Yksi teoria tästä suutinten möhnästä oli että kun auto sammutetaan niin jos suuttimen päähän jää "touhutippa" joka sitten kuivaa niin siitä muodustuu sitä töhnää. Koitappa vaihtaa toi nelosen suutin johonkin toiseen pyttyyn ja kato seuraako ongelmat.ysikoo kirjoitti:Käytin suuttimet irti, viimeksi putsattu vain 4300km sitten. En muistanut kuvia ottaa, mutta nelonen oli pahiten tukossa niin kuin viimeksikin. Kakkonen sitten taas oli puhdas täysin (?) eli siis reikälevy täysin kirkas. Muut sitten siltä väliltä. Imukanavat ja lautaset aivan täysin puhtaat. Katoin piruuttani nakulaskurit; 10, 0, 3, 56. Noista vois jo päätellä jotain.
Suutin olisi siis sen verta kulunut että hieman vuotaa ollessaan kiinni. Tukissa kuitenki se paine säilyy pitkään sammuttamisen jälkeenkin.