E85 asemat

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^Tuo onkin jännä juttu tuo nykyinen kahvojen epäkuntoisuus 8O Itse olen kahdenkymmenenkahden vuoden tankkausurallani törmänny kaksi kertaa tippasevaan tankkauskahvaan, ja kummatkin tapaukset on ollu etanoolikahvoja , toinen haaparuottin sellillä(e85 kahva) ja toinen kemin stykkösellä(re85 kahva). Siis onko tuo viina ny sitten syyllinen tuohon kahvavuotoon ? Vai vuotaako kahvatkin kerran kuussa ja ei ole tullu ennen satuttua paikalle oikeeseen aikaan ?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

D-pisteillä aika yleistä tuo kahvojen vuotaminen, tai oikeastaan siitä kahvan juuresta vuotaa se kääntönivel. Diesel ainakin tulee pakkasilla tiivisteistä helpommin läpi kuin bensa, etanolista en (vielä) osaa sanoa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Diiseliä tullu ite tankkailtua harvemmin, ja tosiaan vuotavaa bensakahvaan en oo ikinä tavannu, mutta ny sitten 4kk sisään kaksi eri asemien viinakahvaa kyllä...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mono
"Viggen"
Viestit: 620
Liittynyt: La Loka 05, 2013 19:27

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Mono »

Fakiiri kirjoitti:^Tuo onkin jännä juttu tuo nykyinen kahvojen epäkuntoisuus 8O Itse olen kahdenkymmenenkahden vuoden tankkausurallani törmänny kaksi kertaa tippasevaan tankkauskahvaan, ja kummatkin tapaukset on ollu etanoolikahvoja , toinen haaparuottin sellillä(e85 kahva) ja toinen kemin stykkösellä(re85 kahva). Siis onko tuo viina ny sitten syyllinen tuohon kahvavuotoon ? Vai vuotaako kahvatkin kerran kuussa ja ei ole tullu ennen satuttua paikalle oikeeseen aikaan ?
En muista tankkausurallani yhtään? rikkinäistä bensakahvaa, mutta nyt talvella törmäsin sellaiseen E85 kahvaan Iisalmen ABC asemalla.
Meni n. 20-25 min kun liruttelin tavaraa tankkiin pakkastuulen viilentäessä tunteita ja käden jäätyessä pistooliin kiinni. Mut minkäs teet kun rahat on mittarissa...

Eli ei kärsinyt yhtään painaa liipasimesta syvemmälle, tai katkesi aineen tulo kokonaan.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jouduin tossa reilun viikko takaperin soittamaan vuotavasta pistoolista Joensuussa. Muutaman päivän oli sitten sen pumpun E85-pistoolit huputettuina.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Saabistelija
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Su Joulu 01, 2013 14:01

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Saabistelija »

Joskus sai kahvan lukittua täytön ajaksi. :)
Oli kätevä, mutta ilmeisesti vaarallinen jos ei stoppi toiminu. :?

(Turku ABC E85 1,139)
Paikat Turboo!
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mono kirjoitti:Eli ei kärsinyt yhtään painaa liipasimesta syvemmälle, tai katkesi aineen tulo kokonaan.
Siinä pistoolin päässä näkyy pieni reikä, josta pistoolin on tarkoitus imeä ilmaa. Jos ilman tulo loppuu (eli nestepinta nousee pistoolin kärjen tasolle), pistooli katkaisee aineen tulon.

Saattaa olla tuo henkireikä jäässä näillä keleillä. Pistoolin lämmittäminen auttaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Saabistelija kirjoitti:Joskus sai kahvan lukittua täytön ajaksi. :)
Oli kätevä, mutta ilmeisesti vaarallinen jos ei stoppi toiminu. :?
Saa edelleen, riippuu pistoolista. Käytännössä siellä liipaisimen takapään hahlossa on yksi tappi, jonka taakse se lukituspalikka menee. Monesti huoltoasemien pistooleista se otetaan pois, ettei kädettömät sotke itseään ja autoaan ja/tai unohda sitä pistoolia sinne reikään. Poliisit on muuten useasti kunnostautuneet tässä jälkimmäisessä...
Raskaan puolen mittareissa se sitten on taas pakko olla paikallaan, sitä kahvaa ei pidä Havun Erkkikään edes kolmeasataa litraa pohjassa. Nykyään kun raskaan puolen mittareihin on Itä-Euroopan poikien pyynnöstä tullut niitä kortittoman tankkauksen antennimokkuloita, niin sen lukituksen saaminen päälle on välillä melkoista kikkailua. Ja kaikissa vehkeissä ei tahdo saada edes pistoolia tankkiin, kun se antennimokkula ottaa kiinni alleajosuojaan tai lavaan tms.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Saabistelija kirjoitti:Joskus sai kahvan lukittua täytön ajaksi. :)
Oli kätevä, mutta ilmeisesti vaarallinen jos ei stoppi toiminu. :?

(Turku ABC E85 1,139)
Saa sen lukittua helposti kun laittaa siihen kahvan väliin tankinkorkin. Ainakin femman korkki sopii siihen.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Keuruullakin molemmat viinapistoolit nokottelivat tuossa kovemmilla pakkasilla.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1800
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja mikan »

Tänään Koivistonkylän ABC Prisma 1,139 ja Lokomonkulman ST1 1,069.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
janne1009
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Pe Syys 14, 2007 17:07
Paikkakunta: Nokia

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja janne1009 »

Kolmenkulma abc 1,139 yäk.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
himppu
Matalapaineturbo
Viestit: 182
Liittynyt: La Syys 09, 2006 18:54
Paikkakunta: Kuopio

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja himppu »

Levänen Shellin hinta 1.149 - korttialennus 0.005. Liekö mennyt palautteet perille aikaisemman hinnan takia. :-) Eihän tää toki "edullista" vieläkään ole.
Nypa
"Viggen"
Viestit: 515
Liittynyt: To Tammi 13, 2011 17:20
Paikkakunta: Turku

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Nypa »

Eilen St1 Hauninen 1,054.
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Jyrchi
"Hölösuu"
Viestit: 1001
Liittynyt: Su Joulu 06, 2009 21:53
Paikkakunta: Tampere

Re: E 85 asemat

Viesti Kirjoittaja Jyrchi »

mikan kirjoitti:Tänään Koivistonkylän ABC Prisma 1,139 ja Lokomonkulman ST1 1,069.

t. Mika
Mihinköhän tää ABC:n hinnoittelupolitiikka perustuu. Myöskin tossa ysin pintaan ajelin töihin ja oli sen 1,139e/l ja neljältä, kun kävin kaupoilla niin 1,069e/l :?
SAAB 9-5 Aero -05
Vastaa Viestiin