Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Mitä tämä XWD malli vaatii, jotta viinalla voipi ajella? Tässähän on ilmeisesti sama kone kuin entisessä Aerossa 2.0T?
Softa tottakai. Entä tulpat? Mitä muuta?
Paljonko tuosta saisi tehoja/vääntöä viinalla jos rautapuoleen ei tehdä muutoksia? Tällä hetkellä autossa on Maptun:in steg1.
Edit: Maptunin sivujen mukaan bensalla 250hp/380Nm ja viinalla 225hp/365Nm. Toimiiko tuo biopower softa niin, että kun tankissa on pelkkää bensiiniä niin tehot ovat silloin tuo 250hp/380Nm ja pelkällä viinalla sitten tuo 225hp/365Nm? Noiden sekoituksella tietysti jotain noiden tehojen väliltä.
Jcarlson on ilmeisesti tulossa Ouluunpäin lähiviikkoina ja kaukovainion bensikseltä huhujen mukaan alkaa saamaan RE85:sta.....hmmm....Pistää miettimään softapäivitystä.
Softa tottakai. Entä tulpat? Mitä muuta?
Paljonko tuosta saisi tehoja/vääntöä viinalla jos rautapuoleen ei tehdä muutoksia? Tällä hetkellä autossa on Maptun:in steg1.
Edit: Maptunin sivujen mukaan bensalla 250hp/380Nm ja viinalla 225hp/365Nm. Toimiiko tuo biopower softa niin, että kun tankissa on pelkkää bensiiniä niin tehot ovat silloin tuo 250hp/380Nm ja pelkällä viinalla sitten tuo 225hp/365Nm? Noiden sekoituksella tietysti jotain noiden tehojen väliltä.
Jcarlson on ilmeisesti tulossa Ouluunpäin lähiviikkoina ja kaukovainion bensikseltä huhujen mukaan alkaa saamaan RE85:sta.....hmmm....Pistää miettimään softapäivitystä.
#1747
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Moottori on sama kuin etuvetoisissa, mutta ECU on eri.. Kyllä varmasti senkin saisi Biopoweriksi konvertoitua, paras olisi jos saisi jostain alkuperäisen XWD Biopowerin softan lukaistua pohjalle.
Nuo Maptunin lupaukset on kutakuinkin kohdallaan etanolilla, interpolaatiota tapahtuu eli kun sekoitusta on sisällä niin tuossa välillä ollaan.
En kuitenkaan ymmärrä miksi vääntöä pitäisi etanolilla rajoittaa, käytännössä sama 380Nm irtoaa etanolilla ja vieläpä helpommin. Huipputehoa rajoittaa suutinten virtaus mutta voisi sitäkin saada silti likelle tuon 250hv etanolilla ja vakiosuuttimilla.
Etanoli-ilmoitus on sama kuin matalapaineisissa, joten joko laiskuutta ilmoituksessa tai sitten ei ole jaksettu tehdä eri softaa lpt ja aero biopoweriin.
Ei mulla siis tuollaiseen vielä softaa ole, mutta kyllä sitä voidaan lähteä tekemään jos XWD biopower pohjasofta jostain löytyy.
Nuo Maptunin lupaukset on kutakuinkin kohdallaan etanolilla, interpolaatiota tapahtuu eli kun sekoitusta on sisällä niin tuossa välillä ollaan.
En kuitenkaan ymmärrä miksi vääntöä pitäisi etanolilla rajoittaa, käytännössä sama 380Nm irtoaa etanolilla ja vieläpä helpommin. Huipputehoa rajoittaa suutinten virtaus mutta voisi sitäkin saada silti likelle tuon 250hv etanolilla ja vakiosuuttimilla.
Etanoli-ilmoitus on sama kuin matalapaineisissa, joten joko laiskuutta ilmoituksessa tai sitten ei ole jaksettu tehdä eri softaa lpt ja aero biopoweriin.
Ei mulla siis tuollaiseen vielä softaa ole, mutta kyllä sitä voidaan lähteä tekemään jos XWD biopower pohjasofta jostain löytyy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Damn. Minä kun kuvittelin, että softa olisi sama kuin noissa etuvetoisissa.jcarlson kirjoitti:Ei mulla siis tuollaiseen vielä softaa ole, mutta kyllä sitä voidaan lähteä tekemään jos XWD biopower pohjasofta jostain löytyy.
Ei taida suomessa kovin montaa XWD biopoweria olla, mutta metsästys alkakoon
Toivottavasti joku biopowerin omistaja nyt ilmoittautuu ja saadaan softa talteen
Eipä tässä nyt mikään kiire ole, mutta jos joskus satut softan jostain löytämään niin pistähän infoa.
#1747
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Palaan vielä aikaisemmin keskustelussa esiintyneeseen lisälämmittimeen.
Minulla -03 vuoden Femmassa "tehdasasennettu" Eberi, eli otettu jo lisävarustelistalle ostettaessa uutena. Olen koko talven ajanut etanolilla ja lähes päivittäin käyttänyt Eberiä. Aina käynnistynyt kaukosäätimestä hienosti. Täytyisiköhän noille polttoaineletkuille tehdä kesän aikana jotakin? Ovat läpinäkyvää mallia. Onhan tuo järjestelmä suljettu? Eli jos Eberille menevät polttoainelinjat hapertuvat rikki, niin ei haittaa muuta menoa
Minulla -03 vuoden Femmassa "tehdasasennettu" Eberi, eli otettu jo lisävarustelistalle ostettaessa uutena. Olen koko talven ajanut etanolilla ja lähes päivittäin käyttänyt Eberiä. Aina käynnistynyt kaukosäätimestä hienosti. Täytyisiköhän noille polttoaineletkuille tehdä kesän aikana jotakin? Ovat läpinäkyvää mallia. Onhan tuo järjestelmä suljettu? Eli jos Eberille menevät polttoainelinjat hapertuvat rikki, niin ei haittaa muuta menoa
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 10:40
- Paikkakunta: Oulu
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Ajokki tällä hetkellä stage2 -viritteinen automaatti 2.0t, tuleeko suorituskyvyssä penaltia jos vaihtaa etanolisoftat sisään? Täälläkin rupesi kiinnostamaan kun Oulustakin alkoi saamaan polttoainetta. Nyt on ollut käytössä 98, eli hintaeroa alkaa olla melkoisesti.
Ex jäsen 3698
VW Passat
(RIP: Saab 9-5 Vector Wagon -02 Automaatti, Saab 9-5 SE -98)
VW Passat
(RIP: Saab 9-5 Vector Wagon -02 Automaatti, Saab 9-5 SE -98)
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Suorituskyky paranee vakioturboisessa 2,0t etanolilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Hei!
Pitääkö -03 93 sportsedaniin vaihdettava -07/uudempi ECU käydä ennen E85 muutosta tech 2 naittamassa autoon (VIN koodi yms) vai onnistuuko E85 päivitys suoraan CAN väylän kautta ilman tuoreemman ECU:n techitystä? Vai pitääkö uudempi ECU avata ja laittaa BDM liittimet levylle ja sitten sitä kautta vaihtaa VIN ?
Pitääkö -03 93 sportsedaniin vaihdettava -07/uudempi ECU käydä ennen E85 muutosta tech 2 naittamassa autoon (VIN koodi yms) vai onnistuuko E85 päivitys suoraan CAN väylän kautta ilman tuoreemman ECU:n techitystä? Vai pitääkö uudempi ECU avata ja laittaa BDM liittimet levylle ja sitten sitä kautta vaihtaa VIN ?
Saab 93 Sport Sedan 2.0t -03 BioPower
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
TECH2:lla pitää naittaa että auto käynnistyy. E85 softa menee kyllä CAN-väylän yli sisälle mutta VIN:n vaihto ei (vielä) onnistu CANUSB:lla.
BDM:ää ei tarvitse T8:n kanssa käytännössä ikinä, onneksi.
Olen oman TECH2:ni tilannut joten tuokin tulee piakkoin onnistumaan omassa tapauksessa softapäivityksen yhteydessä.
BDM:ää ei tarvitse T8:n kanssa käytännössä ikinä, onneksi.
Olen oman TECH2:ni tilannut joten tuokin tulee piakkoin onnistumaan omassa tapauksessa softapäivityksen yhteydessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Tiedätkö suunninleen millon onnistuu? En oo vielä kyllä kysellytkään ylivieskan ilta mutta liki satasen uskoisin siita niiden pyytävän. Itsellä ei sillai kiirettä tuon kans.jcarlson kirjoitti:Olen oman TECH2:ni tilannut joten tuokin tulee piakkoin onnistumaan omassa tapauksessa softapäivityksen yhteydessä.
Saab SS Aero 2.0T -04 Punanen
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Pari viikkoa tms. niin oma oma techi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Allekirjoittaneelle voi laittaa tarjouksia Biopower-softan ja tarvittavien osien asentamisesta MY -06 SC:iin. Moottori B207L 175hv, ei aikaisempia softamuutoksia. Joko avaimet käteen toimituksena tai sitten voin hankkia tarvittavat osat (neuvot rautalangasta kiitos ) Itse asun Tampereella, joten jos lähialueelta löytyisi niin hyvä. Muuten auto on esim. 14-16.5 pääkaupunkiseudulla, sekä mahdollisesti myös pääsiäisen aikoihin. Eipä Vaasaankaan nyt ihan mahdoton matka ole...
Niin ja YV:llä saa kiinni...
Niin ja YV:llä saa kiinni...
VW Golf Sportline 2.0TDI -09
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Ex 9-3 2.0t -01, 9-5 2.3t -98, 9-3 2.0t SC Biopower -06, 9-5 2.3t ARC -03 Biopower
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Onko muuten kenelläkään tietoa saabin polttoaineputkien kestosta, tuon re85 käytöstä johtuen?
Ainakin volvon flexifuel malleissa on erilaiset polttoaineputket kuin tavallisessa bensavehkeessä ja noin 2 vuotta ovat kestäneet etanolin käyttöä nuo normaalit, sen jälkeen menevät vaihtoon.
Jos saappaissa sama, en tiedä haluanko omaani tuota päivitystä sittenkään
Ainakin volvon flexifuel malleissa on erilaiset polttoaineputket kuin tavallisessa bensavehkeessä ja noin 2 vuotta ovat kestäneet etanolin käyttöä nuo normaalit, sen jälkeen menevät vaihtoon.
Jos saappaissa sama, en tiedä haluanko omaani tuota päivitystä sittenkään
#1765
-Ahdin määrää tahdin-
-Ahdin määrää tahdin-
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
Saab ei ole yhtä surkea kuin Volvo, polttoaineputket kestää etanolia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen
9-3 SS 1.8t My2006 autoon laitettiin mulle Biopower softa. 500km nyt takana ja todella hyvin toiminut.
Osia mitä päivitys vaati:
Aeron suuttimet (b207r koneesta, osakoodi 12790827), kävi suoraan noiden vakioiden sinisten suuttimien tilalle, samat liittimet
My2007 ecu tai uudempi, laitoin ks.2007 mallin, koodi 55565020
Biopower tulpat, motonetista löytyy NGK BKR7ESC-11
Ja softa tietysti.
Kiitokset jcarlson:lle asiantuntevasta palvelusta Vaasaan
Osia mitä päivitys vaati:
Aeron suuttimet (b207r koneesta, osakoodi 12790827), kävi suoraan noiden vakioiden sinisten suuttimien tilalle, samat liittimet
My2007 ecu tai uudempi, laitoin ks.2007 mallin, koodi 55565020
Biopower tulpat, motonetista löytyy NGK BKR7ESC-11
Ja softa tietysti.
Kiitokset jcarlson:lle asiantuntevasta palvelusta Vaasaan
Saab 9-3 SportCombi Aero XWD 2.0T 2009