Sivu 9/18

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: La Huhti 14, 2012 14:26
Kirjoittaja SledgeHammer
Mikäs muuten tuossa B235R-koneessa on tulppien ja öljyn vaihtoväli E85 muokkauksen jälkeen?

Ja mitä öljyjä saabistit suosittelee, lähinnä mikä viskositeetti sekä synteettistä vai mitä litkua?

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: La Huhti 14, 2012 14:29
Kirjoittaja G-mies
10tkm tulpat ja öljyt. Mobilin 5w-50 on mennyt täällä, mutta jokaisella varmaan omat mieltymyksensä.

Matti

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ma Huhti 16, 2012 00:14
Kirjoittaja ysifemma
Mistä materiaalista siis muovi laadusta on tehty polttoaineputket?

:saab:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ma Huhti 16, 2012 08:29
Kirjoittaja jcarlson
SledgeHammer kirjoitti:Mikäs muuten tuossa B235R-koneessa on tulppien ja öljyn vaihtoväli E85 muokkauksen jälkeen?

Ja mitä öljyjä saabistit suosittelee, lähinnä mikä viskositeetti sekä synteettistä vai mitä litkua?
10tkm öljyt, 20tkm tulpat yleisesti sanoisin. B235R koneissa voi joutua tulppien vaihtoon jo 10tkm väleinkin riippuen moottoriyksilöstä.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 21:33
Kirjoittaja Termos
Minkähän verran voimaa E85 -liemellä + Biopower softalla sais irti -98 2,3t manuaalifemmasta?
Autossa on <=06 Aeron Mitsu + cobra, 3" downpipe 200cell katilla, 2,5" catback ja 3,5bar bensaregu.

Entä paljonko pitäis huolestua mahdollisesta karstan irtoamisesta öljysihdin tukkeeksi?

PCS remppasi jakopään 41 tkm sitten, siinä yhteydessä öljysihti putsattiin. Oli kuulemma sihti ihan mukavan puhdas, silloin ajettu 224 tkm.
Tuonkin jälkeen ajettu hyvillä öljyillä max. kymppitonnin vaihtoväleillä.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 21:42
Kirjoittaja vesa67
Tolla setillä voi 300hp mennä rikki, jc sen sulle säätää kuntoon.

En olisi tuolla kuvatulla historialla huolissaan karstasta, bensasuodattimen voisit kyllä vaihtaa parin tankillisen jälkeen. Jotain pientä käynnistys/käyntiongelmaa on aikaa myöten muodostunut osalle niistä kavereista jotka ei ole bensapumppuun tai filtteriin koskeneet RE85:n käyttöönoton jälkeen. Siis joidenkin viikkojen käytön jälkeen eli joitakin tankillisia.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 21:53
Kirjoittaja Loyal
Tietääkös vesa paljon suurinpiirtein pitäis tällä setillä tulla BioPower

Auto 9-3 T7 vm.2002
Autoon tulee:
Aeron T15 turbo, 870cc suuttimet, 9-5 Aeron imuputki 2006->

Paljonko tuolla putkistolla tulee lisää hevosia, jos se on sillä kisakatilla ja 2,5" putkella...
Ilmeisesti tuo putki ja välijäähy siihen esimmäiseksi tulee ostaa...? Vai onko jotain muuta vielä mitä kannattais hommata?

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 22:01
Kirjoittaja vesa67
Taidan korjata tuota Termoksen arviota kun luin sen uudestaan, onko siis imukobra pre 2006 mallia ja vakiosuuttimet 3,5 bar bensapaineilla ? Ei sillä saa sitten kuin 280 aikaan, loppuu kyllä polttoaine ja pidemmässä vedossa imuilma alkaa lämmetä

Loyalille lottokone arpoo vakioputkella jonku 260hp ja kunnon putkistolla 300hp hetkellisesti ennenkuin imuilma muuttuu polttavaksi vakiocoolerilla.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 22:10
Kirjoittaja jeippo
Pyöritä pingpongiasi minullekkin :)

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 22:26
Kirjoittaja Santeri
Piisaako muka vakiosuuttimet ja 3,5bar fpr 280 heppaan E85:llä?

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 22:34
Kirjoittaja Termos
vesa67 kirjoitti:Taidan korjata tuota Termoksen arviota kun luin sen uudestaan, onko siis imukobra pre 2006 mallia ja vakiosuuttimet 3,5 bar bensapaineilla ? Ei sillä saa sitten kuin 280 aikaan, loppuu kyllä polttoaine ja pidemmässä vedossa imuilma alkaa lämmetä
Jep, ahdin ja kobra on pre 2006 mallia. Autossa on 170 heppaisen -98 femman Steg 4 -listaviri Maptunilta.
285Hp/440Nm bensalla, tiedä sitten millä perusteilla moiset lukemat toteutuu :mrgreen:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: To Huhti 19, 2012 22:46
Kirjoittaja vesa67
sqrt(3,5/3,0) = 1,08 eli lähes 10% enemmän soppaa.
Eiköhän hyvällä sytkäsäädöllä tuolla kokoonpanolla se 250hp ole vakiopaineilla realistisesti saavutettavissa ja koska etanoli ei lisärikastusta vaadi niin pyöristetään tuo luku sinne 280hp lukemiin.
Olihan jcarlson penkittänyt T5 kolkistaan 274 hp 3,5 bar rutatulla bensasäätimellä E85:lla.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Pe Huhti 20, 2012 09:15
Kirjoittaja jcarlson
Jep, 274hp penkitin 3,5 bar säätimellä ja orkkissuuttimilla (tarkassa penkissä). Hieman viritetyillä rullilla 280 voi onnistua ;) mutta tuossa omassa penkityksessä oli kyllä kaikki irrotettu.. lambda oli luokkaa 1,05 joten tuskin oli misfire kauhean kaukana enää.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Huhti 22, 2012 11:45
Kirjoittaja Fakiiri
Kuinkahan vakavaa on Re85 ajellessa , jos tulee nakuja?
Nyt on tullu viimme tankillisella 2-5 pytystä riippuen.
Muistaakseni aikaisemmin puhtaalla pontikka tankillisella on nakut pysyny nollassa.

[/quote]10tkm öljyt, 20tkm tulpat yleisesti sanoisin. B235R koneissa voi joutua tulppien vaihtoon jo 10tkm väleinkin riippuen moottoriyksilöstä.[/quote]

Juurikin omassa JC:n asentamassa 46S softassa ei ainakaan ole tulpat tuottaneet
ongelmia. Softauksen jälkeen ajelin kutosen tulpilla melko pitkään ennen vaihtoa seiskoihin. Kutosilla ei ongelmia. Seiskoilla on välillä lipsahtanut yli 20tkm ilman missfirejä tai muita ongelmia.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Huhti 22, 2012 12:58
Kirjoittaja jcarlson
Eipä se vaarallista ole jos niitä pari trionicin tunnistamaa on, kun on ollut bensaa seassa.