Sivu 10/19

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ti Loka 28, 2014 20:04
Kirjoittaja ysifemma
Jos sallitaan sen kuuluisan "järjen" käyttöä kuitenkin niin avaa sen venttiilikopan sieltä avautuu aivan riittävä näkymä siihen että kannattaako alkaa käyttämään etanooli pohjaisia polttoaineita.

Toisin sanoen jos näyttää "likaiselta" eli karstaiselta niin kanattaa harkita kahteen kertaan että kuinka aikoo toimia ...

Ja oikotietä onneen ei ole tässäkään asiassa ... jos tarve vaatii niin laitetaan se moottori kuntoon.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 13:02
Kirjoittaja Saabatti
Jees. Taidan alkaa tankata etanolia vasta sitten, kun sitä saa tältäkin perältä.

Lomareissulla vielä vähemmän mukava jos rämähtää se sihti tukkoon parin ekan tankillisen jläkeen 8).

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Pe Loka 31, 2014 13:09
Kirjoittaja Tobbana
Saabatti kirjoitti:Jees. Taidan alkaa tankata etanolia vasta sitten, kun sitä saa tältäkin perältä.
Lomareissulla vielä vähemmän mukava jos rämähtää se sihti tukkoon parin ekan tankillisen jläkeen 8).
Tankkaat sitten kun olet ajelemassa kotia kohti lomareissulta.. :)

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 15:09
Kirjoittaja Saabatti
Semmonen typerä kysymys vielä, että niin kauan kun tuota etanolia nyt ei ole saatavilla, niin onko se E5 tälläkin softalla parempi vaihtoehto kuin E10? :)

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 15:17
Kirjoittaja AZP
Riippuu mitä hakee. 95E10 toimii ihan hyvin, 98E5:llä voi saada ainakin lämpimillä keleillä vähän enemmän tehoja irti, mutta ei mitään mikä oikeasti tuntuisi.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 15:38
Kirjoittaja Pakari
95 polttoaineella on äkkiä nakuvarot päällä jos softa on kunnollinen.. Aeroihinkin vakiona suositellaan 98:sia.. Tottakai toimii 95:llakin mutta minä en muutaman sentin litralta takia alkais leikkimään 95:lla. Erot polttoaineissa 95vs98 tulee siinä kohtaa kun 95nen alkaa nakuttaa ja softa laskee pyyntöä sen takia.. Ero voi olla suurikin tilanteesta riippuen.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 15:58
Kirjoittaja Tobbana
Näillä keleillä alkaa jo olemaan sama tankata 95 tankkiin. Kylmällä ei nakuttele sekään.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 16:02
Kirjoittaja AZP
Niin ja onko se 95:llä ajaminen mitään "leikkimistä"? Softa laskee pyyntöä ja sillä selvä, ei sillä koneeseen mitään vaurioita saa aikaiseksi, ja kuten yllä mainittiin, talvikeleillä ero tehoissakin on lähinnä mitätön.

Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 16:44
Kirjoittaja Mono
AZP kirjoitti: Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
:lol:

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 17:44
Kirjoittaja Saabatti
Jaahas, eli tästä(kin) asiasta vallitsee eri koulukuntia! Pahus :D.

Tuleeko vielä muita mielipiteitä puolesta tai vastaan? Vähän kyllä off-topic oli tämä kysymykseni, pahoittelen!

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 17:50
Kirjoittaja AZP
Ei tässä mitään koulukuntia ole, vaan faktaa on se, että kunnossa oleva kone toimii kyllä 95:lla, 98:lla ja etanolilla. Se on sitten jokaisen oma päätös haluaako ne viimeiset hevoset mukaan ja onko kymppi paljon vai vähän. Enkä minä ainakaan tuomitse ketään valinnastaan. :wink:

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 18:14
Kirjoittaja Tobbana
Kylmällä ilmalla ei ole eroa 95 vs 98, ne viimeisetkin hepoiset saa myös ensin mainitulla. Pito-ongelmat on pikemminkin se rajoittava tekijä tehojen hyödyntämisessä.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 21:02
Kirjoittaja siili69
siili69 kirjoitti:Tuli aika puhdistaa taas oma sihti, lähes tasan kaksi vuotta edellisestä kerrasta ja nyt muutama kuukausi E85:llä takana.
Pari kuukautta edellisestä operaatiosta ja taas ulvoo kylmänä. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi puuhaa muutenkin.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 21:12
Kirjoittaja vesa67
Oletko varma ettei se ole öljynsuodatin joka ulvoo ?

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 21:59
Kirjoittaja siili69
En ole, koitin töistä lähtiessä kuulostella mutta aamulla pitää yrittää uudestaan. Ja pitää muistaa sulkea konepelti kunnolla, vaikka tuulihaka piti kyllä hyvin satasen vauhdissakin.

Tarvikesuodatin on tällä kertaa, aiemmin ollut niitä Motonetin "alkuperäisiä".

Olisi se vähän yllättävää, että näin lyhyen ajan kuluessa olisi taas tukossa kun ennen edellistä putsausta tuli kai ajettua hiukan pitempään etanolilla kuitenkin.