Sivu 2/2

Re: E20 polttoaine

Lähetetty: To Marras 20, 2014 09:28
Kirjoittaja 9-5 3.0t
Taitaa EUn direktiivinikkarit(kin) olla isojen öljy-yhtiöiden puhuvia päitä.
Money talks...

Re: E20 polttoaine

Lähetetty: To Marras 20, 2014 10:50
Kirjoittaja Mono
Poy kirjoitti:Saakohan tuo 20% olla kokonaan Brazilian etanolia vai pitääkö jo kotimaista bioetanolia lirauttaa sekaan. Tuo jälkimmäinen vaihtoehto olisi hyvä sellaiselle kotimaiselle bioetanoli valmistajalle, jolla ei ole itsellä polttoaineen jakellu-/myynti verkostoa (esim. upm).
Miksi pitäisi olla Brazilian etanolia?

Miksi esim. Upm. ei myisi esim. St1:lle?

Re: E20 polttoaine

Lähetetty: To Marras 20, 2014 22:18
Kirjoittaja Poy
Mono kirjoitti:
Poy kirjoitti:Saakohan tuo 20% olla kokonaan Brazilian etanolia vai pitääkö jo kotimaista bioetanolia lirauttaa sekaan. Tuo jälkimmäinen vaihtoehto olisi hyvä
Miksi pitäisi olla Brazilian etanolia?
Mun puolesta ei pitäisi olla. Hinnassa kotimainen ei pärjää brassi etanolille jos sama verotus tai jos sitä ei kielletä. Toisaalta jos bioetanoli tuotantoa ei ole tarpeeksi, niin normaalia tuonti etanolia ei voida kieltää.

Re: E20 polttoaine

Lähetetty: Pe Marras 21, 2014 22:22
Kirjoittaja Mono
jusahh kirjoitti:http://www.nesteoil.fi/default.asp?path ... 0114,21519

"E20 - E25 -bensiini ei kuitenkaan sovi nykyiseen autotekniikkaan vaan vaatii sitä varten kehitetyt uudet automallit. Siten tämän bensiinilaadun lanseeraus markkinoille tulee olemaan hidasta."
Käytännössä kuitenkin lähes jokainen elektronisella polttoaineen syötöllä toimiva auto toimii suoraan tuolla E20 -bensiinillä, vaikka virallista suositusta ei ole.
Vai onko jollain päinvastaisia kokemuksia?