Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Muistaakseni olen johonkin jo listannut ja onhan uusimpaan saabistiin tulossa myös.
9-5 kaikki 4syl T7, ja kaikki T7 og9-3 onnistuu ihan softalla
Pienemmät suuttimet löytyy 98-00 9-5 2,0t ja '00 og9-3 2,0T 185hv. Niillö teho rajoittuu alle 200hv etanolilla, kolkkiin sopii ihan normisuuttimet tilalle, 9-5 kaksiosaisella imarilla tarvii 98-99 9-5 2,3t punaiset.
9-3SS/SC 03-04 tarvii 05-> IDM-yksikön, 07-> ecun vähintään, suuttimet optionaaliset. 05-06 sama mutta IDM:ää ei tarvi vaihtaa. 07-> 9-3SS/SC menee pelkällä softalla
Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
9-5 kaikki 4syl T7, ja kaikki T7 og9-3 onnistuu ihan softalla
Pienemmät suuttimet löytyy 98-00 9-5 2,0t ja '00 og9-3 2,0T 185hv. Niillö teho rajoittuu alle 200hv etanolilla, kolkkiin sopii ihan normisuuttimet tilalle, 9-5 kaksiosaisella imarilla tarvii 98-99 9-5 2,3t punaiset.
9-3SS/SC 03-04 tarvii 05-> IDM-yksikön, 07-> ecun vähintään, suuttimet optionaaliset. 05-06 sama mutta IDM:ää ei tarvi vaihtaa. 07-> 9-3SS/SC menee pelkällä softalla
Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Onko 9-3 2.8t V6:sta kokemuksia, onnistuuko tuollaisen modaaminen?T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Biopower & RE85
Ei flexifueliksi ainakaan nykytiedoilla.SS kirjoitti:Onko 9-3 2.8t V6:sta kokemuksia, onnistuuko tuollaisen modaaminen?T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/inde ... 1203137563
Tuli sellainen olo, että kun tuollaisella otsikolla kehutaan etanoliautoilua, niin pian ollaan lisäveroruudussa kaikki...
Tuli sellainen olo, että kun tuollaisella otsikolla kehutaan etanoliautoilua, niin pian ollaan lisäveroruudussa kaikki...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Loka 15, 2011 18:04
Re: Biopower & RE85
Kaveri haastelli että on muuttamassa omaa Saabbiaan RE85:lle.
Itsellä on 2000 vuoden 9-3 ilman turboa. Voiko kyseiseen autoon tehtä tarvittavat muutostyöt että pääsen edes hetkellisesti nauttimaan halvasta ajosta?
Itsellä on 2000 vuoden 9-3 ilman turboa. Voiko kyseiseen autoon tehtä tarvittavat muutostyöt että pääsen edes hetkellisesti nauttimaan halvasta ajosta?
Re: Biopower & RE85
9-3 vaparimalliin ei saa flexifuel softaa, vaihtoehtona on vain nuo huijausboksit. Paras tapa olisi vaihtaa samanvuotiseen turbomalliin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: La Loka 15, 2011 18:04
Re: Biopower & RE85
Kiitokset vastauksesta. Eipä ole auton vaihto ajankohtaista. Eiköhän tähän valtio keksi jonkun "haittaveron"
Re: Biopower & RE85
Osaisiko joku teistä sanoa, minkä verran e85 kartoissa on rikastusta kylmäkäynnistyksessä, sanotaan nyt vaikka 0-kelillä ja -15 asteessa? Jos joku voisi verrata bensakarttaan, ja heittää arvion esim. prosenteissa?
Re: Biopower & RE85
Pitikin tuo tulla tänne tänään linkittämään, että oli hauskaa kun tuon luin .
No vähän on-topiciakin. Tuli tuohon kaverin -00 vapari 9-3:seen laitettua eilen tuo bioadapter kiinni, ja viinat tankkiin. Kaikki toimi erittäin hienosti, ei tarvinnut edes tuota boksin haluamaa lisävirtaa kytkeä vaan sai virtansa suoraan suuttimilta.
Auton kaasuun vastaavuus ja vääntö alakierroksilla on parantunut selvästi, tuossa moottorissa siis todella merkittävä ero mukavampaan ajamiseen. Ja toki tuo kustannuspuoli sitten erikseen, eipä tuo kaupunkipainotteisessa ajamisessa alle 10l/100km mene kuin hinurin kyydissä.
Mukavan pääsiäisyllätyksen oli ABC kehitellyt, 0.85€/l oli E85 hinta, ja bonukset päälle .
No vähän on-topiciakin. Tuli tuohon kaverin -00 vapari 9-3:seen laitettua eilen tuo bioadapter kiinni, ja viinat tankkiin. Kaikki toimi erittäin hienosti, ei tarvinnut edes tuota boksin haluamaa lisävirtaa kytkeä vaan sai virtansa suoraan suuttimilta.
Auton kaasuun vastaavuus ja vääntö alakierroksilla on parantunut selvästi, tuossa moottorissa siis todella merkittävä ero mukavampaan ajamiseen. Ja toki tuo kustannuspuoli sitten erikseen, eipä tuo kaupunkipainotteisessa ajamisessa alle 10l/100km mene kuin hinurin kyydissä.
Mukavan pääsiäisyllätyksen oli ABC kehitellyt, 0.85€/l oli E85 hinta, ja bonukset päälle .
Re: Biopower & RE85
Mitenkähän tuo lisävääntö on mahdollista kun tuo adapteri ei koske sytkään ollenkaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Eikö tuo Boschin moottorinohjain osaa sytytystä jonkin verran aikaistaa itsestäänkin? Jos ajatellaan esim. autoa missä suositellaan 98 käyttöä, mutta 95 toimii myös, pienemmillä tehoilla, eikö tuo ero tule juuri siitä että moottorinohjain aikaistaa sytkää, kun nakuttamaanhan tuota viinabensaa ei oikein saa. Vai onko sytkä sitten oletuksena aikaisella ja myöhäistyy jos alkaa nakuttamaan, ja nyt kun ei ala niin pysyy aikaisella?vesa67 kirjoitti:Mitenkähän tuo lisävääntö on mahdollista kun tuo adapteri ei koske sytkään ollenkaan ?
Sinulla on kyllä meistä kahdesta ehdottomasti enemmän näkemystä tähän asiaan, mutta näin olen tuon järkeillyt.
Ei noin iso muutos ihan persdynostakaan tule. Samansuuntaiset kokemukset myös omista autoista, mutta tässä ero oli ylivoimaisesti selvin.
Re: Biopower & RE85
Oon kateellinen! Ei jyväskylässä tuollaisia näkynyt Vaan täällä ollu vkl palokan asemalla pumppu paskana eikä ollenkaa saanut 85sta. Täytynyt laukaassa käydä tankilla!Mukavan pääsiäisyllätyksen oli ABC kehitellyt, 0.85€/l oli E85 hinta, ja bonukset päälle .
Missä päin tuollanen ale ollut?
Re: Biopower & RE85
Vähän menee ohi aiheen, mutta onko kenellekään "viinamiehelle" katsastuksessa sanottu mitään tuosta sid infoon startissa pomppaavasta viestistä.. siinä kun näkyy starttaus aika ja etanolipitoisuus??
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
Re: Biopower & RE85
Ei mulle ainakaan sanonut mitään. Enemmän inssejä kiinnostaa airbag-, abs-, luistonesto- ja ajonvakautusmerkkivalot.piva kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen, mutta onko kenellekään "viinamiehelle" katsastuksessa sanottu mitään tuosta sid infoon startissa pomppaavasta viestistä.. siinä kun näkyy starttaus aika ja etanolipitoisuus??
Jorma ja Aero