Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Muistaakseni olen johonkin jo listannut ja onhan uusimpaan saabistiin tulossa myös.

9-5 kaikki 4syl T7, ja kaikki T7 og9-3 onnistuu ihan softalla
Pienemmät suuttimet löytyy 98-00 9-5 2,0t ja '00 og9-3 2,0T 185hv. Niillö teho rajoittuu alle 200hv etanolilla, kolkkiin sopii ihan normisuuttimet tilalle, 9-5 kaksiosaisella imarilla tarvii 98-99 9-5 2,3t punaiset.

9-3SS/SC 03-04 tarvii 05-> IDM-yksikön, 07-> ecun vähintään, suuttimet optionaaliset. 05-06 sama mutta IDM:ää ei tarvi vaihtaa. 07-> 9-3SS/SC menee pelkällä softalla

Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3495
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja SS »

T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Onko 9-3 2.8t V6:sta kokemuksia, onnistuuko tuollaisen modaaminen?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

SS kirjoitti:
T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Onko 9-3 2.8t V6:sta kokemuksia, onnistuuko tuollaisen modaaminen?
Ei flexifueliksi ainakaan nykytiedoilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13238
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja AZP »

http://www.kauppalehti.fi/5/i/auto/inde ... 1203137563

Tuli sellainen olo, että kun tuollaisella otsikolla kehutaan etanoliautoilua, niin pian ollaan lisäveroruudussa kaikki...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
HibboJibbo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 15, 2011 18:04

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja HibboJibbo »

Kaveri haastelli että on muuttamassa omaa Saabbiaan RE85:lle.

Itsellä on 2000 vuoden 9-3 ilman turboa. Voiko kyseiseen autoon tehtä tarvittavat muutostyöt että pääsen edes hetkellisesti nauttimaan halvasta ajosta?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

9-3 vaparimalliin ei saa flexifuel softaa, vaihtoehtona on vain nuo huijausboksit. Paras tapa olisi vaihtaa samanvuotiseen turbomalliin. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
HibboJibbo
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Loka 15, 2011 18:04

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja HibboJibbo »

Kiitokset vastauksesta. Eipä ole auton vaihto ajankohtaista. Eiköhän tähän valtio keksi jonkun "haittaveron" :)
Enhancer
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 04:43

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Enhancer »

Osaisiko joku teistä sanoa, minkä verran e85 kartoissa on rikastusta kylmäkäynnistyksessä, sanotaan nyt vaikka 0-kelillä ja -15 asteessa? Jos joku voisi verrata bensakarttaan, ja heittää arvion esim. prosenteissa?
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kiupst »

EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
Enhancer
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 04:43

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Enhancer »

Pitikin tuo tulla tänne tänään linkittämään, että oli hauskaa kun tuon luin :D.

No vähän on-topiciakin. Tuli tuohon kaverin -00 vapari 9-3:seen laitettua eilen tuo bioadapter kiinni, ja viinat tankkiin. Kaikki toimi erittäin hienosti, ei tarvinnut edes tuota boksin haluamaa lisävirtaa kytkeä vaan sai virtansa suoraan suuttimilta.

Auton kaasuun vastaavuus ja vääntö alakierroksilla on parantunut selvästi, tuossa moottorissa siis todella merkittävä ero mukavampaan ajamiseen. Ja toki tuo kustannuspuoli sitten erikseen, eipä tuo kaupunkipainotteisessa ajamisessa alle 10l/100km mene kuin hinurin kyydissä.

Mukavan pääsiäisyllätyksen oli ABC kehitellyt, 0.85€/l oli E85 hinta, ja bonukset päälle :).
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Mitenkähän tuo lisävääntö on mahdollista kun tuo adapteri ei koske sytkään ollenkaan ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Enhancer
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Su Helmi 26, 2012 04:43

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Enhancer »

vesa67 kirjoitti:Mitenkähän tuo lisävääntö on mahdollista kun tuo adapteri ei koske sytkään ollenkaan ?
Eikö tuo Boschin moottorinohjain osaa sytytystä jonkin verran aikaistaa itsestäänkin? Jos ajatellaan esim. autoa missä suositellaan 98 käyttöä, mutta 95 toimii myös, pienemmillä tehoilla, eikö tuo ero tule juuri siitä että moottorinohjain aikaistaa sytkää, kun nakuttamaanhan tuota viinabensaa ei oikein saa. Vai onko sytkä sitten oletuksena aikaisella ja myöhäistyy jos alkaa nakuttamaan, ja nyt kun ei ala niin pysyy aikaisella?

Sinulla on kyllä meistä kahdesta ehdottomasti enemmän näkemystä tähän asiaan, mutta näin olen tuon järkeillyt.

Ei noin iso muutos ihan persdynostakaan tule. Samansuuntaiset kokemukset myös omista autoista, mutta tässä ero oli ylivoimaisesti selvin.
kiupst
"Aero"
Viestit: 369
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 19:58
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kiupst »

Mukavan pääsiäisyllätyksen oli ABC kehitellyt, 0.85€/l oli E85 hinta, ja bonukset päälle :).
Oon kateellinen! Ei jyväskylässä tuollaisia näkynyt :o Vaan täällä ollu vkl palokan asemalla pumppu paskana eikä ollenkaa saanut 85sta. Täytynyt laukaassa käydä tankilla!
Missä päin tuollanen ale ollut?
EX Saab 9-5 Aero 2007
EX Saab 9-3 2.0T coupè -00, RE 85
Aerolook
Klubin jäsen #5252
piva
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: Pe Elo 13, 2010 17:23
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja piva »

Vähän menee ohi aiheen, mutta onko kenellekään "viinamiehelle" katsastuksessa sanottu mitään tuosta sid infoon startissa pomppaavasta viestistä.. siinä kun näkyy starttaus aika ja etanolipitoisuus??
9-3 SE 2.0t vm-01 tomaatti BioPowered
sohvamies
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Maalis 09, 2012 10:50
Paikkakunta: Turku

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja sohvamies »

piva kirjoitti:Vähän menee ohi aiheen, mutta onko kenellekään "viinamiehelle" katsastuksessa sanottu mitään tuosta sid infoon startissa pomppaavasta viestistä.. siinä kun näkyy starttaus aika ja etanolipitoisuus??
Ei mulle ainakaan sanonut mitään. Enemmän inssejä kiinnostaa airbag-, abs-, luistonesto- ja ajonvakautusmerkkivalot.
Jorma ja Aero
Vastaa Viestiin