Sivu 11/19

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 05, 2014 22:04
Kirjoittaja AZP
Tobbana kirjoitti:Kylmällä ilmalla ei ole eroa 95 vs 98, ne viimeisetkin hepoiset saa myös ensin mainitulla.
Korvien väliin saa lisähevosia, kun tankkaa ysikasia :mrgreen:

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 06, 2014 08:22
Kirjoittaja Saabatti
No niin, ehkä mä sitten uskallan ajella rauhalliset talviajoni tuolla E10:llä. Kiitos vastauksista!

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 06, 2014 09:37
Kirjoittaja 3J
AZP kirjoitti:Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
Itse tuota testailin juuri ennen kuin 95E10 tuli pumppuihin, eli 95E5 vs 98E5 niin 98E5 kulutus oli piirun pienempää. Silloin kustannus oli aikalailla +/-0, eli sama oli ajella 98:lla. Ja 95E10 kuluu vieläkin enemmän. Nyt näyttää hintaeroa olevan noin 6 eurosenttiä, eli jotain 3,9%.

TM testauksen perusteellakin 95E10 kului keskimäärin noin 3% enemmän kuin 98E5, joten eroa jää sen 0,9%. Ja tämä siis keskimääräisellä autolla, joista osa vapaasti hengittäviä. Koska samaisen testin mukaan ahdettu moottori pystyy hyödyntämään 98E5 paremmin kuin vapaasti hengittävä, päästään Saabilla helposti +/-0 lukemiin tai jopa siihen että 98E5 ajaminen on edullisempaa.

Jokainen voi helposti tehdä omat mittaukset asian todentamiseksi.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 06, 2014 10:00
Kirjoittaja AZP
^aivan, säästö on samaa luokkaa kuin etanolilla nykyhinnoilla (meillä päin 1,059 vs. 1,444). Eli noin suunnilleen nolla :lol:

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 06, 2014 15:55
Kirjoittaja Saabatti
Kallista siis on, ajoi millä ajoi! Onpa ylläri :D

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 06, 2014 22:45
Kirjoittaja 3J
Nojoo, kaikkialla RE85 hinta ei ole pysynyt bensiinin pumppuhinnan alentumisessa mukana. Täällä se on 6% halvempaa kuin siellä päin, niin kannattavuus kovasti paranee. Mutta eipähän keräänny RE85 käytöllä lisää karstaa moottoriin joka voisi päätyä imusihtiä tukkimaan (otsikossa pysyen). :D

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Su Marras 09, 2014 18:56
Kirjoittaja siili69
Vaihdoin eilen suodattimen Motonetin GM-malliin. Pari käynnistystä tänään, aamulla oli melkein nollakeli ja illemmalla taisi olla 7-8 astetta lämmintä, toistaiseksi ei ole ulinaa kuulunut.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 13, 2014 20:36
Kirjoittaja jmaatta
About 10tkm paikoillaan ollut GM suodatin ulisee kylmänä täällä OG93:ssa...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Helmi 14, 2015 22:36
Kirjoittaja JuhanaL
viime kesänä viinasoftattu tonttu ölpät vaihdeltu viiden tonnin välein näin alkuun, alko ulina kuuluun ,vaihdoin suotimen heti, jo hiljeni. Öljy läpinäkyvää, aavistuksen uutta rusehtavampaa ja haisee viinalle.4 x 16 km tulee päiväs, eli pätkäajoa, jolloin rikkaalla mennään ja siksi varmaan kertyy viinaa öljyyn. Pitäis varmaan käyttää lohkista, niin ei ehkä kertyis...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Helmi 14, 2015 23:06
Kirjoittaja Mertmi
Kyllähän se sieltä myös haihtuu kun öljyt lämpenee. Ei kai nestepinta sentään nouse öljytikussa?

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Helmi 15, 2015 00:44
Kirjoittaja JuhanaL
ei nouse, muttei laskekkaan. Bensa-aikaan tolle vielä maistui öljy... olisko öljyrenkaat putsaantuneet tjsp? tai sit ,kun ei kerkee kunnolla kuumeta, pysyy paremmin ties mitä ajetussa koneessa...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Helmi 21, 2015 15:35
Kirjoittaja Nypa
Eikö 16km matkalla ehi motti lämpeemään? 8O Ja se ei oo mun mielestä pätkäajoa. Pätkä ois ehkä 2-3km jatkuvasti.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Helmi 21, 2015 16:16
Kirjoittaja AZP
Samaa mieltä. Itsellä ajot koostuu lähinnä 4-6 km pätkistä. Tuolla matkalla ei nollakelilläkään ehdi kone ilman eberöintiä lämpeämään sen vertaa että termostaatti aukeaisi. 16 km matkalla pitäisi mennä jo puolet matkasta lämpömittari vaakasuorassa.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Helmi 21, 2015 18:47
Kirjoittaja 3J
Jäähdytysneste lämpiää mutta öljyt ei vielä. Vaggineessa on mittari öljyn lämmölle, niin 6km matkalla nesteet on jo normilämmössä ja kabiini lämmin, öljyn mittari ei näytä edes lukemaa vielä. Asteikko alkaa 50 asteesta. Saa ajella vielä aika paljon pitemmälle ennen kuin öljyt alkaa olla 70 astetta tai enemmän.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 00:44
Kirjoittaja JuhanaL
No kerkee siinä 5 minuuttia ajaa lämpimällä koneella pakkasella. Viimeksi kotio tullessa vaihdoin heti öljyt, oli kädenlämpöistä, eli tarvis vielä 5km ainakin ajaa ,että ölpät kuumiais. Ei taida olla öljyn jähdyttäjän termariakaan tuossa vai? No itelle tommonen reilu kymmenen minsaa on kyllä pätkäajoa, motti pääsee just rikastukselta pois...