Sivu 14/57

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 16:25
Kirjoittaja Tero
Itsekin juuri siirtynyt e85 käyttöön... Meinasin vaihdella bensansuodattimen muutaman tankillisen jälkeen. Ilmeisesti muuten voi huoletta ajella viinalla? Autoon tehty täydellinen moottoriremppa n. 15tkm sitten (männät, laakerit yms). Ei varmaan tarvii pelätä, että karsta tukkis sihdin ihan lähiaikoina? :roll:

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 16:39
Kirjoittaja ijutsin
Päivää Naantalista!
Keneltähän saisi RE85 softan päivitystä (ja ehkä hieman tietoa että onnistuuko) Turun seudulla. Kyseessä 9-5 2,0t SE -00 (johon vaihdettiin moottori 1kk sitten).
-Kiitos-

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 17:34
Kirjoittaja Northern_Cruiser
Laiskana en jaksa lukea koko aluetta läpi, niin kysytään nyt suoraan; mitä kaikkea tuohon e85 konversioon tarvitaan? Onnistuuko ilman isoja säätöjä tuohon meikäläisen 2.3t Ecopoweriin? Kellään ei ilmeisesti ole ongelmia ollut tuon systeemin kanssa?

Eli yhteenveto; tarvittavat osat&muutokset, kannattavuus (30tkm/vuosi) "voittoa" ?€/1000km?

:saab:

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 17:44
Kirjoittaja Tannisto
Tuolla toisella foorumilla eräs pitkän linjan Saabisti on sanojensa mukaan ajellut softatulla versiolla kolme vuotta ilman ongelmia. Ja ajo 100%:sti pelkkää E85.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Huhti 02, 2012 17:46
Kirjoittaja Tannisto
Northern_Cruiser kirjoitti:Laiskana en jaksa lukea koko aluetta läpi, niin kysytään nyt suoraan; mitä kaikkea tuohon e85 konversioon tarvitaan? Onnistuuko ilman isoja säätöjä tuohon meikäläisen 2.3t Ecopoweriin? Kellään ei ilmeisesti ole ongelmia ollut tuon systeemin kanssa?

Eli yhteenveto; tarvittavat osat&muutokset, kannattavuus (30tkm/vuosi) "voittoa" ?€/1000km?

:saab:
Laiskana ei jaksa kirjoittaa uudelleen mitä pari sivua aiemmin on jo kirjoitettu.
Ongelmia saattaa tulla jos ei vaihda ekan tankillisen jälkeen öljyjä, polttoaineen suodatinta ja mahdollisesti jopa puhdista öljysihtiä

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ti Huhti 03, 2012 11:58
Kirjoittaja lex
Itseäkin kiinnostaisi tuo RE85 käytön mahdollistava softa ja tyhmä kai olisin jos ei kiinnostaisi nykyisillä bensahinnoilla. Jos joku tietää Turun seudulla kuka pystyisi ja olisi valmis tuon päivityksen tekemään niin voi laittaa viestiä. Kiitoksia

PS. Miten käy aiemmin laitetun tehonlisäys softan kanssa, jyrääkö tämä sen kautta asetetut tehot ja palautuvat samoiksi kuin tehtaalta tullessa vai onko tällä sinällään mitään vaikutusta noihin asetuksiin?

95 2002 2.3t

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ti Huhti 03, 2012 12:16
Kirjoittaja suorsa
lex kirjoitti:PS. Miten käy aiemmin laitetun tehonlisäys softan kanssa, jyrääkö tämä sen kautta asetetut tehot ja palautuvat samoiksi kuin tehtaalta tullessa vai onko tällä sinällään mitään vaikutusta noihin asetuksiin?
Vanha softa menee (biopower-)päivityksessä, mutta biopower-softaan saa tarvittaessa uudet ja uljaammat käppyrät. Turun seudulta en tiedä ohjelmointikykyistä porukkaa, mutta PKS on kohtuullisen matkan päässä ja postin kauttahan onnistuu muualtakin.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ke Huhti 04, 2012 11:51
Kirjoittaja wepetus
Moikka!!
Minuakin on alkanut kiinnostaa kossulla ajo. Onkohan Kajaanissa taikka lähistöllä kaveria joka voisi /osaa / viitsi laittaa vermeet???? Autona on 95 farkku automaatti 2.0 vm 00
ajettu 262 000

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: To Huhti 05, 2012 11:47
Kirjoittaja Pedri
O-rengas vaihdettu imucobraan ja Ad85 arvo nyt luokkaa 700-780.
Voisiko väsynyt lambda-anturi aiheuttaa tuon etanoliprosentin vajaaksi jäämisen?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: To Huhti 05, 2012 12:17
Kirjoittaja jcarlson
Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: To Huhti 05, 2012 12:35
Kirjoittaja Saab.96
jcarlson kirjoitti:Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.
Eikös vuoto aiheuta sen että Mreq ja Mair ei täsmää? voisiko sitäkautta sulkea vuodon pois?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: To Huhti 05, 2012 13:34
Kirjoittaja Pedri
Saab.96 kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Lambda-anturi voi olla hyvinkin väsynyt mutta yleensä se aiheuttaa kyllä vikakoodin.. Ilmavuoto on todennäköisin syy hieman liian matalalle etanoliadaptaatiolle.
Eikös vuoto aiheuta sen että Mreq ja Mair ei täsmää? voisiko sitäkautta sulkea vuodon pois?
Omassa Mreq ja Mair ainakin täsmää.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: La Huhti 07, 2012 08:25
Kirjoittaja eba4
Pedri kirjoitti:O-rengas vaihdettu imucobraan ja Ad85 arvo nyt luokkaa 700-780.
Voisiko väsynyt lambda-anturi aiheuttaa tuon etanoliprosentin vajaaksi jäämisen?

paljo tuon ad85 arvon pitäis olla.?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Huhti 08, 2012 17:45
Kirjoittaja Vigge
Jonkun verran on kelit lämmenneet, mutta eipä juur muutosta ole tullut nurkku-ajon kulutukseen viinalla
http://www.stcf.net/Kulutus2012.jpg
Vikan tankin kulutus reissusta huolimatta iso, kun reissu maantien sijaan kokonaan motarilla.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Huhti 08, 2012 17:56
Kirjoittaja SledgeHammer
Mitäs E85-settiä suosittelette näistä kun olisi tarkoitus alkaa ajelemaan viinalla: Maptun, Speedparts, BSR vai Nordic?

Nordicia puoltaa se että paja olisi matkan varrella plus siellä laitetaan samalla isommat suuttimet, samaten BSR:n saisi autoon melkein joka kaupungista.

Autona -04 9-5 2.3T Aero 125tkm

e. Kuski ja auto on Ruotsissa, joten klubin virittelijät ei nyt käy