Biopower & RE85 (og93/ng900)
-
- "Kaasari"
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti Heinä 13, 2010 13:45
Re: Biopower & RE85
Löytyiskös Oulun seudulta ammattitaitoista softapäivittäjää RE85 päivitykseen (Saab 93 Aero -01, T7)
Saab 93 AERO-01
Re: Biopower & RE85
Viikon - kahden päästä ollaan taas oulun suunnilla joten silloin ainakin päivitykset onnistuu. Yv:llä voi kysellä tarkemmin.
Re: Biopower & RE85
mitä mun pitää tehdä/teetää tolle 85.lle? . ja mitä maksaa?
auto on 93ss -05
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Re: Biopower & RE85
Tuolla nuo oli listattu muutama sivu sitten tässä samassa ketjussa:
Maksupolitiikasta en vanno mitään, mutta 100-120 euron maksuista olen huhua kuullut viime aikoina, kun klubilaiselta softaa hankkii.jcarlson kirjoitti:Muistaakseni olen johonkin jo listannut ja onhan uusimpaan saabistiin tulossa myös.
9-5 kaikki 4syl T7, ja kaikki T7 og9-3 onnistuu ihan softalla
Pienemmät suuttimet löytyy 98-00 9-5 2,0t ja '00 og9-3 2,0T 185hv. Niillö teho rajoittuu alle 200hv etanolilla, kolkkiin sopii ihan normisuuttimet tilalle, 9-5 kaksiosaisella imarilla tarvii 98-99 9-5 2,3t punaiset.
9-3SS/SC 03-04 tarvii 05-> IDM-yksikön, 07-> ecun vähintään, suuttimet optionaaliset. 05-06 sama mutta IDM:ää ei tarvi vaihtaa. 07-> 9-3SS/SC menee pelkällä softalla
Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Biopower & RE85
100€-200€..
Re: Biopower & RE85
Onko kukaan kokeillut tätä sarjaa: Linkki http://www.halpatek.fi/
Luvataan esim.
Valmistettu Euroopassa. Testattu Suomen talvessa Suomalaisella ST1 Refuel polttoaineella. Tuotteessa pakkasia silmälläpitäen erillinen kylmäkäynnistysautomatiikka.
Tuotteen asennuksen jälkeen voit käyttää autossasi myös normaali bensaa mikäli tilanne sitä vaatii, E85sta tai molempia sekoitettuna missä sekoitussuhteessa tahansa. Asennus vie ammattilaiselta 1-2 tuntia. Kysy asennustarjousta valtuutetulta asennuspisteeltä.
Luvataan esim.
Valmistettu Euroopassa. Testattu Suomen talvessa Suomalaisella ST1 Refuel polttoaineella. Tuotteessa pakkasia silmälläpitäen erillinen kylmäkäynnistysautomatiikka.
Tuotteen asennuksen jälkeen voit käyttää autossasi myös normaali bensaa mikäli tilanne sitä vaatii, E85sta tai molempia sekoitettuna missä sekoitussuhteessa tahansa. Asennus vie ammattilaiselta 1-2 tuntia. Kysy asennustarjousta valtuutetulta asennuspisteeltä.
Re: Biopower & RE85
Mikä tuon hyöty on Saabeissa ecun uudelleen ohjelmointiin nähden? Siinä kun kustannukset jäävät joka tapauksessa alle 200 euron ja apua varmasti saa juuri silloin kuin tarve vaatii. Tuon linkkaamasi systeemin hinta on 349€ ja jos osaaminen noiden kanssa on samaa luokkaa kuin kotisivujen tekeminen, niin jättäisin kokeilematta.
Jokainen toki laittaa omaan autoonsa juuri sitä mitä itse haluaa.
Jokainen toki laittaa omaan autoonsa juuri sitä mitä itse haluaa.
Re: Biopower & RE85
Hyvä pointti vaikkakin vähän kapeasektorinen. Tuokin tuote on yleiskäyttöön tarkoitettu mutta Saabistithan hyötyy tällä hetkellä ahkerien harrastajien kehittämistä open source T5/7/8Suite ohjelmistoista ja tietotaidosta jota ei paljoa pihistellä. Muiden merkkien joukossa tuntuu yhteistyönä tekeminen olevan aika hankalaa tai sitten osaajia vaan ei ole.
Lasketaanpas: tuollaiseen konseptiin Trionicin 5:n kanssa tarvitsee:
- Läppärin (kuten tuossakin tuotteessa) T5Suitella tai CarPC softalla
- Lawicell canusb tai muu Suiten tukema CAN-adapteri, ~100e
- Can-johtoadapteri D9->auton can liitin, 20e tee-se-itse periaatteella
- Kertaalleen fläshätyn T5 ECU:n (rammi lukko avattu, sisään vaikka E85 softa pohjaksi) keskihinta 150e.
(T7 autoissa nyt mitään enää tarvita kun ekassa fläshäyksessä sisään menee biopower softa jolla taivaanranta aukee. T8 tietyin rajoituksin yhtä helppoa.)
Tuolla kalustolla voi T5 autoa säätää lennossa, aina kun läppäri on kiinni voi tarvittavat bensa/E85 kartat vaihtaa nopsasti jos tulee pakko vaihtaa E85:sta bensalle. Ja muita toiminnallisuusbonuksia on pitkä lista.
Lasketaanpas: tuollaiseen konseptiin Trionicin 5:n kanssa tarvitsee:
- Läppärin (kuten tuossakin tuotteessa) T5Suitella tai CarPC softalla
- Lawicell canusb tai muu Suiten tukema CAN-adapteri, ~100e
- Can-johtoadapteri D9->auton can liitin, 20e tee-se-itse periaatteella
- Kertaalleen fläshätyn T5 ECU:n (rammi lukko avattu, sisään vaikka E85 softa pohjaksi) keskihinta 150e.
(T7 autoissa nyt mitään enää tarvita kun ekassa fläshäyksessä sisään menee biopower softa jolla taivaanranta aukee. T8 tietyin rajoituksin yhtä helppoa.)
Tuolla kalustolla voi T5 autoa säätää lennossa, aina kun läppäri on kiinni voi tarvittavat bensa/E85 kartat vaihtaa nopsasti jos tulee pakko vaihtaa E85:sta bensalle. Ja muita toiminnallisuusbonuksia on pitkä lista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Nyt vasta alkoi kiinnostamaan E85 bensalla ajelu T5 kolkilla. Riittääkö siis että vaihdan tuon Henkon bensapumpun ja teen T5suitella E85 binäärin, jonka laitan läppärillä canusbin kautta ECUn flashiin? ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Biopower & RE85
Eipä se juuri muuta vaadi. Valmiita binäärejä varmaan on olemassakin, itse kähvelsin ilkeästi Napelta omani. Talvisin toiminnassa on toivomisen varaa, mutta muuten taitaa toimia oikein hyvin. Oma autoni ei vain ole se paras esimerkkioppilas asioiden toimivuuden testaamiselle. ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Biopower & RE85
Eikä se sitä Henkoakaan vaadi jos on urheilijamieltä, siis työntää sammunut auto pois hankalasta paikasta tarvittaessa. Ei kukaan osaa sanoa tarkasti miten hyvin walbron orkkispummpu kestää pidemmän päälle E85:sta, suurin osa on kuitenkin jo 5 kertaa maapallon ympäri ajettuja joihin tuota viinasta aletaan syöttämään joten ne on jo valmiiksi loppusuoralla.
Minimimuutos: suutinvakio 28-29 rammille ja tankkaamaan E85:sta
Parempi muutos: katot trionictuningilta esimerkkifileksiä ja diffaamalla voi opiskella mitä on muutettu
Ultimate ratakapumuutos: väännät sytkää, seosta ja ahtopainetta mittareiden avustamana niin että vakiokytkin alkaa luistamaan ja varikolla kiljutaan
Minimimuutos: suutinvakio 28-29 rammille ja tankkaamaan E85:sta
Parempi muutos: katot trionictuningilta esimerkkifileksiä ja diffaamalla voi opiskella mitä on muutettu
Ultimate ratakapumuutos: väännät sytkää, seosta ja ahtopainetta mittareiden avustamana niin että vakiokytkin alkaa luistamaan ja varikolla kiljutaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Hirsch"
- Viestit: 944
- Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Biopower & RE85
ei luista kytkin...ei sitte millään...
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
Re: Biopower & RE85
Vesalla kun on aiheesta paljon kokemusta ja tietotaitoa, niin IMO näkökulma E85 päivityksiin on hieman optimistinen. Itse olen tässä viime aikoina ollut talkoissa parin auton päivitysten kanssa, ja kyllä homman työläydessä on paljon eroa.
T7 koneinen vakioraudalla on kyllä helppo tapaus. Tehtaan valmis softa sisään CAN-väylää pitkin ja kovaa ajoa. T5 kone custom raudalla on sitten ihan toista maata. Jos semmoiseen saa parilla sataa hyvän softan, niin halvalla menee.
Itsellä ensimmäinen päivä meni hommaan soveltuvan XP-läppärin asentamisen tyhjästä. Toinen päivä tapeltiin T5 purkin ronkelien Flashien kanssa. Sopivilla jännitteillä, usealla iteraatiolla ja BDM-prommerilla purkki kuitenkin alkoi ohjelmoitua. Päivän lopuksi auto jopa saatiin käymään. Nyt odotellaan sitten laajakaistan saapumista, että säätämistä päästään jatkamaan.
Eli varoituksen sana. Pidemmälle mennessä hommaan kyllä palaa aikaa ja vaivaa. Ja pahinta on, että hommaan alkaa addiktoitua kun sitä pääsee jyvälle.![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
T7 koneinen vakioraudalla on kyllä helppo tapaus. Tehtaan valmis softa sisään CAN-väylää pitkin ja kovaa ajoa. T5 kone custom raudalla on sitten ihan toista maata. Jos semmoiseen saa parilla sataa hyvän softan, niin halvalla menee.
Itsellä ensimmäinen päivä meni hommaan soveltuvan XP-läppärin asentamisen tyhjästä. Toinen päivä tapeltiin T5 purkin ronkelien Flashien kanssa. Sopivilla jännitteillä, usealla iteraatiolla ja BDM-prommerilla purkki kuitenkin alkoi ohjelmoitua. Päivän lopuksi auto jopa saatiin käymään. Nyt odotellaan sitten laajakaistan saapumista, että säätämistä päästään jatkamaan.
Eli varoituksen sana. Pidemmälle mennessä hommaan kyllä palaa aikaa ja vaivaa. Ja pahinta on, että hommaan alkaa addiktoitua kun sitä pääsee jyvälle.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Re: Biopower & RE85
Näkökulma hyväksytty. Viidettä vuotta kun kun suiteilla on säädellyt niin voi todeta ettei se kokemus ilman aikaa ja vaivaa tässäkään synny. INternetin verkkokauppojen valmistuotteisiin tottuneille voi joskus olla järkytys kun asiat ei toimi täysin plug-and-play tyyppisesti.
Ensimmäinen seinäänheitto tapahtui kun yritin saada LPT-BDM adapterin ohjelmia toimimaan DOS-ikkunassa. Totesin nopeasti että liikaa haasteita ja hankin PEmicron UDB-BDM adapterin kovalla hinnalla joka on toiminut. Onneksi nyt saa johnc:n projetin tuotteita edullisemmin.
Kaikki nuo ohjelmien käyttöönotot ja fläshäyksien opettelut on hyvä suoritus jos tyhjästä saa pelaamaan päivässä, tosin noita HOWTO oppaita on ilmestynyt useampia aloitusaikojen jälkeen.
Ensimmäinen seinäänheitto tapahtui kun yritin saada LPT-BDM adapterin ohjelmia toimimaan DOS-ikkunassa. Totesin nopeasti että liikaa haasteita ja hankin PEmicron UDB-BDM adapterin kovalla hinnalla joka on toiminut. Onneksi nyt saa johnc:n projetin tuotteita edullisemmin.
Kaikki nuo ohjelmien käyttöönotot ja fläshäyksien opettelut on hyvä suoritus jos tyhjästä saa pelaamaan päivässä, tosin noita HOWTO oppaita on ilmestynyt useampia aloitusaikojen jälkeen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Tuo -00 vapari 9-3 sytytti tänään toisella viinatankillisella häiriövalon, autossa siis bioadapter paikallaan 20% AUTO-rikastusohjelmalla. Vikakoodiksi antoi 72, eli adaptation long term, mikäli tulkitsen oikein niin rikastusta on ollut liian vähän boksilta, lyhyt adaptointivara on riittänyt mutta pitkä mennyt nyt laitaan?
Jos bensansuodatin olisi menossa tukkoon, tai pumppu hajoamassa niin eikö tuo antaisi ennemminkin lyhyestä vikakoodin, eli yrittäisi äkillisesti rikastaa liian paljon sopan puutteessa?
Jos bensansuodatin olisi menossa tukkoon, tai pumppu hajoamassa niin eikö tuo antaisi ennemminkin lyhyestä vikakoodin, eli yrittäisi äkillisesti rikastaa liian paljon sopan puutteessa?