Sivu 17/18

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: La Loka 14, 2017 22:23
Kirjoittaja vesa67
Ja tollaset hirssin lukemat bensalla vaatii sitten korkeaoktaanista bensaa.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: La Loka 14, 2017 23:34
Kirjoittaja kaseva
^^^En tiedä mikä on bensapaine Aerossa, mutta TÜV-lappujen mukaan 305 Hirschin regu on 4 bar. Ahdin Garret TB28–11.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 01:02
Kirjoittaja jcarlson
305hv Hirschistä on vanhempi versio T28 garrettilla jossa oikeastikkin on potentiaalia siihen tehoon, myöhemmissä on vakio aeron 15t ja 305hv on paskapuhetta.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 10:41
Kirjoittaja kaseva
^OK, mielenkiintoinen tieto. Nuo tiedot oli MY04 Hirschin sarjanumerolla tehtaalta tilatuissa papereissa. Piti tilata Tullia&Trafia varten kun ei meinannut saada sitä millään kilpiin Suomessa.

Sitä en koskaan tutkinut mikä puhallin siellä oli, autolla vain ajettiin ja huollot hoiti Saab Service.

edit: Tarkennettu tekstiä

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 10:57
Kirjoittaja jcarlson
Joo my04 taitaa olla vielä garrettilla. Oliskohan my06 fl eteenpäin höpöhevosia vakiomitsulla.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 19:21
Kirjoittaja mienkoiv
jcarlson kirjoitti:Joo my04 taitaa olla vielä garrettilla. Oliskohan my06 fl eteenpäin höpöhevosia vakiomitsulla.
Itsellä lukee todistuksessa 300hp/5610rpm
Vai höpöhevosia :cry: :lol:

No en mie jaksa käydä vaihtoremonttiin jos vaatii jopa turbon vaihdon,että etanolista olis jotain hyötyä...?muutakin että kukkahattutädiltä saa pil*u jos kehuu ajavansa viinalla...

Ryssä bensalla mennään ja aina sikäläistä 98,mitä lieneekään :roll:

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 19:49
Kirjoittaja jcarlson
Niin että missä todistuksessa? T28:lla hyvinkin tulee, 15T:llä bensalla ei koska hukkis ei vaan pysy tarpeeksi kiinni. Aivan sama kenen softa siellä on.
Etanolilla tulee ahtimesta riippumatta n. 7% lisää tehoa ja vääntöä jos vain suuttimet riittää. Vakiot 4 bar säätimellä ei riitä kuin n. 270hv.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 19:58
Kirjoittaja mienkoiv
jcarlson kirjoitti:Niin että missä todistuksessa? T28:lla hyvinkin tulee, 15T:llä bensalla ei koska hukkis ei vaan pysy tarpeeksi kiinni. Aivan sama kenen softa siellä on.
Etanolilla tulee ahtimesta riippumatta n. 7% lisää tehoa ja vääntöä jos vain suuttimet riittää. Vakiot 4 bar säätimellä ei riitä kuin n. 270hv.
Tarkotin sertifikaattia,jonka tilasin Hirschin päämajasta

Exhaust system
Software calibration
Catalyst
Fuel pressure regulator
Intake system
Type E0G6A

Nuo lukee siinä,eli on vissiin isompi bensaregu(?),mutta ahdin lienee mitsu ja suuttimista ei tietoa
Kannattaako tuohon alkaa siis konversiota tekemään,tehomielessä,ei polttoaineensäästökuluissa,koska polttoaine maksaa sen n.70s/l venäjän luvatussa maassa...

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 20:13
Kirjoittaja jcarlson
Joo regu on vaihdettu mutta etanolilla se ei tosin riitä vaan pitäisi vaihtaa suuttimet ja pumppu. Eihän ne hirveän halpoja hevosia tuossa tapauksessa ole mutta toisaalta halvempiakaan ei ole tarjolla. Väännönlisäyksen huomaa parhaiten persdynolla, sitä voi tässä tapauksessa lisätä melkein 50Nm.
Realistisessa penkissä huipputeho noilla palikoilla ehkäpä n. 280-285hv eli etanolilla päästäisiin oikeastikin hieman yli 300hv :)

Mulla on noita Hirsch softia useita luettuna ja ei ne sinänsä huonoja ole mutta näkee niistä sen ettei ne Saabin oman porukan tehdastekoisia ole vaan muualla jälkiviritettyjä ja teholupaukset on jonkin verran liioiteltuja.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 22:11
Kirjoittaja kaseva
^^Listalta puuttuu ainakin (vai unohtui kirjoittaa?) turbo, jarrut, iskarit ja jouset jotka myös on listattu MY04 sertifikaatissa. Onko MY06-hirssiin (viirusilmä?) ollut sitten jostain syystä erilainen tuo paketti, en tiedä.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Su Loka 15, 2017 22:57
Kirjoittaja jcarlson
Costdown faceliftissä. :) Jostain kumman syystä on tosiaan enää vakioahdin niissä. Jarrut, iskarit ja jouset toki faceliftissä sen sijaan päivittyi jo muutenkin että ehkä niitä ei enää katsottu tarpeelliseksi vaihtaa.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ma Loka 16, 2017 06:48
Kirjoittaja mienkoiv
jcarlson kirjoitti:Costdown faceliftissä. :) Jostain kumman syystä on tosiaan enää vakioahdin niissä. Jarrut, iskarit ja jouset toki faceliftissä sen sijaan päivittyi jo muutenkin että ehkä niitä ei enää katsottu tarpeelliseksi vaihtaa.
Kyllä, ja jarrut on ne 321(?)mm tässä, eikä ne aeron 308mm...itsellä tuo turbo oli yllätys, mutta olkoot sitten mitsu siellä :)

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2018 12:39
Kirjoittaja tonza.h
Kuva

Moi.
Tommonen ECU makailee hyllyllä, purettu 2003vm 9-3 ss.
Ei taida käydä 2008vm tehdas biopowerii?

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2018 13:18
Kirjoittaja vesa67
Voi käyttää kun tietää mitä tekee. Tarvii laajemman ohjelmoinnin kuin 2007- ecut

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Lähetetty: Ti Tammi 16, 2018 13:25
Kirjoittaja tonza.h
Mitenköhän toi muuttais menohaluja?