Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Mites muuuten on kokemuksen polttoainesuodattimista?

Olen ymmärtänyt että joitain tankillisia ajettuaan kannattaa suodatin vaihtaa, mutta tänään sain vihiä että ei välttämättä kannattais originaalia paperi (selluloosa) suodatinta vaihtaa enää tilalle kun kuulemma se aika äkkiä syöpyy tuosta viinasta?

Pitäisi kuulemma olla metallinen tai lasikuitunen siivilä?

Tai sitte vaihtoväli tiuhempaan . . kuinka usein?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Ite vaihtelin toisen täyden tankin ajeltuani. Suurinpiirtein kuukausi siitä eteenpäin niin oli mennyt uusi suodatin sen verran tukkoon että ampui bensapumpulta polttoaineletkun irti. Toistaiseksi ei ole nyt tarvinnut vaihdella (koputtaa puuta..)
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tuhannet kiitokset Jcarlsonille tuosta mun ecu projektista. Auto kulkee todella pirteästi,
ehkä vähän liiankin, kun on orkkis alusta ja jarrut. Koitellaan selvitellä Hookin kanssa
tuo kylmäkäynnistys ongelmakun jotain feelua kun siellä tuntuu olevan. Noh annettakoon anteeksi autlle, kun sillä on jo 243tkm menty :lol: Saa kai siinä pientä laittoa ollakkin.

Se mun sidi on ollut matkassa jo 11päivää, eikä vieläkään englannissa.. Taitaavat viedä soutaen sitä :)
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
testing1
"Aero"
Viestit: 430
Liittynyt: To Heinä 20, 2006 12:34

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja testing1 »

No mistäs sellasia lasikuitu tai metallisiivilä suodattimia voi ostaa jokka käy baasiin?
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja saba90 »

En tiiä metallisiivilä suodattimista mutta boschin tekele ajaa asiansa. Saa pcs:ltä taikka motonetistä
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

jcarlson kirjoitti:Vakiosoftilla antaa anteeksi vuodot ja mittausvirheet koska 25% adaptaatiovaraa on. Biopower-softilla varaa ei ole, koska lambdakorjaus menee etanolipitoisuuden päättelyyn. Kostealla kelillä oireilu tosin viittaa johonkin sähkövikaan. Suutinasennus kannattaa myös tarkistaa, ettei suuttimen o-renkaasta pääse vuotamaan.
Et ole kertonut mitä se Ad85 näyttää?
Noniin sain Ad85 lukeman ja se oli 25 vai oliko 26. Tänä aamuna samalla kun auto taas pätkien lähti käyntiin, vilkahti moottorivian merkkivalo. Koodi P1300...
Jossain on feelua ja toivotaan, et se nyt löytyy, kun tuo vikakoodikin tuli esille.
Hook on luvannut tutkiskella autoa, josko siitä jotain vikaa löytyisi...
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

25 tai 26 ei kaukana ole jos tankissa on bensaa (2,5%). Ihan OK isoille dekoille.
P1300 on multiple cyl. misfire. Kasetti tai johtosarjavika tuossa melkeinpä ensimmäisenä mieleen tulee.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Hmmm, mitä tarkoittaa kasetti? Missä se on, paljon se maksaa, saako niitä käytettynä. Jos se olis johtosarjassa, niin miksi se tekis sen aina päivän ekalla starttauksella..? (minähän en näistä mitään tajua, mut kysympä vain) :lol:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

DI-kasettia meinasin. Päivän eka startti on kylmimmällä moottorilla joten se on sinänsä haastavin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mutta mikä on DI-kasetti :oops:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tulppien päällä oleva sytytysmoduuli.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Tarkastin noitten tulppien kärkivälit ja ne heitteli helvetisti. Laitoin ne nyt kaikki 1.1:een...
Ad85 näyttää tällä hetkellä 58... Mikäs se oli se normaalin rajaoissa pyörivä luku?

Edit: eipä auttanu kylmäkäynnistys ongelmaan tuo tulppien veivaaminenkaan...
Viimeksi muokannut Loyal, Ma Heinä 02, 2012 01:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

AD85 58 on oikein hyvä 98E bensalle.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Täytyy vähän päivittää tätä, et en tiedä oliko tulppien säätämisestä kiinni, vai kasetin liittimen putsauksesta vai mistä, mutta nyt on auto lähteny hyvin käyntiin, eikä tota p1300
ole näkynyt. Lambdatkin oli paskana ja pukkas vaikka mitä vikakoodia, silti auto käynnistynyt hyvin joka päivä.. Voi tietysti johtua tästä kuumemmasta ilmastakin. Vai olisiko mahdollista et rupesin ajamaan vihdoin viinalla ja sen takia käynnistyisi ilman tuota kierrosten heittoa ja kaasuttaessa puutumista...
Viimeksi muokannut Loyal, Pe Heinä 13, 2012 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

jcarlson kirjoitti: P1300 on multiple cyl. misfire. Kasetti tai johtosarjavika tuossa melkeinpä ensimmäisenä mieleen tulee.
Tänään samalla koodilla ilmoitti itsestään polttoainepumppu, josta oli painelähdöltä lerssi irti...Yllättäen pukkaa mifiä jos ei tule löpöä tukille...?
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin