Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
like_a_glove
"Hirsch"
Viestit: 944
Liittynyt: Pe Huhti 28, 2006 01:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja like_a_glove »

eipä löydy enää kuittia...mutta...

niitähän on/oli vierekkäin ainakin stadin motonetissa kahdessa eri lootassa....

silloin ku ostin omaani niin varastosaldo näytti 2kpl ja laatikko oli tyhjä, pengoin sitä toista lodjua aikani ja bongasin omani sieltä ei etanolia päältä ketävien seasta....eli letkussa oli kyllä ihan oikeat merkinnät. (eri kun niissä ei etanolia päältä kestävissä) Kävin vielä tiskiltä varmistamassa molempien letkujen kans et tuli oikea...

ei se nyt käsiin sula mutta sen verran pehmenee että vaikka klemmarin kiristää niin tiukalle että se hajoo, niin jonkun ajan jälkeen pomppaa letku irti koska klemmari uppoo letkuun.

eli jos sulla on mahdollisuus ostaa se pätkä jostain muualta esim hi-flex tms. osta se sieltä.

n.10 kertaa pientareella pumppua tankista kaivaneena en voi tota GATES letkua suositella.
Viimeksi muokannut like_a_glove, Ke Syys 12, 2012 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 2.3T -95 RE85, BMW 335da -07
NF Metals ,Tech Line kitka- ja lämmönhallinta pinnoiteet. esim.pakosarjat, männät, palotilat, laakerit jne.
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Ok, kiitos täsmennyksestä. .

Tämä kyllä herättää epäilyksiä, mutta toisaalta mitäs tuolta dunlopilta sitten ostaisi?

Kataloogista (http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=4 ... a7062f3a37) löytyvistä vaihtoehdoista tuo NBR letku olisi käsittääkseni E85 kestoista, mutta 7,5mm ja 9,5mm sisähalkasijat ei tunnu kovin hyviltä kummatkaan tuon DW:n pumpun 8,6mm liittimen ulkohalkasijan päälle.

8 mm sisähalkasijalla on sitten tuota teräspunosta mutta sitä ei varmaan pahemmin klemmareilla sitten kiristellä. .

Näitä DW pumppuja on kimppatilauksina tullut jo aika kasa klubilaisille, mitäköhän muita letkuja sitten on käytetty kun tuota gatesia? Onko tämä ongelma tullut kuinka monille vastaan?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kalle »

finjectorilta tilattu polttoainepumpun letku on ollu nyt noin 10 000 km kiinni ja hyvin on toiminut. kop kop :lol: Torvonneisuutta ja klemmareiden kireyttä en oo tarkastanut.
http://www.finjector.com/verkkokauppa/client/index/24/
9-3 ss -03
Sotkamo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jus »

jull3 kirjoitti:Kataloogista (http://www.dunlophiflex.fi/upload/?id=4 ... a7062f3a37) löytyvistä vaihtoehdoista tuo NBR letku olisi käsittääkseni E85 kestoista
Esitteessä mainitaan DIN 73379 2A, mutta pitäisikö olla 73379-E tai jopa SAEJ30R10, jotta olisi ulkopuoleltakin etanolinkestävää?
kalle kirjoitti:finjectorilta tilattu polttoainepumpun letku on ollu nyt noin 10 000 km kiinni ja hyvin on toiminut. kop kop :lol: Torvonneisuutta ja klemmareiden kireyttä en oo tarkastanut.
Tätä tankinsisäiseen asennukseen tarkoitettua letkua http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/2681/24 ilmeisesti tarkoitit? Tuoltahan voisi kysyä minkä valmistajan letkua myyvät, liekö samaa Gatesin letkua kuin Motonet myy?

Tankinsisäisissä letkuasioissa muutkin pähkäilleet:
http://forums.corvetteforum.com/c6-tech ... hotos.html
http://airpowersystems.com/corvette/fue ... report.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
kalle
"Aero"
Viestit: 467
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja kalle »

Kyllä. tankinsisäiseen asennukseen tulevaa. Cohline lukee tuolla sivuilla. En oo aikaisemmin kuullu nimeä
9-3 ss -03
Sotkamo
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ei ole ollut mitään ongelmia tuon gatesin submersible letkun kanssa. Tavalliseen bensaletkuun tuli reikä. Siitä on kokemusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mikäköhän tuossa mun biopower vehkeessä on kun välillä auton kylmänä
käynnistää, niin putkesta kuuluu pamahdus.. :) Onko tätä ilmennyt muilla
tai onko tää yksi etanolilla ajamiseen kuuluva juttu :D
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 5866
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja tturku »

eipä täällä pauku putkessa ainakaan Aerossa. Kylmällä koneella lähdettäessä saataa muutamia kertoja notkahtaa kierrokset ja auto nykäisee mutta muutaman sadan metrin jälkeen toimii jo normaalisti. Jos putkessa paukkuu niin sinne menee polttoainetta joka syttyy. Ei tee varmasti hyvää katalysaattorille.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Joo sitä mä vähän epäilinkin et ei varmasti tee hyvää. Onneksi tuo
pamahdus kuuluu kerran kuussa suurinpiirtein. Olis kyllä hyvä
kun tietäis mistä tuokin johtuu.. :roll:
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
jull3
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Tammi 20, 2010 08:13

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jull3 »

Olen törmännyt omassa kulkineessa samaan ilmiöön, esiintyi bensalla silloin tällöin, viinalla en muista enää juuri lainkaan näin käyneen.

Enemmänkin kuvailisin ilmiötä niin että starttaa oikeen paukahtamalla. . syttyykö ne polttoaineet putkessa heti startatessakin jos niitä sinne luiruu? Vähän yksinkertaista ajattelua ehkä, mutta kuvittelin että heti käynnistäessä ei putkeen mahdollisesti luiruva polttoaine syttyisi, putkihan ei heti startissa voi vielä olla kovin kuuma?
9-3 2.0T SE E85
vm -99 B204R
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tai sitten polttoaine syttyy palotilassa todella myöhään ja paine on korkea/vielä nousemassa kun pakoventtiili aukeaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Loyal »

No toi paukkuminen on todella harvinaista, joten ei haittaa :)
Mietiskelin tuota auton käynistymistä talvella, koska nyt kesällä ei kylmänä
tosiaan lähteny käyntiin ekalla kerralla, mutta nyt ilmojen kylmetessä onneksi
ryyppy toimii niin hyvin, että auto lähtee paremmin käyntiin kun keskikesällä :)
Vikaa tuohon pätkimiseen ei tullut silloin löydettyä. Kaikki alipaine letkut vaihdettiin
ja takaiskuventtiilitkin ovat uudet. Nyt uutena vikana on siis tullut tuo paukahdus
putkesta. Amul arvot mulla on edelleen aika katossa 700-1500, eikä siihenkään
ole tullut vielä keksittyä syytä, mutta epäilty on vikaa ilmamassamittarissa.
Se onkin vielä alkuperäinen 245 tuhatta ajettu.
Mikä se herja on SID näytössä, kun siinä lukee second adapter... jotain..?
Tulee nykyään aika usein tuo herja.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Second adaptation? Toinen adaptaatio? Tulee yleensä tankkauksen jälkeen REfuel ilmoituksen jälkeen pienellä viiveellä, kun polttoainemäärä tankissa muuttuu. Tulee myös, kun auto käynnistetään ensimmäistä kertaa etanolisoftalla ensimmäisen Forced adaptation -ilmoituksen jälkeen. Jotain häiriötä on, jos tekee toista adaptaatiota tiheään. Mainitsit myös, että paukuttaa putkessa startisa. Olisko käynnistyksessä niin sikarikkaalla aluksi, että menee osa tavarasta raakana ulos? Kannattaa nyt pikimmiten testata toinen 100% varmuudella ehjä immu ja jatkaa sitten pähkäilyä.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Hessue
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Huhti 12, 2012 13:17
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Hessue »

Mikähän on porsimassa tällä kertaa? Ilman roikkaa alle +3 asteen lämpötilassa kun starttaa, niin lähtee kolmella käymään. Hetken aikaa käy kolmella ja sitten herää neljäskin muki mukaan. Auto muuten vakio, paitsi softana vesa67:n biopower-ohjelma. Tulpat vaihdettu ~10tkm sitten. Tämä siis tapahtuu ainakin e85:llä ajellessa, bensalla en ole vielä kokeillut. Kaverin Aero tekee nykyään ihan samaa, viimetalvena ei kuulemma oireillut, vaikka silloinkin oli jo Vesan ohjelma sisässä.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Hessue kirjoitti:Mikähän on porsimassa tällä kertaa? Ilman roikkaa alle +3 asteen lämpötilassa kun starttaa, niin lähtee kolmella käymään. Hetken aikaa käy kolmella ja sitten herää neljäskin muki mukaan. Auto muuten vakio, paitsi softana vesa67:n biopower-ohjelma. Tulpat vaihdettu ~10tkm sitten. Tämä siis tapahtuu ainakin e85:llä ajellessa, bensalla en ole vielä kokeillut. Kaverin Aero tekee nykyään ihan samaa, viimetalvena ei kuulemma oireillut, vaikka silloinkin oli jo Vesan ohjelma sisässä.
Sytytyskasetti syyllinen? Softa ei kyllä noin oireile, jos ennen pelannu ok.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Vastaa Viestiin