Tänään jälleen hyytyi toi oma katiska tienvarteen ja vikakoodina jälleen kampurananturi. Kattelin tuota vanhaa anturiani (jonka kesällä vaihdoin) ja anturin päässä näkyy selvät hankausjäljet Mikäs siihen oikein voi kiinni ottaa?
Tuota nyt paikoillaan olevaa anturia en jaksanut irrottaa ku se ei oikeen onnistu ku nosturilla... peltisarja hieman tiellä, joten en tiedä onko siinäkin samaiset jäljet.
Kaadoin kannullisen kylmää vettä anturin päälle ja johan taas käynnisty
Softan kanssa on edelleen ongelmaa, eli joku rajoitin tiputtaa mRegin 1300 noin 4500rpm kohdalla ja siihen ei ratkaisua löytynyt. Siihen asti pyynti ja toteutuma huitelee kiltisti 1700 tuntumassa... Ferrarikuskikin jäi ihmetteleen, et mihin toi saab tosta rinnalta ampas, kun eräs foorumilainen softaili autooni.
Nyt olis tarkotus jalostaa tosta vanhasta toimivasta bensasoftasta etanolikäyttöinen ja bensalle oma ecu, jolla voi välillä tankillisen ajella.
Koska tuossa nykyisessä E85-softassa on jokin rajoitin, jota ei löydetty/voi poistaa.
Siksi tarvii tehdä kaksi "bensa" ecua, joista toiseen laitetaan viinaksen kartat.
Ton projektin osalta puhutaan ilmamassoista mitkä stg1 kuskeilla on märkä uni, tavoitellaan 1700 mg ja jossain siellä monimutkaisen biopowersoftan logiikassa vielä vaikuttaa limitteri joka tiputtaa ilmamassat sinne 1300 paikkeille.
Noin karkeasti E85:lla 1700mg = 590Nm ja 1300mg vielä 450Nm.
Stg1 softaukset pyörii 370-430Nm lukemissa, silloin kun ne kaikki about tusina eri limitteriä ja piilobittiä muistaa asettaa ja skaalata.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
En tunne kyseistä projektia tarkemmin (en siis ole nähnyt softaa enkä testannut autoa), mutta kyseessä oleva ongelma on ilmeisesti joku limitteri jota ei ole säädetty oikein tms.
Itse olen tehnyt 1500mg/C ilmamassa biopowerin ja pyynti pysyy ylös asti joten perustavanlaatuista ongelmaa siinä ei ole. Työtä kyllä oli löytää kaikki ongelmakohdat.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
En väitäkkään, etteikö saisi toimiin biopowerina mut ei se ainakaan ihan helppoa ole.
Nyt on muutamapäivä kurvailtu tuolla vanhalla bensasoftalla etanoli kartoilla ja sillä se pelaa ihan ok ja vetoja on paljon. Myös pyynnit pysyy koko kierrosalueen, eikä enää tipu siinä kohtaa, missä hauskuuden pitäisi alkaa.
Seuraava remontinkohdekkin löytyi, eli jäähdytinjärjestelmään tulee kohtalaisen iso paine... ylävesiletku pullistuu jo huolestuttavasti. Ongelmahan oli jo viimevuonna ja yksi letku silloin halkesikin. Tuon holsun kanssa tulee syystä tai toisesta tuota paineongelmaa ja eipä se taida muualta sinne päästä kun kansipaffista tai ite kannesta. Litkut ei mene sekaisin. Nyt tarkkaillaan ja ajellaan, mitä vehkeet kestää.
Jos hajoaa ennen seuraavaa isoa huoltoa, niin sit T5-kansi paikoilleen.
Joop, mä en löytänny sieltä sitä limitteriä, mut tohon vesitilan paineitten nousuun löysin omasta ongelman. kansipaffi uusix ja samalla katos ne käyntiongelmat ja missfiret mitä sullakin siellä sillontällön on. jos joku ton limitterin löytää niin kertokaa sit täs osiossa. ois jees tietää mikä se on ku tullu kahlattuu koko torque systeemi läpi tai sit en vaan tajuu. pohjasoftana 46s no tcs biopower.
Mielenkiintoista ongelmaa on nyt osunut kohdalleni. Muistelisin ettei näissä ketjuissa ole muilla ole vastaavaa ollut.
Auto -99 2.0t, pun suuttimilla, biopower by JC.
Ilmamassat ei ole oikein aikaisemmin kohdanneet. Uusi IMM ei auttanut ongelmaan, mRec 1049- mAir 700-900 vaihtelulla. EVAP tulpattu, vain pultti ko. putken päähän. Venttiilikopan taakse takaisku uusittu. Imutputken päästä puhaltamalla ei havaittuja vuotoja. Pitänee vielä ranettaa tuohon joku liitin, että saa kompuralla varovasti paremman ja pidemmän paineistuksen. Josko sieltä vuotoa löytyisi.
Sunnuntaina vaihdoin 3" putken koko matkalla. Kotiin ajaessa ihmettelin kun ei oikein ole vetoja. Ahtoja ei oikeastaan ollenkaan, hädin tuskin peruspainelle jaksoi.
Iltapäivällä sitten uusi lenkki, mRec 1049 mAir jopa 12xx, pInl(?) 2490 -> hymy korvissa reippaasta etenemisestä. Pääsin iloisena kohteeseen, pysäytin auton, lastasin kärryn ja lähdin takaisin kotiin. Ajatuksena oli kiihdyttää reippaasti ettei suotta tuki liikennettä, kun se nyt oli helposti mahdollista toteuttaa. Älähän mitä, auto ei taaskaan kulje mihinkään. SID näyttää mAir ja mRec 600! Onhan se ihme jos ei kulje. Isolta teiltä poistuttuani pysähdyin risteykseen, sammutin koneen, huokaisin isoimpaan ärsytykseen, käynnistin moottorin ja taas mentiin. Oli ahtoa, pyyntiä, menoa ja meininkiä. Kunnes taas pari kilometriä ajettuani mAir/mRec jämähti 600 ja meno sen mukaista.
Joku bitti ei ole tykännyt 3" putkesta? Mikä muu voisi moista aiheuttaa? Se tuli myöskin putkijumpassa tehtyä, magneettiventtiilin alla olevan jakotukin keskimmäinen oksa juuresta poikki. Paikattu liimalla ja teipillä, voiko tuo huono paikkaus aiheuttaa moista?
Ei siitä oikein ota selvää, vaihtelee melko vauhdikkaasti. Tuota olen toki epäillyt ennenkin. Eniten ihmetyttää tuo, että virtojen pois käyttäminen korja ongelman. Mikä lambdan toiminnassa aiheuttaa massojen rajoituksen 600?
mienkoiv kirjoitti:lambda ei siis annan CE:tä / vikakoodia?
mitäs lukuja SID-infosta / asioita,oireita tohon lambdan toimivuuteen kannattaa tarkkailla?
Tuossahan se tulikin, mitä arvoja lamb tulisi näyttää?
Hyviä ehdotuksia mistä kannattaa ostaa uusi lambda? Siis semmoinen mikä varmasti käy paikoilleen ja toimii hyvin. Motonetin delphi ei liene parhaasta päästä?