Sivu 30/36

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Joulu 04, 2012 19:32
Kirjoittaja AZP
Aamulla plus-asteisesta tallista ja töissä tolpasta, aina lähtee kuin palmun alta :mrgreen:

Terv. nimim. "viime talvena ei kertaakaan Teng miinuksella"

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Joulu 04, 2012 21:26
Kirjoittaja Poy
j-k kirjoitti:Ne joilla kestää käynnistyä tai käy kolmella: onko tankissa puhdasta bensaa tai etanolia vai onko sekoitusta ?
Mulla puhdasta re85:sta ja tuo nimimerkissä oleva e85 softa.
Eilen illalla laitoin pullollisen redline si-alcoholia, niin tänään käynnistyi ekalla ihan hyvin. Tosin aamulla oli tolpassa ainakin 2h. Töistä lähtiessä en varma, kun se tolppa pätkii lämpötilan mukaan.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Joulu 04, 2012 21:32
Kirjoittaja jcarlson
Kolmella käynnistyminen etanolilla on yleensä melko varma merkki siitä että on suutintukkoa johon putsailu esim. SI alcoholilla tai bensalla auttaa.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Joulu 04, 2012 22:19
Kirjoittaja Zebe
Itse ajoin bensaa välissä tankillisen, niin kauan kuin bensaa riitti oireet olivat poissa. Mutta heti seuraavalla viinatankillisella ongelmat alkoivat taas, puhdistusaine toimi tässä yksilössä parhaiten selvästi. Katsotaan kauanko vaikutus kestää...

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 13:43
Kirjoittaja Samuli.k
aamulla -17 ja ilman lohkolämppäriä tulille.tosin ekan vajaan minuutin kävi 3:lla pytyllä mutta sitten hörähti se vikakin sylinteri mukaan ja käynti suht tasaista. piuhan kanssa lähtee hyvin käyntiin,ehkä hieman ekan 10sek aikana tyhjäkäynti prötää mutta tasaantuu sitten. pelkkää etanolia tankissa. tohon 3:lla käymiseen auttas vissiin joku lisäaine mikä putsaa suuttimet? 30tkm on ajettu re85 tolla ng900.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Joulu 05, 2012 21:46
Kirjoittaja Loyal
Mulla lähtee auto helvetin hyvin käyntiin vaikka on pakkasta. Todella tyytyväinen biopower softaan. Kiitos Jcarlson...

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Joulu 06, 2012 15:09
Kirjoittaja vesa67
Samuli.k kirjoitti:aamulla -17 ja ilman lohkolämppäriä tulille.tosin ekan vajaan minuutin kävi 3:lla pytyllä mutta sitten hörähti se vikakin sylinteri mukaan ja käynti suht tasaista. piuhan kanssa lähtee hyvin käyntiin,ehkä hieman ekan 10sek aikana tyhjäkäynti prötää mutta tasaantuu sitten. pelkkää etanolia tankissa. tohon 3:lla käymiseen auttas vissiin joku lisäaine mikä putsaa suuttimet? 30tkm on ajettu re85 tolla ng900.
Tuon hyvinkin tutun kuvauksen perusteella veikkaan että suuttimien putsaus 99% todennäköisyydellä poistaa sen kolmella käymisen.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Joulu 06, 2012 18:37
Kirjoittaja Jonni Peura
Näillä pakkasilla on lähtenyt vasta toisella tai kolmannella käymään vaikka olisi roikan päässä, ja yleensä kolmella sylinterillä. Käynti kyllä tasaantuu todella nopeasti, käytännössä samantien kun painaa vähän kaasua. Ajossa ei huomaa mitään erikoista, edes heti liikkeellelähdön jälkeen. Ilmeisesti suuttimien puhdistus auttaisi.

Kulutukseen kylmä keli ei tunnu juuri vaikuttavan, se oli itselleni yllätys. Oletin, että kovilla pakkasilla etanolin kulutus lisääntyy selvästi. Tai näin jostain muistan lukeneeni.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Joulu 06, 2012 20:53
Kirjoittaja vesa67
Suuttimien puhdistus ensin ja sitten softan päivitys. Sulla on versio jonka jälkeen vasta äsken tosissaan on päässyt trimmaamaan noi kylmäkännistyskartat kun tajus että omassa kolkissa oli ruutat tukossa ja sotki testejä.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Joulu 06, 2012 21:52
Kirjoittaja Samuli.k
ilmenipä tänään uus oire, en tosin tiedä onko se kytköksissä tohon etanoli softaan varsinaisesti. huoltsikan parkissa tyhjäkäynnillä syttyi check engine valo ja rupes käynti hieman vaeltaa. noin reilu 30min seiso parkissa ja laitoin käyntiin sit uudestaan ni ihme prötäämistä ja käynnin vaeltelua noin minuutti ja sit hieman tasaantu. check engine palaa edelleen. ajossa en huomannut ihmeitä kun ei voi vedättää kun tiet jäässä.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Joulu 06, 2012 22:34
Kirjoittaja Frostwind
Lähti tuo T5 kolkki -24 asteestakin ilman roikkaa kun kokeilin. Jäähdytysnesteen lämpötila näytti -20 ja IAT -21. Parin sekunnin startti ja hörähti tulille, kävi sekunnin ja sammui. Toisella startilla pysyi käynnissä.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 11:32
Kirjoittaja Samuli.k
katoin check engine välähdykset ja antoi 3 välähdystä ja heti perään 7 välähdystä. ilmeisesti imusarjan lämpötila anturi ja adaptation? tänä aamuna ajaminen hankalaa kylmänä,nyki eikä kestäny kaasua yhtään ja meinas sammua jos vähänki reilummin koitti kaasua painaa.kun lämpesi ni rupes toimimaan normaalisti ilman ongelmia?

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 12:09
Kirjoittaja Jonni Peura
Kuinka tuo suutinten puhdistus kannattaisi t5 kolkissa suorittaa? Bensaako vain tankkiin, ja kuinka paljon?

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 12:22
Kirjoittaja jcarlson
Suuttimet ylös ja bensalla pesu ulkopuolelta (työläin mutta tehokkain)
SI Alcoholia tankkiin (helpoin)
Bensasofta hetkeksi vaikka SRAM:iin ja bensaa tankillinen (helppous riippuu siitä onko itsellä Canusb-kaapeli sun muut).

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Pe Joulu 07, 2012 13:34
Kirjoittaja Jonni Peura
Laitetaan nyt ensi hätään pullollinen tuota puhdistusainetta. Sen jälkeen vois sitten päivitellä tuon softan (tai siis jos Vesa ehtii päivittää). :D