Sivu 4/58

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 13:48
Kirjoittaja karg
Esim. risa lambda-anturi voi nostaa kulusta.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 14:24
Kirjoittaja Minuteman
Kuten myös sopivasti höpöjään ECU:lle kertoilevat moottorin lämpötila-anturi ja imuilman lämpötila-anturi.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 14:53
Kirjoittaja verski
nyt ajellu n.5 tkm etanolilla josta suurin osa matkaajoa keskikulutus ollu 10. Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen? Saab 2.3t -06 ajettu 25000 tkm eli sisäänajovaihe menossa. Kuopiossa st1 hinta 1.04

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 15:12
Kirjoittaja Frostwind
Polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa oli jo og900 aikana Lucas ruiskullisissa ja taisipa tuo olla jo LH-jeteissäkin.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 16:02
Kirjoittaja muppelo
Frostwind kirjoitti:Polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa oli jo og900 aikana Lucas ruiskullisissa ja taisipa tuo olla jo LH-jeteissäkin.
Kyllä tuo oma pommi katkoo syötöt moottorijarrutuksella (testasin siinä pitkässä tohmiksen mäessa nollaamalla keskikulutuksen ja se pysyi 0,0:ssa mäen alle asti). Eikös tuo katkominen tullut katillisissa eli 2.4:ssa joka ei myöskään kierrostenrajoitinta vastin polkiessa polta putkessa vaan katkoo silloinkin syöttöä?

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 17:15
Kirjoittaja Henke
Minuteman kirjoitti:Kuten myös sopivasti höpöjään ECU:lle kertoilevat moottorin lämpötila-anturi ja imuilman lämpötila-anturi.
Ahaa, voisiko noiden toimintaa vakoilla esim sid-infosta jotenkin? Minkälämpöistä esim imuilman pitäis olla noin esim +15 asteen ulkolämpötilassa ja normaalilämpöisellä koneella?

Lambdan arvot mun mielestä seilaa aika normaaleissa lukemissa, mitä nyt täältä olen lueskellut. Mutta pitääpä tsekkailla tarkemmin.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 17:29
Kirjoittaja Minuteman
Joku perehtyneempi voi kertoa että saako SID:istä yksittäisen anturin antamia arvoja selville siinä muodossa että voisi verrata ohjearvoihin, mutta ainakin anturin (Bosch)numerolla löytyy googlaamalla pdf:inä kartat anturin ohjearvoista eri lämpötiloissa.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Pe Elo 10, 2012 20:40
Kirjoittaja Haza
muppelo kirjoitti: Eikös tuo katkominen tullut katillisissa eli 2.4:ssa joka ei myöskään kierrostenrajoitinta vastin polkiessa polta putkessa vaan katkoo silloinkin syöttöä?
Muistaakseni 2.4 katkaisee, 2.2 ei katkaise. Tuskin menee pahasti pieleen jos sanoo että katilliset katkaisee, katittomat ei. (ennen 2.4 on myös ollut katteja..)

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ma Elo 13, 2012 15:23
Kirjoittaja HEV
verski kirjoitti: Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen?
SID-infostahan tuo löytyy. Olin huomaavinani sellaisen ominaisuuden, että automaatissa kulutus menee nollaan, jos vaihde on lukittu, mutta jos vaihde on sen luistava kaveri, ei menekään (mikä on tietysti luonnollista - mikä konetta pyörittäisi, jos mekaanista yhteyttä vetopyöriin ei ole, muu kuin polttoaine ja onneton sammuisi kesken hyvän moottorijarrutuksen yrityksen).

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 10:04
Kirjoittaja oju
Mitenkäs tuo adaptaatio vaikuttaa asiaan?
Huomaan ettei Amul muutu kuin maantiellä mutta jos tankillisen vetää
kaupungissa mennään noin nollalla koska arvo nollautuu tankatessa.

Jos oletamme että tankattava tavara on tasalaatuista, esimerkiksi
samalta pumpulta vedetään puoli tankillista parin päivän päästä edellisestä,
voiko tuo amulin nollaantuminen tankatessa aiheutta lisäkulutusta kunnes
arvot ovat kohdallaan?

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 10:08
Kirjoittaja jcarlson
Yleensä Ad85 tai Amul muuttuminen kaupunki vs. maantie johtuu ilmavuodoista tai massamittariviasta.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 11:38
Kirjoittaja oju
Näinhän se varmaan on. Pakosarjan ja turbon välisen liitoksen kanssa on ollut hieman harmia mutta uutta pakosarjaa odotellessa kiinnostus asiaan loppuu muttereiden kiristämiseen.

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 12:05
Kirjoittaja Fakiiri
HEV kirjoitti:
verski kirjoitti: Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen?
SID-infostahan tuo löytyy. Olin huomaavinani sellaisen ominaisuuden, että automaatissa kulutus menee nollaan, jos vaihde on lukittu, mutta jos vaihde on sen luistava kaveri, ei menekään (mikä on tietysti luonnollista - mikä konetta pyörittäisi, jos mekaanista yhteyttä vetopyöriin ei ole, muu kuin polttoaine ja onneton sammuisi kesken hyvän moottorijarrutuksen yrityksen).
Minkäs niminen juttu tuo hetkellinen on sid infossa?

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 12:16
Kirjoittaja pukkonen
Fuel = hetkellinen kulutus, 0,1l tarkkuudella. Omassa autossa se löytyy Mode 1 takaa.
Polttoainetta tankissa:
Vfue = Fuel level in tank, litre. Resolution 0,1l Mode 7 takaa omassa autossa

Re: RE85 kulutus

Lähetetty: Ti Elo 28, 2012 20:22
Kirjoittaja tomeka
Sunnuntaina ajoin etanolilla 100km Jyväskylä-Viitasaari välin 9,6 kulutuksella ajotietokoneen mukaan, ja aika lailla sitä satasta tuli ajettua. Eli onko paha kulutus automaatille?

Muuten ollut joku 10,2... 10,6 seassa ihan maantieajosta kaupunkipyöritykseen.