RE85 kulutus
Re: RE85 kulutus
^ Oululainen, joka ajaa 3,5 km matkan töihin autolla .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: RE85 kulutus
Ei ole tämä talvipyöräilyn ihanuus auennut minulle. Varmaan johtuu siitä, että olen Tullista tullu, enkä avojalakanen.petrisa kirjoitti:^ Oululainen, joka ajaa 3,5 km matkan töihin autolla .
Miksi ajaa fillarilla, kun voi ajaa :saab:illa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: RE85 kulutus
Kannattaa hankkia akkulaturi, niin ei tarvitse huolehtia akun tyhjenemisestä nurkka-ajossa (varsinkin jos on vielä Webasto tms.).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: RE85 kulutus
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=157438Rattivaihde kirjoitti:Kannattaa hankkia akkulaturi, niin ei tarvitse huolehtia akun tyhjenemisestä nurkka-ajossa (varsinkin jos on vielä Webasto tms.).
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: RE85 kulutus
Joo, on tullut latausjännitteet ja lepojännitteet mitattua. Akkukin on käynyt liikkeessä latautumassa ja on todettu, että pitää jännitteet. On muuten toinen ostamani ja auton kolmas akku. Mutta ei tästä sen enempää, kun ei varsinaisesti liity retanolin kulutukseen.AZP kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=112
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: RE85 kulutus
Mitäs tällä RE85-vääntörajoituksella tarkoitetaan? Vanha softakin oli biopower, mutta nyt uudella biopower softalla vieläkin pirtsakampi?! Onko kyseessä stage >1 ?tsaarela kirjoitti:Softa on päivitetty ja kyllä täytyy sanoa, että eron huomaa. Auto on retanolilla ajettaessa selkeästi pirtsakampi kuin mitä vanhalla softalla, jossa oli vääntörajoitukset retanolilla ajettaessa päällä.
EDIT: Löytyikin jcarlsonin vastaus, kun vähän luki taaksepäin. Itsellä mahtaa olla myös tämä rajoitus vielä rasitteena. Tosin bensan ja retanolin välillä on selvä ero alakierroksilla.
jcarlson kirjoitti: tsaarela: Jos sulla on vielä sama vuonna 2011 tehty softaus käytössä, niin sitä voisi päivittää. Siellä on yksi orkkis biopowersoftan toiminnallisuus vielä päällä joka rajoittaa vääntöä E85:lla, ja joka ei vielä ollut silloin tiedossa. Se pois käytöstä ottamalla pitäisi olla selvästi pirteämpi kuin bensalla. Laita vaikka mailia jos haluat päivittää.
Re: RE85 kulutus
Joo, näin oli myös itsellä. Eli bensalla oli vanhalla softalla selkeästi pirtsakampi retanoliin verraten alakierroksilla.peukalokeskellä kirjoitti:Mitäs tällä RE85-vääntörajoituksella tarkoitetaan? Vanha softakin oli biopower, mutta nyt uudella biopower softalla vieläkin pirtsakampi?! Onko kyseessä stage >1 ?tsaarela kirjoitti:Softa on päivitetty ja kyllä täytyy sanoa, että eron huomaa. Auto on retanolilla ajettaessa selkeästi pirtsakampi kuin mitä vanhalla softalla, jossa oli vääntörajoitukset retanolilla ajettaessa päällä.
EDIT: Löytyikin jcarlsonin vastaus, kun vähän luki taaksepäin. Itsellä mahtaa olla myös tämä rajoitus vielä rasitteena. Tosin bensan ja retanolin välillä on selvä ero alakierroksilla.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: RE85 kulutus
Ok, minulla on tosin nykyiselläänkin selvä ero RE85:n eduksi. Tuli ilmaistua asia epäselvästi. Palautui myös mieleen, että kysyin asiaa joskus jcarsonilta ja hän mainitsi, että jokin pieni muutos olisi hänen tuoreimmassa softassa. Muistelisin, että se liittyi juuri johonkin rajoitukseen, joka ei ollut vielä aikaisemmin tiedossa.
Re: RE85 kulutus
Oisko ollut kyse tästä: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... EnabE85Air
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: RE85 kulutus
Juu, taisi olla tuo. Tosin itselläni on manuaali ja 55P, mutta koskee ilmeisesti myös manuaalia.
Re: RE85 kulutus
tsaarelan softassa oli jäänyt aikoinaan automaatin vääntölimitteri E85:lla vakioksi vahingossa, ei ollut kyse tuosta EnabE85Air:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Turbo"
- Viestit: 243
- Liittynyt: Pe Loka 06, 2006 17:22
- Paikkakunta: Kokkola
Re: RE85 kulutus
Eilen pyörähdin Lahdessa isälle autoa hakemassa. Kotona tankki täyteen ja takas tullessa Palokassa taas piripintaan. Mennessä 3 aikuista ja takas tulin yksin. 582 km sid näytti 10,4 todellinen 11 keskituntinopeus 79. Märkänä tiet koko välillä ja aamulla vielä loskaa. Viinalla tuntuu tuo sid valehtelevan 0,5-0,9 litraa.
9-5 kombi -02 2,3 man E85 TD04-15T-06 muutti varaosiksi Etelä- Pohjanmaalle.
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
9-5 kombi -09 Griffin Vector 2,3 man BP
Re: RE85 kulutus
^ Aika kova kulutus .
Olkoonkin märkä tie ja loskaa, mutta on keskinopeuskin alhainen. Aivan kuten talvirajoitusten aikaan on tapana olla.
Itselläni ei mene 9-3SS automaatilla viinalla noilla samoilla nopeuksilla kuin juuri yli 9. Kelit tosin kuivat. Yli 10 ei mene millään vaikka mikä talvikeli olisi ja keskinopeuden pysyessä alle 85.
No, onhan toki edellisen viestin perusteella autona ilmeisesti 9-5, jolla kait oletettavasti suuremmat kulutukset kuin NG9-3:lla.
Olkoonkin märkä tie ja loskaa, mutta on keskinopeuskin alhainen. Aivan kuten talvirajoitusten aikaan on tapana olla.
Itselläni ei mene 9-3SS automaatilla viinalla noilla samoilla nopeuksilla kuin juuri yli 9. Kelit tosin kuivat. Yli 10 ei mene millään vaikka mikä talvikeli olisi ja keskinopeuden pysyessä alle 85.
No, onhan toki edellisen viestin perusteella autona ilmeisesti 9-5, jolla kait oletettavasti suuremmat kulutukset kuin NG9-3:lla.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: RE85 kulutus
3:n tankkauksen kokemuksella, kulutus tankkaus.comin mukaan 11,47 l/100km ja SID näyttää 12,1
Autossa pitäisi vissiin olla 70 litran tankki mutta ajettuani parikymmentä kilometriä "Refill fuel now"
ruudussa, sain sinne menemään vain 58 litraa. Heittääkö näissä polttoainemittari noin pahasti?
Foorumeilta luettuna olen antanut itseni ymmärtää että autolla ei pitäisi päästä enää edes tankille kun tuo teksti läjähtää ruutuun...?
Autossa pitäisi vissiin olla 70 litran tankki mutta ajettuani parikymmentä kilometriä "Refill fuel now"
ruudussa, sain sinne menemään vain 58 litraa. Heittääkö näissä polttoainemittari noin pahasti?
Foorumeilta luettuna olen antanut itseni ymmärtää että autolla ei pitäisi päästä enää edes tankille kun tuo teksti läjähtää ruutuun...?
-----------------------------