Sivu 35/36

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Tammi 29, 2013 16:17
Kirjoittaja AZP
Taitaa 9-3:ssa tulla Garretin mutka ensimmäisenä vastaan, suuttimissa riittää kapasiteettia vielä tuon 220-230:nkin yli. Alkupään 2.0t femmat on suutinrajoitteisia.

Maptunin tuningguide (www.maptun.com) on hyvä referenssilistaus, kun tutkii mitä teho- ja vääntölukemia on saatavissa milläkin vakioraudalla ja muutoksilla. Ei tosin täydellinen sekään, ei sisällä esim biopoweria noille 1998-2000 femmoille.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Tammi 29, 2013 16:42
Kirjoittaja jcarlson
Pienet suuttimet on 1998-2000 9-5 2,0t. Toinen poikkeus on 2000 9-3 2,0T 185hv jossa on vähän isommat mutta silti pienet suuttimet.

Kaikissa muissa on 350cc/min jotka riittävät etanolilla n. 240hv. GT17 2,0t rajoittaa tehon tuohon kirjoittamaani, jos ei ajeta ylikierroksilla laakereita soseeksi turhan äkkiä. 2,3-litraisessa irtoaa kymmenisen heppaa enemmän samalla ahtimella.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ti Helmi 12, 2013 22:01
Kirjoittaja lekenda
PA- pumpun vaihdon aika ja allinolin kestävä letku mietityttää, kokomuksia tästä mototnetin tuotteesta käytönnästä mistä luvataan näin? :

Tuore nro. 45-8135

Upotettava polttoaineletku ø8mm 30,5 cm

Hinta 11.90 €

Upotettava polttoaineletku on suunniteltu jatkuvaan bensiinin (ja muiden nestemäisten öljytisleiden) kosketukseen niin letkun sisä- kuin ulkopinnalla. Se ylittää SAE30R10 -luokituksen ja kestää bensiinin, alkoholipohjaisten ja dieselpolttonesteiden vaikutuksen uppoasennuksessa. Voidaan käyttää liikkuvassa kalustossa, kiinteissä asennuksissa ja veneilykäytössä. Ideaalinen letku polltoainetankin sisäisiin ratkaisuihin.

Merkki on Gates ja luetun ymmärtämiseni kertoo että tuo olisi käyttöön soveltuva, onko näin myös käytännössä todistettu ?

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Helmi 13, 2013 07:32
Kirjoittaja 93TJb
Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta :D

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Helmi 13, 2013 09:44
Kirjoittaja dieselmies
93TJb kirjoitti:Kyllähän tuo kuulostas kestävältä. Jos ei kestä nii saatpahan käyä mätänetissä kertomassa asiasta :D
Tuollainen on tankissa ollut 10kk ilman ongelmia. Viton pitäis olla aika tunteeton etanolille

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Helmi 13, 2013 13:46
Kirjoittaja testing1
Mätänetin pätkä on vain 30,5cm/11,90€

Tuolta metrinpätkä:
http://www.finjector.com/verkkokauppa/c ... ew/2681/24
Polttoaineletku tankinsisäisiin asennuksiin, 7,3 mm/13,5 mm. Punosvahvistettu, 10 bar
E85 YHTEENSOPIVA. Letku tankin sisäisiin asennuksiin. Specially made for intank assembly. E85 Compatible.
E85 yhteensopiva letku. Letkun ulko- ja sisäpinnat ovat polttonesteiden kestävää nitriilikumia.
Tuotenumero: MKS-C106
13,41€

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Helmi 13, 2013 14:47
Kirjoittaja lekenda
selvä ilmahan tuossa motonetin pätkässä haisee, muttakun se kuitenkin riittää ja tuollainen on tullut jo aikaisemmin hommattua.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: La Helmi 16, 2013 10:33
Kirjoittaja MikeT
Kukahan Lahden lähistöllä tekis tohon meidän 1999 mallin 9-3:seen (147 kw) tollasen e85 päivityksen, ja mitä sinne mahdollisesti kannattais muuta palikkaa vaihtaa jotta vois vaikka tehojakin hieman nostaa. On kuitenkin automaatti niin ei hirveen paljoa kannata vissiin voimaa repiä mutta ainahan pieni lisä käyttöautossakin on paikallaan.
Olis toiveissa siis saada joku pätevä henkilö tekemään noi ohjelmoinnit ja myöskin mahdolliset muut muutokset, jos tarvii.
Vissiinkin toi putkisto kannattais isompaan vaihtaa jos tehoja meinais nostella, entä suuttimet, välijäähdytin ja ite ahdin?

ftsl@luukku.com

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: La Helmi 16, 2013 11:21
Kirjoittaja vesa67
Täällä Kangasalla ainakin onnistuu, eihän sieltä juuri tuntia enempää mene tänne ajella. Toiveista ja budjetista voidaan jutella vaikka yv:llä lisää.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Helmi 21, 2013 21:16
Kirjoittaja jmaatta
Tästä se lähtee... :)

Kuva

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Helmi 21, 2013 21:32
Kirjoittaja Mikko.92
Ensimmäistä kertaa kaksi peräkkäistä tankillista etanolia. Jonkun aikaa ollut ahtopaineet hukassa, mutta tänään taas suostui ahtamaan yli 1bar, jolloin rupesikin kytkin luistamaan... :lol: Sattuikohan saabille vaan hyvä päivä vai mikähän voi vaikuttaa tohon ahtopaineiden katoilemiseen? Jos evap takaiskut vuotaisi, niin olisi kokoajan kateissa ja ei ahtaisi edes sitä 1bar mihinkä tahtoo jumittaa? Immun uusin viimeksi ja alipaineletkuja olis tarkotus vaihtaa, kunhan kelit lämpiää ja muutenkin saa taas inspiraatiota.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Helmi 21, 2013 22:22
Kirjoittaja vesa67
Siis ne takaiskut jumittelee vaihtelevasti joten joskus voi toimia ja joskus ei. Helppo testata tulppaamalla letku

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: To Helmi 21, 2013 22:31
Kirjoittaja Frostwind
Eräässä MY98 femmassa kanssa oli tuota satunnaista ahtojen katoamista, tai oikeastaan satunnaista ahtamista. Massapyynnit olivat ~1200mg/c ja PWM 980, vaan ei silti löytynyt kuin se ~0,8bar. Satunnaisesti sitten ahtoja taas löytyi se ~1,1bar.

Omistaja oli hakenut ne VAG takaiskut joista tääläkin on puhuttu, mutta letkulähdöt olivat olleet liian isoja, liekö noissa sitten vuosimallieroja vai tuliko nyt kuitenkin ostettua väärät takaiskut.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Ke Maalis 20, 2013 10:57
Kirjoittaja A_K_O
Onkos kukaan muu törmännyt tällaiseen TCS:n ominaisuuteen:
-Kun vedättää kaasu pohjassa nelosella kuivalla asfaltilla niin, ettei auto sudi ja
-höllää nopeasti kaasun, niin
TCS valo välkähtää :?:

Auto on -01 9-3 Aero, TCS ja E85 tankissa. Vääntöä lienee n400Nm ja muuten pelaa kaikki.

Re: Biopower & RE85

Lähetetty: Su Maalis 24, 2013 14:13
Kirjoittaja Poy
Mikähän tossa on, kun ekaa kertaa käynnistää moneen päivään tai jopa viikkoihin, niin auto käynnistyy kuin unelma? Ei ole edes sitä normaalia eka startin sammumista, oli pakkasta -1 tai -12. Auto on siis seisonut pitkän aikaa pihassa.