Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Mistä voi laskea/katsoa AFR arvoja?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Re 85 Softa
esim. laajakaista lambdastaShadow_Fi kirjoitti:Mistä voi laskea/katsoa AFR arvoja?
jeeeeeee!
Re: Re 85 Softa
Koko kesä on tietty tullut ajeltua E85:lla. ja ajotietokone on näyttänyt etanoliprosentiksi 81%. Nyt eilen sitten menin tankkaamaan tyhjään tankkiin E5:sta. ja sen jälkeen auto on näyttänyt etanoliprosentiksi 85%! Ja auto käy kylmänä todella huonosti, kierrokset heittelehtii todella paljon.
Tänään aamullakin auto sammui kun lähdin liikkeelle... Ei ole koskaan ennen näin käynyt. Lämpimänäkin kierrokset ovat normaalia korkeammat kun ajaa esim. parkkiin niin saa jarrua painaa normaalia kovempaa.
Mistäköhän moinen mahtaa johtua??
Tänään aamullakin auto sammui kun lähdin liikkeelle... Ei ole koskaan ennen näin käynyt. Lämpimänäkin kierrokset ovat normaalia korkeammat kun ajaa esim. parkkiin niin saa jarrua painaa normaalia kovempaa.
Mistäköhän moinen mahtaa johtua??
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Re 85 Softa
Isohko imuvuoto jossain, joku takaisku poikki tmv.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Aivan hieman OT, mutta tuli mieleen, että minkälaiseksi oktaaniluku muodostuu noilla pensan ja ethanoolin eri sekoituksilla ?
Esim itsellä nyt tankissa E14 , eli sid ilmoittaa alcohooli prosentiksi 14.
Tuo MIX on muodostunut ethanoolin päälle tankatusta 98 benziinistä, onko oktaani luku nyt sitten kuitenkin suurempi kuin 98? ,kuten olettaa voisi...
Esim itsellä nyt tankissa E14 , eli sid ilmoittaa alcohooli prosentiksi 14.
Tuo MIX on muodostunut ethanoolin päälle tankatusta 98 benziinistä, onko oktaani luku nyt sitten kuitenkin suurempi kuin 98? ,kuten olettaa voisi...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Re 85 Softa
Kiitän tuosta tiedosta. Täytyy huomenna töiden jälkeen katsella että löydänkö sen vuotokohdan jostain.jcarlson kirjoitti:Isohko imuvuoto jossain, joku takaisku poikki tmv.
Ex-autot;
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
9-5 Aero sportcombi -04
9000i 2.0 CD AT -91
2x900i 8V AT -88
Re: Re 85 Softa
Oktaaniluku nousee etanolipitoisuuden noustessa, eli E14 joka on 98E+E85 seos on korkeaoktaanisempaa kuin 98E. 95E10 oktaaniluku johtuu siitä että siinä 90% bensaosuus on alle 95-oktaanista.Fakiiri kirjoitti:Aivan hieman OT, mutta tuli mieleen, että minkälaiseksi oktaaniluku muodostuu noilla pensan ja ethanoolin eri sekoituksilla ?
Esim itsellä nyt tankissa E14 , eli sid ilmoittaa alcohooli prosentiksi 14.
Tuo MIX on muodostunut ethanoolin päälle tankatusta 98 benziinistä, onko oktaani luku nyt sitten kuitenkin suurempi kuin 98? ,kuten olettaa voisi...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Ja taas vuosimallista päätellen takaiskun kara on katki, eli venttiilikopan ja läppäkotelon välimaastossa oleva valkoinen takaiskuSaab04 kirjoitti:Kiitän tuosta tiedosta. Täytyy huomenna töiden jälkeen katsella että löydänkö sen vuotokohdan jostain.jcarlson kirjoitti:Isohko imuvuoto jossain, joku takaisku poikki tmv.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Re 85 Softa
Muoviset rimpulat ei sitten kauaa kestä ehjänä, motonetin metallinen takaisku nyt paikallaan. Toivottavasti kestää.vesa67 kirjoitti:Ja taas vuosimallista päätellen takaiskun kara on katki, eli venttiilikopan ja läppäkotelon välimaastossa oleva valkoinen takaiskuSaab04 kirjoitti:Kiitän tuosta tiedosta. Täytyy huomenna töiden jälkeen katsella että löydänkö sen vuotokohdan jostain.jcarlson kirjoitti:Isohko imuvuoto jossain, joku takaisku poikki tmv.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/190305/T ... iesel-o6mm
Re: Re 85 Softa
Mulla on kummatkin siniset takaiskut vaihettu juuri noihin. Hyvin on kestänyt,
vuoden päivät ollu kiinni.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuo venakopan ja kaasuläppäkotelon välinen takaisku mulla
on kumminkin mallia orkkis.
vuoden päivät ollu kiinni.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuo venakopan ja kaasuläppäkotelon välinen takaisku mulla
on kumminkin mallia orkkis.
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Re 85 Softa
Onko toi E85 niin ranttu käynnistymään kylmänä? Aamulla käynnistin moottorin ja sain ihmetellä ihan ihmeellisiä ääniä. Esim. moottori haki kierroksia, ja sääty lopulta johonkin 1100rpm kohdalle, ja sitten se ääni.. Luulin että taas oli puhaltimeen joutunut lehti.. Muttei näköjään kun se puhaltimet sammutus ei auttanut. Eli konehuoneesta lähti. Bensalla ei mitään tälläistä havaittu.
Ulkoilma oli +2, ja etanolia tankissa 78% muistaakseni näytti. Käytännössä 38 litraa E85:sta ja noin 6 litraa 98:sia.
Nakut:
KnC1 88
KnC2 87
KnC3 99
KnC4 51
En tiedä mistä asti nuo nakut on laskennassa. En ole nyt muutamaan viikkoon nollannut mitään. Pitäisikö nuista huolestua ja nollata/seurata? Mitä on käytännössä tämä "nakutus"? Ja mikä yleensä sen aiheuttaa?
Niin, ja sen epämääräisen käynnistyksen jälkeen Mifi 0, Miss 0, ei vikakoodeja.
Ulkoilma oli +2, ja etanolia tankissa 78% muistaakseni näytti. Käytännössä 38 litraa E85:sta ja noin 6 litraa 98:sia.
Nakut:
KnC1 88
KnC2 87
KnC3 99
KnC4 51
En tiedä mistä asti nuo nakut on laskennassa. En ole nyt muutamaan viikkoon nollannut mitään. Pitäisikö nuista huolestua ja nollata/seurata? Mitä on käytännössä tämä "nakutus"? Ja mikä yleensä sen aiheuttaa?
Niin, ja sen epämääräisen käynnistyksen jälkeen Mifi 0, Miss 0, ei vikakoodeja.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Re 85 Softa
Aika vähissä pitäs kyllä olla nakut etanolilla.
Nollaappa arvot kato kuinka niitä rupeaa kertymään...
Käyntiääni etanoolilla saattaa kuullostaa vähän "rouheemmalta"
Kyllä lämpötila etanoollilla käynnistymiseen vaikuttaa, mutta huomattava ero taitaa tulla vasta tuolla selkeesti miinuksen puolella...
Nollaappa arvot kato kuinka niitä rupeaa kertymään...
Käyntiääni etanoolilla saattaa kuullostaa vähän "rouheemmalta"
Kyllä lämpötila etanoollilla käynnistymiseen vaikuttaa, mutta huomattava ero taitaa tulla vasta tuolla selkeesti miinuksen puolella...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Re 85 Softa
SID:n nakut nollautuu vissiin vain, jos käyttää akun kenkää irti tai ECU:n sulaketta. En ole koskaan tullut kokeilleeksi, mutta voisiko nollata helpommin suoraan "clear" napilla.
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nakutus....ennenaikainen räjähdyksenomainen syttyminen (paineisku).
Haitallinen nakutus syntyy, kun liekki syttyy kipinästä, mutta kauempana sytytystulpasta (esimerkiksi palotilan reunalla) tapahtuu itsesyttyminen (paineen ja lämpötilan vaikutuksesta esimerkiksi hehkuvien karstanokareiden aikaansaama syttyminen) ja nämä kaksi paineaaltoa kohtaavat. Seurauksena on tehon laskua sekä moottorin termisten ja mekaanisten rasitusten lisääntymistä. Mikäli haitallista nakutusta tapahtuu vain hetkellisesti (esimerkiksi kiihdytyksessä), ei se yleensä ole moottorille vaarallista. Jos nakutusta kuitenkin ilmenee raskaalla kuormalla, on vakavan moottorivaurion vaara ilmeinen.
Nakutuksen syntyyn vaikuttavat käytetty polttoaine, kuormitusaste, moottorin ja imuilman lämpötila sekä palotilan muoto ja puhtaus. Nakutusta voidaan vähentää esimerkiksi kuormitusta vähentämällä, sytytystä myöhäistämällä, korkeaoktaanisemmalla bensiinillä sekä pitämällä palotila karstattomana. Nykymoottoreissa käytetään nakutuksen tunnistinta, jonka tehtävänä on tunnistaa haitallinen nakutus ja säätää sen mukaan muun muassa sytytystä sekä ahtopainetta.
Re: Re 85 Softa
Ja mikä helvetti siellä jalkatilassa vänkärin puolella säätyy kun kääntää avaimen starttiasentoon? Siis heti kun kääntää avaimen startti asentoon, muttei ala starttaamaan, niin kuuluu sellainen paineistuksen ääni. Bensalla se on miltei äänetön, mutta etanolilla aivan kun joku ruosteisen jousen painais läjään. Aina olen ihmetellyt tuon saundin, siitä asti kun olen auton omistanut. Ja kuuluu tosiaan sieltä vänkärin jalkatilasta minusta...
Täytyy heittää sulake veke ja nollata. Tutkia paremmin. Sitten ne silikoniletkut, ne on pakko saada jo uusiksi, että pois sulkisi tuon bugipaikan (vai mitä Fakiiri
, milloin aletaan? ). Ja varmaan olisi hyvä ottaa veke EVAPin, niinkuin Fakiiri kovasti suositteli.
Minusta on nyt vähän aikaa tuntunut että kone pelaa jotenkin raktorimaisesti. Eli kun vähän polkaisee niin ei ole tarpeeksi pehmeä ääni, vaan vähän epätasainen sytytyksen saundi. Toisaalta se ei näkynyt missään. Auto liikkuu, kiihtyy, kulutus ihan ok. Joten olin koko ajan sitä mieltä että taas kuuntelen liikaa (liian herkkä kuulo...).
Täytyy heittää sulake veke ja nollata. Tutkia paremmin. Sitten ne silikoniletkut, ne on pakko saada jo uusiksi, että pois sulkisi tuon bugipaikan (vai mitä Fakiiri
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Minusta on nyt vähän aikaa tuntunut että kone pelaa jotenkin raktorimaisesti. Eli kun vähän polkaisee niin ei ole tarpeeksi pehmeä ääni, vaan vähän epätasainen sytytyksen saundi. Toisaalta se ei näkynyt missään. Auto liikkuu, kiihtyy, kulutus ihan ok. Joten olin koko ajan sitä mieltä että taas kuuntelen liikaa (liian herkkä kuulo...).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Re 85 Softa
Katotaan ke klo 17
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC