RE85 kulutus
Re: RE85 kulutus
Nainen ratissa maantieajossa 9.4 litraa 9-3 2.0tA aero st1 biopower- softalla.
Itsellä sekalaisessa ajossa 12.5-12.8l sid mukaan, maantiellä pääsen hieman alle kympin.
			
			
									
									
						Itsellä sekalaisessa ajossa 12.5-12.8l sid mukaan, maantiellä pääsen hieman alle kympin.
Re: RE85 kulutus
Nyt kun enenevissä määrin bensa-autoja muutetaan etanolille, niin onkohan odotettavissa lähiaikoina veronkorotuksia etanolille? Itse en yllättyisi jos parin vuoden sisään etanolin hinta nousee 50%.
			
			
									
									ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
						Re: RE85 kulutus
Ei.öljysormi kirjoitti:Nyt kun enenevissä määrin bensa-autoja muutetaan etanolille, niin onkohan odotettavissa lähiaikoina veronkorotuksia etanolille?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: RE85 kulutus
Kylläöljysormi kirjoitti:Nyt kun enenevissä määrin bensa-autoja muutetaan etanolille, niin onkohan odotettavissa lähiaikoina veronkorotuksia etanolille? Itse en yllättyisi jos parin vuoden sisään etanolin hinta nousee 50%.
-Jussi- 
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
						Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: RE85 kulutus
Etanolin valmisteveron helpotus ilmeisesti poistuu vuodenvaihteessa?
			
			
									
									9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
						Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: RE85 kulutus
Ettei nyt menisi puurot ja vellit sekaisin: http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/vero ... ulukko.pdf
RE85 = Bioetanoli T (tuplalaskettava, jätepohjainen)
Energiasisältövero on suoraan polttoaineen lämpöarvoon suhteutettu, hiilidioksidivero puolestaan on jätepohjaisilla polttoaineilla 0.
Mitään tietoa en ole löytänyt siitä että (EU:n energiaverodirektiiviin pohjautuva) lainsäädäntö muuttuisi niin että tuplalaskettavista biopolttoaineista perittäisiin hiilidioksidiveroa.
			
			
									
									RE85 = Bioetanoli T (tuplalaskettava, jätepohjainen)
Energiasisältövero on suoraan polttoaineen lämpöarvoon suhteutettu, hiilidioksidivero puolestaan on jätepohjaisilla polttoaineilla 0.
Mitään tietoa en ole löytänyt siitä että (EU:n energiaverodirektiiviin pohjautuva) lainsäädäntö muuttuisi niin että tuplalaskettavista biopolttoaineista perittäisiin hiilidioksidiveroa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: RE85 kulutus
Siinä vaiheessa kun niiden osuus kokonaiskulutuksesta alkaa olemaan niin suuri että, sillä on merkitys verokertymään, on aivan selvää että jokin tapa korjata verokertymä entiselleen etsitään.jcarlson kirjoitti:Mitään tietoa en ole löytänyt siitä että (EU:n energiaverodirektiiviin pohjautuva) lainsäädäntö muuttuisi niin että tuplalaskettavista biopolttoaineista perittäisiin hiilidioksidiveroa.
-Jussi- 
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
						Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: RE85 kulutus
Tai sitten bensiinin verotusta kiristetään entisestään.Jussi kirjoitti:Siinä vaiheessa kun niiden osuus kokonaiskulutuksesta alkaa olemaan niin suuri että, sillä on merkitys verokertymään, on aivan selvää että jokin tapa korjata verokertymä entiselleen etsitään.jcarlson kirjoitti:Mitään tietoa en ole löytänyt siitä että (EU:n energiaverodirektiiviin pohjautuva) lainsäädäntö muuttuisi niin että tuplalaskettavista biopolttoaineista perittäisiin hiilidioksidiveroa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
						Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: RE85 kulutus
Suurin ongelma on jätteestä käytettävän etanolin tuotantokapasiteetti, eli jos siihen lantrataan vaikka sokeriruo'osta läytettyä etanolia, niin veron osuus kasvaa.
Toivottavasti tuotantoa on tarpeeksi pitämään RE85:sen saatavuus hyvänä.
			
			
									
									Toivottavasti tuotantoa on tarpeeksi pitämään RE85:sen saatavuus hyvänä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-5TID_04
Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
						Ex 2xOG900-NG900-2xOG9-3
Re: RE85 kulutus
Tänä vuonna on kesäkuuhun mennessä myyty alle 800 flexifuel-autoa (viime vuonna alle puolet tuosta). Tähän konversiot päälle (lienee joitain satoja) niin edelleen on volyymi niin mitätön että en juuri stressaisi valtion verokohtelua tai jäte-etanolin loppumista.
			
			
									
									#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
						YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: RE85 kulutus

Onneksi meillä on Shell Veturi Jyväskylässä, niin pysyy etanolilla ajaminen hinnankorotuksista huolimatta kannattavana
 
 Eski
Re: RE85 kulutus
mites toi kulutuksen seuranta modeista..."päänäytössä" normikulutuslukema konversion jälkeen on alkanu jotenkii "elämään" reaalisemmassa ajassa,kun polkasee, heti muuttuu...
jostainhan löyty joku reaaliaikainen desilitra?-lukema...?
			
			
									
									jostainhan löyty joku reaaliaikainen desilitra?-lukema...?
Saab 9-5 Aero Hirsch -06  305hv/400Nm
#5179
						#5179
Re: RE85 kulutus
tollanen kuva kun ois ollu joskus 1990 kuvamanipuloituna iltalehdessä, että mitä jos joskus tulevaisuudessa?...Eski kirjoitti:
Onneksi meillä on Shell Veturi Jyväskylässä, niin pysyy etanolilla ajaminen hinnankorotuksista huolimatta kannattavana
Eski
niin ois noussu hirveä meteli, että autoilu loppuu toptykkänään jnejne...
nyt sitä vaan nöyrästi hiivitään pistoolille
 
 kuitenkin: ei herrajumala!!!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06  305hv/400Nm
#5179
						#5179
Re: RE85 kulutus
Fuel (desilitroina/100km) löytyy mode 0 tai 1 valikosta rivin 25 paikkeiltamienkoiv kirjoitti:mites toi kulutuksen seuranta modeista..."päänäytössä" normikulutuslukema konversion jälkeen on alkanu jotenkii "elämään" reaalisemmassa ajassa,kun polkasee, heti muuttuu...
jostainhan löyty joku reaaliaikainen desilitra?-lukema...?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
						E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: RE85 kulutus
-90 luvulla valuuttana oli markka, ja vuosituhannen vaihteessa bensa maksoi n.6mk/L. Että ei tuollainen vajaa 2mk/L hinta olis aiheuttanu muuta kuin riemunkiljahduksiamienkoiv kirjoitti:tollanen kuva kun ois ollu joskus 1990 kuvamanipuloituna iltalehdessä, että mitä jos joskus tulevaisuudessa?...
niin ois noussu hirveä meteli, että autoilu loppuu toptykkänään jnejne...
nyt sitä vaan nöyrästi hiivitään pistoolille
kuitenkin: ei herrajumala!!!




