Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Mertmi kirjoitti:
eth0 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti: Jakopääremppa jokatapauksessa on se kimmoike, joka ajaa avaamaan pannun.
Tämä on totta. Minun autollani on nyt mittarissa 394 tuhatta, eikä konetta ole koskaan avattu. Siksi suhtaudun rennosti mahdolliseen koneremonttiin.
Joo, nää automaatit hemmetti syö ton jakopäänsä pikkusen liian nopsaan. 160tkm mittarissa ja rallattaa niin että heikompihermoista rupeis jännittämään.
Mistäs se johtuu että automaatissa kestää jakopää vähemmän kuin manuaalissa? Matalemmat kierrokset koneessa?
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja benicio »

Kymysys, joka usein kysytään kun tulee puhetta omasta etanolisaabista:

Paljon menee 0-100km/h? Autona -99 2.0tA farkku ja softana Kangasalan 230hv etanolilla. Onko näitä joku kellotellut?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Pola »

Otitteks rajotukset pikkuvaihteilta pois? Jos ette, niin tuskin paljon nopeemmin kun vakio.
#3272
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ei niitä rajoituksia pois oteta. Nostetaan vain tarvittaessa/haluttaessa. Automaateissa skaalaamassa air/torque calibration karttaa uusiksi, manuaaleissa suoraan voidaan nostaa vaihdekohtaisia vääntölimittereitä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Tervehdys ! Komppaan täysin Vesa67 :aa !

50 tkm. Re 85 :lla ilman minkäänlaista ongelmaa joka johtuisi
polttoaineesta... Öljyä ei kulu juurikaan "kympin" vaihtovälillä ,
tosin "Wössykäthän" tuolla "mukeissa" vatkaakin...

Kulutus pyörinyt Re 85:lla (ihan mitattu ) siinä 9.5 - 12 l "hujakoilla"
kaasujalan asennosta riippuen.

Ja ainiin... Saabikashan on kohta 5oo tkm ajettu 2.0t :wink:

t.A
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja suapas »

Amiraali kirjoitti:Ja ainiin... Saabikashan on kohta 5oo tkm ajettu 2.0t :wink:
t.A
Ja kuka sano ettei T7 kestä 8) Mullakin on toisessa jo n. 340 tkm, eikä tartte öljyjä lisäillä. On käytetty viinaa ja bensaa, ja vieläpä yhtäaikaa... :wink:
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Markkanenn kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Joo, nää automaatit hemmetti syö ton jakopäänsä pikkusen liian nopsaan. 160tkm mittarissa ja rallattaa niin että heikompihermoista rupeis jännittämään.
Mistäs se johtuu että automaatissa kestää jakopää vähemmän kuin manuaalissa? Matalemmat kierrokset koneessa?
Kiinnostus heräsi myöskin tästä. Perusteluja?
T7 vm. 2001 9-3
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yksi syy voi myös olla automaatin usein tekemissä alaspäinvaihdoissa ja turbiinilukon irroituksissa jolloin kierrokset pomppaa nopeasti reilusti ylöspäin. Manuaalissa harvinaisempaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Oma arvaukseni on kierrosluvun pysyminen melko paljon samoilla alueilla vrt. manuaali jossa esim. kiihdytyksessä muuttuu kokoajan ylöspäin. Jos siellä on nuilla tietyillä kierrosluvuilla resonanssi joka saa aikaan kulumista. Toisaalta onhan manuaalivaihteisissakin melko vakiot kierrosluvut maantieajossa, joka taasen sotii tätä miun pähkäilyä vastaan...

Jokatapauksessa omat havainnot klubin foorumin perusteella puoltaa käsitystä automaattivaihteisten nopeammin eteen tulevan jakopää/tp-rempan puolesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myry
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 18:05

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Myry »

Mitäs luulette. Omaan yksilöön on tehty öljypohjan ja sihdin puhdistus noin 200 tuhannessa, jakopäärempan yhteydessä. Nyt ajettu karvan yli 290t. Pitäisikö öljysihti puhdistaa, jos meinaa etanolilla ruveta ajamaan vai menisiköhän ihan pelkällä softan ja tulppien vaihdolla?
ex. Saab 9-5 2.3t Wagon 4v-automaatti, vm. 2000 Biopower
Honda Civic Type-R vm. 2003
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tarvinne uudelleen puhdistaa jos ei ollut ekalla kerralla erityisen likainen, ja jos on sen jälkeen ollut huohotin päivitetty ja öljynvaihtoväli järkevä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Myry
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Loka 22, 2013 18:05

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Myry »

jcarlson kirjoitti:Ei tarvinne uudelleen puhdistaa jos ei ollut ekalla kerralla erityisen likainen, ja jos on sen jälkeen ollut huohotin päivitetty ja öljynvaihtoväli järkevä.
Huohotin on päivitetty, mutta ei tietoa oliko ennen vai jälkeen puhdistuksen. Ei kuitenkaan varmaan sillä niin väliä?

Öljynvaihtoväli on huoltokirjan mukaan ollut noin 10t.

Kiitokset nopeasta vastauksesta!

E: Onkos tässä threadissa muuten Lappeenrannan/Etelä-Karjalan suunnalta ketään softaajaa vaikka täksi viikonlopuksi halukas tekemään päivityksen?
ex. Saab 9-5 2.3t Wagon 4v-automaatti, vm. 2000 Biopower
Honda Civic Type-R vm. 2003
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Myry kirjoitti: Onkos tässä threadissa muuten Lappeenrannan/Etelä-Karjalan suunnalta ketään softaajaa vaikka täksi viikonlopuksi halukas tekemään päivityksen?
Taitaa täällä päin softaajat olla melkolailla vähissä, mutta multa voi saada ecuboksin vaihtokaupalla lainaan, jos postin kautta haluaa softauksen hoitaa.
Jantteri
"Ruisku"
Viestit: 126
Liittynyt: To Marras 01, 2012 19:55
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Jantteri »

Pari pientä kysymystä olisi. Toinen lambda on nyt ohjelmoitu pois. Samalla nykäisty lambdan liitin irti. Voiko tuo liitin olla kiinni vai antaako vielä vikakoodia?

Bensapaineet nostettu 4bar. Näyttääkö ajotietokone vielä kulutuksen suurinpiirtein oikein?

Carlsonin softa siis. Mukavasti tuli lisäpotkua kyllä :lol:
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kakkoslambdan liitin voi olla paikallaankin, ei pitäisi antaa vikakoodia siitä. Ajotietokoneen virhe on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin vakiolla bensanpaineellakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin