Mistäs se johtuu että automaatissa kestää jakopää vähemmän kuin manuaalissa? Matalemmat kierrokset koneessa?Mertmi kirjoitti:Joo, nää automaatit hemmetti syö ton jakopäänsä pikkusen liian nopsaan. 160tkm mittarissa ja rallattaa niin että heikompihermoista rupeis jännittämään.eth0 kirjoitti:Tämä on totta. Minun autollani on nyt mittarissa 394 tuhatta, eikä konetta ole koskaan avattu. Siksi suhtaudun rennosti mahdolliseen koneremonttiin.Mertmi kirjoitti: Jakopääremppa jokatapauksessa on se kimmoike, joka ajaa avaamaan pannun.
Re 85 Softa
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Re 85 Softa
Re: Re 85 Softa
Kymysys, joka usein kysytään kun tulee puhetta omasta etanolisaabista:
Paljon menee 0-100km/h? Autona -99 2.0tA farkku ja softana Kangasalan 230hv etanolilla. Onko näitä joku kellotellut?
Paljon menee 0-100km/h? Autona -99 2.0tA farkku ja softana Kangasalan 230hv etanolilla. Onko näitä joku kellotellut?
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Re: Re 85 Softa
Otitteks rajotukset pikkuvaihteilta pois? Jos ette, niin tuskin paljon nopeemmin kun vakio.
#3272
Re: Re 85 Softa
Ei niitä rajoituksia pois oteta. Nostetaan vain tarvittaessa/haluttaessa. Automaateissa skaalaamassa air/torque calibration karttaa uusiksi, manuaaleissa suoraan voidaan nostaa vaihdekohtaisia vääntölimittereitä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Re 85 Softa
Tervehdys ! Komppaan täysin Vesa67 :aa !
50 tkm. Re 85 :lla ilman minkäänlaista ongelmaa joka johtuisi
polttoaineesta... Öljyä ei kulu juurikaan "kympin" vaihtovälillä ,
tosin "Wössykäthän" tuolla "mukeissa" vatkaakin...
Kulutus pyörinyt Re 85:lla (ihan mitattu ) siinä 9.5 - 12 l "hujakoilla"
kaasujalan asennosta riippuen.
Ja ainiin... Saabikashan on kohta 5oo tkm ajettu 2.0t
t.A
50 tkm. Re 85 :lla ilman minkäänlaista ongelmaa joka johtuisi
polttoaineesta... Öljyä ei kulu juurikaan "kympin" vaihtovälillä ,
tosin "Wössykäthän" tuolla "mukeissa" vatkaakin...
Kulutus pyörinyt Re 85:lla (ihan mitattu ) siinä 9.5 - 12 l "hujakoilla"
kaasujalan asennosta riippuen.
Ja ainiin... Saabikashan on kohta 5oo tkm ajettu 2.0t
t.A
Re: Re 85 Softa
Ja kuka sano ettei T7 kestä Mullakin on toisessa jo n. 340 tkm, eikä tartte öljyjä lisäillä. On käytetty viinaa ja bensaa, ja vieläpä yhtäaikaa...Amiraali kirjoitti:Ja ainiin... Saabikashan on kohta 5oo tkm ajettu 2.0t
t.A
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Re 85 Softa
Kiinnostus heräsi myöskin tästä. Perusteluja?Markkanenn kirjoitti:Mistäs se johtuu että automaatissa kestää jakopää vähemmän kuin manuaalissa? Matalemmat kierrokset koneessa?Mertmi kirjoitti:Joo, nää automaatit hemmetti syö ton jakopäänsä pikkusen liian nopsaan. 160tkm mittarissa ja rallattaa niin että heikompihermoista rupeis jännittämään.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Re 85 Softa
Yksi syy voi myös olla automaatin usein tekemissä alaspäinvaihdoissa ja turbiinilukon irroituksissa jolloin kierrokset pomppaa nopeasti reilusti ylöspäin. Manuaalissa harvinaisempaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Oma arvaukseni on kierrosluvun pysyminen melko paljon samoilla alueilla vrt. manuaali jossa esim. kiihdytyksessä muuttuu kokoajan ylöspäin. Jos siellä on nuilla tietyillä kierrosluvuilla resonanssi joka saa aikaan kulumista. Toisaalta onhan manuaalivaihteisissakin melko vakiot kierrosluvut maantieajossa, joka taasen sotii tätä miun pähkäilyä vastaan...
Jokatapauksessa omat havainnot klubin foorumin perusteella puoltaa käsitystä automaattivaihteisten nopeammin eteen tulevan jakopää/tp-rempan puolesta.
Jokatapauksessa omat havainnot klubin foorumin perusteella puoltaa käsitystä automaattivaihteisten nopeammin eteen tulevan jakopää/tp-rempan puolesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Re 85 Softa
Mitäs luulette. Omaan yksilöön on tehty öljypohjan ja sihdin puhdistus noin 200 tuhannessa, jakopäärempan yhteydessä. Nyt ajettu karvan yli 290t. Pitäisikö öljysihti puhdistaa, jos meinaa etanolilla ruveta ajamaan vai menisiköhän ihan pelkällä softan ja tulppien vaihdolla?
ex. Saab 9-5 2.3t Wagon 4v-automaatti, vm. 2000 Biopower
Honda Civic Type-R vm. 2003
Honda Civic Type-R vm. 2003
Re: Re 85 Softa
Ei tarvinne uudelleen puhdistaa jos ei ollut ekalla kerralla erityisen likainen, ja jos on sen jälkeen ollut huohotin päivitetty ja öljynvaihtoväli järkevä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Re 85 Softa
Huohotin on päivitetty, mutta ei tietoa oliko ennen vai jälkeen puhdistuksen. Ei kuitenkaan varmaan sillä niin väliä?jcarlson kirjoitti:Ei tarvinne uudelleen puhdistaa jos ei ollut ekalla kerralla erityisen likainen, ja jos on sen jälkeen ollut huohotin päivitetty ja öljynvaihtoväli järkevä.
Öljynvaihtoväli on huoltokirjan mukaan ollut noin 10t.
Kiitokset nopeasta vastauksesta!
E: Onkos tässä threadissa muuten Lappeenrannan/Etelä-Karjalan suunnalta ketään softaajaa vaikka täksi viikonlopuksi halukas tekemään päivityksen?
ex. Saab 9-5 2.3t Wagon 4v-automaatti, vm. 2000 Biopower
Honda Civic Type-R vm. 2003
Honda Civic Type-R vm. 2003
Re: Re 85 Softa
Taitaa täällä päin softaajat olla melkolailla vähissä, mutta multa voi saada ecuboksin vaihtokaupalla lainaan, jos postin kautta haluaa softauksen hoitaa.Myry kirjoitti: Onkos tässä threadissa muuten Lappeenrannan/Etelä-Karjalan suunnalta ketään softaajaa vaikka täksi viikonlopuksi halukas tekemään päivityksen?
Re: Re 85 Softa
Pari pientä kysymystä olisi. Toinen lambda on nyt ohjelmoitu pois. Samalla nykäisty lambdan liitin irti. Voiko tuo liitin olla kiinni vai antaako vielä vikakoodia?
Bensapaineet nostettu 4bar. Näyttääkö ajotietokone vielä kulutuksen suurinpiirtein oikein?
Carlsonin softa siis. Mukavasti tuli lisäpotkua kyllä
Bensapaineet nostettu 4bar. Näyttääkö ajotietokone vielä kulutuksen suurinpiirtein oikein?
Carlsonin softa siis. Mukavasti tuli lisäpotkua kyllä
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: Re 85 Softa
Kakkoslambdan liitin voi olla paikallaankin, ei pitäisi antaa vikakoodia siitä. Ajotietokoneen virhe on suurinpiirtein samaa luokkaa kuin vakiolla bensanpaineellakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com