Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

Itselläni on juurikin 4bar säädin ja sid näyttää kulutuksen ihan samaan tapaan kuin vakio 3bar säätimelläkin.
T7 vm. 2001 9-3
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Onko näissä foorumilaisten biopowersoftissa huippunopeudet rajoitettuja?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Itse olen ainakin T5 ja T7 softista rajoittimet poistanut (=nostanut 280 tai 300 asti)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Indikoiko sid infossa kaksi laskuria nakutusta, akw1, akw2 ja knc1, knc2, knc3 ja knc4?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Akw1 ja Akw2 kannattaa unohtaa. Knc1-4 laskee nakutuksien lukumäärää sylinterikohtaisesti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
FinRipper
"Tuplakaasari"
Viestit: 65
Liittynyt: Ti Kesä 05, 2012 12:38
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja FinRipper »

Tuleeko huolestua jos Ad85 arvo jää 785 paikkeille adaptaatioiden jälkeen, lukema ei muutu tuosta juurikaan tankkausten jälkeen?
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Hook »

~7% heitto etanolin tunnistukessa tarkoittaa noin 3% heittoa polttoaineen tuotossa verrattuna mitattuun ilmamassaan. Menee vielä hajonnan toleranssien piikkiin, vaikkakin poikkeaa keskiverto autosta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Erppa
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 18:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Kysytään tässä ketjussa ku softaan liittyy...

Miten tuon lambdan pitää kartoilla mentäessä toimia? Kuuluuko korjata koko ajan vai pitääkö tippua nollaan (siis lappu lattiassa mentäessä)?
9-5 2.0t MY03
Biopower stage1
raimsshi
"Aero"
Viestit: 379
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Erppa kirjoitti:Kysytään tässä ketjussa ku softaan liittyy...

Miten tuon lambdan pitää kartoilla mentäessä toimia? Kuuluuko korjata koko ajan vai pitääkö tippua nollaan (siis lappu lattiassa mentäessä)?
Tippuu pois pelistä.
Erppa
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 18:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Missäköhän on vikaa ku ei tipu pois pelistä muuta kuin moottorijarrutuksessa 8O eli lambda korjaa koko ajan...
9-5 2.0t MY03
Biopower stage1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei missään, etenkin 2.0lpt biopower pysyy lambdasäädöllä lähes koko matkan kun on e85 tankissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Erppa
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 18:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Ok hyvä tietää :) tosiaan on etanolia tankissa... vielä semmonen jatkokysymys, että mistä vois johtua että mreq on n. 10-15 vähemmän kuin mair tasakaasulla ajettaessa? Isommalla kaasulla taas on suunnilleen samat.?
9-5 2.0t MY03
Biopower stage1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mReq on se mitä softa pyytää, mAir on se mitä se mittaa. Yleensä mitattu ei ole koskaan isompi kuin pyydetty, ahdoilla voi johtua korkeammasta peruspaineesta kuin mitä softa olettaa. Tasakaasulla en ole havainnut tuollaista eroa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Erppa
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 18:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Joo erikoista on.. toisin päin ymmärtäis vielä ettiä ilmavuotoa tms... voiko rikkoa jotain kun saa enemmän ilmaa kun pyytää vai onko vielä niin vähäistä että vaikuttaa mihinkään.. onko veikkauksia mistä vois johtuu moinen käytös?
9-5 2.0t MY03
Biopower stage1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei tuollaisella pienellä erolla ole mitään käytännön merkitystä, eikä hajota mitään.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin