Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Tarviiko noi vakioruutat päivittää, kun vaihtaa etanoliin? Vai minkäkokoset noi vakiot on 2.0t koneessa?
Saab 9-3 2.0t -99
Re: Biopower & RE85
Jos kohde on allekirjoituksesi auto ja varmasti T7 koneella niin vihreä pikkusuuttimet sieltä löytyy. Niillä saa 140hp E85:lla jos tekee sopivat karttamuutokset.
Minulta löytyy punaiset suuttimet jotka sopii ko. kaksosaiseen imusarjaan ja niiden virtaus on sitten 350cc luokkaa joka riittää jo 240hp saakka jos turbo vaan tulee perässä.
Jos taas puhut T5 koneesta niin sille on sitten eri softa kuin biopower, ja niissä T5:ssa taas suutinten kapasiteetti ei ole ongelma perusvireille
Minulta löytyy punaiset suuttimet jotka sopii ko. kaksosaiseen imusarjaan ja niiden virtaus on sitten 350cc luokkaa joka riittää jo 240hp saakka jos turbo vaan tulee perässä.
Jos taas puhut T5 koneesta niin sille on sitten eri softa kuin biopower, ja niissä T5:ssa taas suutinten kapasiteetti ei ole ongelma perusvireille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Kyllä niillä 2,0t vihreillä saisi vähän enemmän kuin 140hv etanolilla.. 175hv on ihan realistinen. Pari softaa olen tehnyt niille pienille vihreillekin.
Teho vaan pysyy vakiona n. 3500rpm jälkeen joten vääntökäyrä on reippaasti laskeva. Dieselmäinen vehje siis, kierrättää vaan pystyy pidemmälle vaikka teho ei kasvakaan.![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta ne vihreät on vain 9-5 2,0t:ssä 98-00. OG9-3 T7 on joko punaiset (99 Viggen), ruskeat (00-> Viggen/Aero ja 01-> kaikki) tai 2,0T 185hv MY00 jossa on harmaat..
MY99 T7 kolkkia ei siis ole ellei kyseessä ole Viggen. MY00 (rek. 99 puolella) voi olla 185hv 2,0T harmailla jos T7 (tai Aero ruskeilla), tai jos on 2,0t matalapaine niin kyseessä on T5.
Teho vaan pysyy vakiona n. 3500rpm jälkeen joten vääntökäyrä on reippaasti laskeva. Dieselmäinen vehje siis, kierrättää vaan pystyy pidemmälle vaikka teho ei kasvakaan.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta ne vihreät on vain 9-5 2,0t:ssä 98-00. OG9-3 T7 on joko punaiset (99 Viggen), ruskeat (00-> Viggen/Aero ja 01-> kaikki) tai 2,0T 185hv MY00 jossa on harmaat..
MY99 T7 kolkkia ei siis ole ellei kyseessä ole Viggen. MY00 (rek. 99 puolella) voi olla 185hv 2,0T harmailla jos T7 (tai Aero ruskeilla), tai jos on 2,0t matalapaine niin kyseessä on T5.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Onko kenelläkään mitään omakohtaista kokemusta tuosta paljon puhutusta veden kerääntymisestä polttoainetankkiin etanolia käytettäessä?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Biopower & RE85
eikös sitä viinaa myyty ihan jäänestoaineena esson baareissa viä aikaa sit ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
Vesi ja etanoli sekoittuva toisiinsa, eli vesi menee etanolin kanssa polttoainelinjaa pitkin sylintereihin ja tulee pakoputkesta höyrynä pihalle.
En näe nykyisillä ottomoottoreiden polttoaineilla mitään syytä kaataa jäänestoa tankkiin, ellei se satu olemaan halvempaa kuin pumpusta saatavat polttoaineet.
En näe nykyisillä ottomoottoreiden polttoaineilla mitään syytä kaataa jäänestoa tankkiin, ellei se satu olemaan halvempaa kuin pumpusta saatavat polttoaineet.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Biopower & RE85
Olen lukenut,että E/RE85 absorberaa (imee) vettä itseensä vain avoastioissa ei suljetuissa tiloissa, nämä Etanoolin valmistajat ovat tutkineet tätä ja päätyneet siihen tulokseen.ippe kirjoitti:Vesi ja etanoli sekoittuva toisiinsa, eli vesi menee etanolin kanssa polttoainelinjaa pitkin sylintereihin ja tulee pakoputkesta höyrynä pihalle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Biopower & RE85
Jep. Ja nykyauton (kaikki vähäpäästöiset eli käytännössä MY90-92->) tankki on tiivis, huohotus tapahtuu aktiivihiilisuodattimen kautta eikä ilma tankissa vaihdu auton seistessä. Suljettu astia käytännössä kyseessä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Etenkin muovitankilla varustetuissa autoissa (,kuten Saabit), peltitankit eivät mun kokemusten mukaan ole vanhimmiten kovin tiiviitäjcarlson kirjoitti:Jep. Ja nykyauton (kaikki vähäpäästöiset eli käytännössä MY90-92->) tankki on tiivis, huohotus tapahtuu aktiivihiilisuodattimen kautta eikä ilma tankissa vaihdu auton seistessä. Suljettu astia käytännössä kyseessä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Biopower & RE85
Kyllä katsastus mies huomaa onko etanolia tankissa jos vaan tahtoa löytyy, pakokaasusta haistaa helposti etanoli vehkeen. Käsittääkseni ei kannata käydä katsastaa RE85 tankissa, jollei vehjestä ole muutoskatsastettu. Saako näitä Saboja muutoskatsastettua helposti RE85 aineelle, päätöverotus tippuisi aika rajusti jos saisi rekisteriotteeseen RE85 päästöt.kiupst kirjoitti:No mitä itsellä mitattiin PCS:llä ni ihan hyvät arvot tuli... Mietin itsekin että olisiko se katsastus mies mistään edes voinut huomata et siel on etanolia? Jos konttorilla olis päästöt mittauttanu. Tuskin!! Mut itse en ainakaan uskaltanut mainita konttorilla mtn biopowerista
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Biopower & RE85
Ei taida olla mitään järkevää mahdollisuutta muutoskatsastaa ja ihmettelisin suuresti, jos katsastaja tuollaista alkaisi syynäämään.
Re: Biopower & RE85
Miksi pitäisi muutostoskatsasta RE85:lle, jos ei tarvitse E10:llekään?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Biopower & RE85
Koska lait ja asetukset määrävät turboautolle muutoskatsastuksen softanvaihdon/rukkauksen takia?Poy kirjoitti:Miksi pitäisi muutostoskatsasta RE85:lle, jos ei tarvitse E10:llekään?
Ihan yhtälailla kaikki moottoriin liittyvät muutokset turbollisessa autossa on muutoskatsastettava, periaatteessa jopa eri lämpöarvolla olevat tulpat.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Biopower & RE85
Eipä ole tullut katsastuksen takia tankkaustapoja muutettua eikä ole ollut ongelmia.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Biopower & RE85
Ainahan voi katsurille sanoa, että tankissa on etanoolia, mutta auto on vakio. Satun vain olemaan niin tyhmä että tankkaan ihan mitä sattuu.JanisHell kirjoitti: Kyllä katsastus mies huomaa onko etanolia tankissa jos vaan tahtoa löytyy, pakokaasusta haistaa helposti etanoli vehkeen. Käsittääkseni ei kannata käydä katsastaa RE85 tankissa, jollei vehjestä ole muutoskatsastettu.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K