Sivu 6/19

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 21, 2012 18:54
Kirjoittaja vesa67
Kuva

-98 mallin femma ja E85:lla ajeltu kesästä saakka 2-3 tkm, huohotinpäivittämätön. Nyt öljynpainevalo syttyi ajossa, kone sammuksiin ja uuden startin jälkeen syttyi uudestaan hetkisen päästä ->hinuri paikalle.
Täystuhoa ei tullut mutta kolmosen runkopukin alta löytyi hiukkasen kuparisävylle menneet laakerit, ei tietoa koska tapahtunut. Läheltä-piti tilanne tässä oli käsissä kuitenkin. Pari ruokalusikallista irtonaista sakkaa kekona sihdin alla ja sihtiverkko selkeästi tukossa.
Lakrujen vaihto, puhdistus, kone nipuun ja toimii normaalisti toistaiseksi.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Marras 24, 2012 11:05
Kirjoittaja like_a_glove
huhhuh minkä näköstä!!!! 8O 8O

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Marras 24, 2012 20:15
Kirjoittaja core2
like_a_glove kirjoitti:huhhuh minkä näköstä!!!! 8O 8O
Tuon näköista ei saa millään Saab BioPower autolla aikaiseksi, jossa huohotin päivitys on tehty.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Ke Marras 28, 2012 18:05
Kirjoittaja Zebe
Aivan varmasti saa, ajamalla bensalla lyhyttä pätkäajoa ja vaihtamalla öljyä harvoin. Ei paljoa huohotinpäivitys pelasta, kun männät puhaltavat ohi uutenakin.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 29, 2012 10:30
Kirjoittaja 99 GL
Näinhän se on, Saabin insinööreillä käyny aikanaan pieni suunnitteluvirhe. Noh, kohtuu kestäviä moottoreitä nämä kuitenkin oikein käytettynä on :)

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 29, 2012 10:48
Kirjoittaja core2
Zebe kirjoitti:Aivan varmasti saa, ajamalla bensalla lyhyttä pätkäajoa ja vaihtamalla öljyä harvoin. Ei paljoa huohotinpäivitys pelasta, kun männät puhaltavat ohi uutenakin.
Yeah kaikkihan tietysti rikki saa jos haluaa, mutta tarkoitin huollettua saab originaali BioPoweria esimerkiksi My06 eteenpäin.
Niillä kun ei juuri kannata ajaa bensalla muutakuin pari tankillista vuodessa.
Ja moottoriöljyn vaihtoväliksi suosittelen 10000 kilsaa ja automaattilaatikolle 60000 kilsaa.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 29, 2012 17:01
Kirjoittaja vesa67
On tämä ongelma myös T5 koneilla mahdollinen, ohessa 280 tkm ajetun tonnarin öljypohja puolen vuoden E85 käytön jälkeen.

Kuva

Kuva

Oireina vinkuna kylmäkäynnistyksen jälkeen joka ei ollut peräisin apulaitepiiristä. Eiköhän tämä kone tulut pelastettua hetkeksi aikaa.

Samalla suuttimetkin tuli tarkistettua ja kyllä tämä alkaa olla ihan selvä ilmiö, suuttimet tarvii pesua muutaman kerran vuodessa ....

Kuva

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 29, 2012 17:51
Kirjoittaja 3374
Kiitos taas Vesalle avusta.
Vähän ikävää julkisuutta toi meidän tonnari nyt sai, mutta olkoon varoittava esimerkki muillekin. Öljyt kuitenkin vaihdettu viimeisen 80tkm:n aikana kympin välein ja etanolisoftan jälkeen 5tkm:n kuluttua. Edellisellä omistajalla kuitenkin aika pitkät vaihtovälit.
Tietysti vajaan kahden E85:n tankillisen jälkeen vaihdettiin öljyt ekan kerran.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: To Marras 29, 2012 19:27
Kirjoittaja ari_viitanen
Taitaapi tuo re85 putsata tuota moottoria joten paska siirtyy öljyn joukkoon,pensassa taitaa olla sitten enempi epäpuhtauksia jotka tarttuu kiinni mottoriin.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 20:12
Kirjoittaja core2
ari_viitanen kirjoitti:Taitaapi tuo re85 putsata tuota moottoria joten paska siirtyy öljyn joukkoon,pensassa taitaa olla sitten enempi epäpuhtauksia jotka tarttuu kiinni mottoriin.
Täsmälleen näin siinä käy.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: Pe Marras 30, 2012 22:48
Kirjoittaja matsson
Täällä on aika selvä tapaus. Ujellus kuulunut noin viikon verran kylmästarteissa. Huomenna vielä varmuuden vuoksi käytän apulaitehihnan irti, mutta äkkikuuntelulla ääni kuului alempaa ja keskempää, joten sihti lienee tukossa. Jälkiviisaana on helppo todeta että olis pitänyt puhdistaa sihti muutaman kuukauden E85 ajelun jälkeen kesällä. Nyt on autokatoksessa kylmä alkaa tuuskaamaan. Jos Oulun seudulla jollain olis tarjota tallitilaa kohtuukorvauksella niin YV:llä tavoittaa. Saa ehdottaa myös hyväksi havaittuja korjaamoja. Ärsyttävän kalliiksi voi mennä korjaamolla, kun on tuo apurungon purkaminen edessä. Toisaalta, samalla voisi nakata uuden kytkimen niin ei tarvitse sitä sitten alkaa seuraavaksi itkemään...

Onko kukaan muuten mittaillu öljynpaineita näissä ongelmatapauksissa ? Miksi öljynpainevalo ei syty vaikka pumppu jo huutaa hoosiannaa ?

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Joulu 01, 2012 01:25
Kirjoittaja vesa67
ei sitä apurunkoa tarvi poistaa, avaa etummaisetja keskimmäiset pultit vaan ja antaa roikua, ohjeet tuolla og9-3 osiossa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=871223

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Joulu 01, 2012 11:29
Kirjoittaja matsson
Otin hihnan pois ja ulvonta jatkuu. Hämmentävästi suurin melu tuntuu kuuluvan öljynsuodattimesta 8O Voihan olla, että kavitoivan pumpun ääni tulee öljyä pitkin sujuvasti suodattimelle asti, mutta voisiko olla että tästä selviäisi sittenkin viidellä eurolla... suodatin on muuten vaihdettu pari kuukautta ja n. 1000km sitten ja on alkuperäinen GM-osa.

Tässäpä vielä huvikseen otettu video:
http://youtu.be/iRZjIHJ_DbA

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Joulu 01, 2012 16:15
Kirjoittaja himppu
matsson kirjoitti: Tässäpä vielä huvikseen otettu video:
http://youtu.be/iRZjIHJ_DbA
Samantyylistä ääntä kuuluu omastakin kolkista vähän aikaa käynnityksen jälkeen. Pitänee kokeilla ekana vaihtaa öljyt ja suodatin. Sitten varmaan öljypohja syyniin, monta tuntia tämä öljypohjan putsaus vienee osaavalta mekaanikolta?

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !

Lähetetty: La Joulu 01, 2012 16:32
Kirjoittaja vesa67
Kolmisen tuntia, plusmiinus riippuen takkuaako joku asia. Samalla ne hihnpyörän torxit on hyvä laittaa lukitteella kiinni