Sivu 54/57

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: La Touko 14, 2016 07:00
Kirjoittaja Mertmi
Kai joku löytyy huudeilta, joka pystyy lukemaan ecussa olevan softa-binäärin?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: La Touko 14, 2016 07:04
Kirjoittaja suorsa
Myös tekillä näkee ajonestokoodin.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: La Touko 14, 2016 07:34
Kirjoittaja jooseppi78
Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan! Pirssihän on -99 non-tcs joten liekö tässä se puuttuva piuha jarrupolkimelta eculle-ongelma?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Touko 16, 2016 11:23
Kirjoittaja karg
Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Touko 16, 2016 13:13
Kirjoittaja jooseppi78
Ok eli piuhat olisi kunnossa. Nyt näyttäisi siltä että jarrutehostin vuotaa ja saa horittua sieltä ilmaa mikä sekoittaa seoksen. Alipaineletku imarista irti ja nippeli tulpattuna helpotti tärähtelevään tyhjäkäyntiin. Tutkimukset jatkuvat kun elämältä saa harrastusaikaa.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Touko 16, 2016 16:01
Kirjoittaja Tobbana
jooseppi78 kirjoitti:Pitääpä metsästää Oulun ja lähialueen tech-immeisiä, kiitosta vaan!
Tai sitten käyt lenkin Iisalmessa, niin tulee softa hoidettua kuntoon kerralla.

-Sami

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Touko 16, 2016 16:16
Kirjoittaja jooseppi78
Tuuppa Oulaisten potkuihin niin tehhään pisnestä :wink:

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ke Touko 18, 2016 11:03
Kirjoittaja jooseppi78
vesa67 kirjoitti:Ylimääräistä ilmaa jostain, liian vähän polttoainetta, suutinmalli persiillään tai tosiaan vanhentunut lambda (joka tosin näkyy jo kulutuslukemassa). Ilmamassamittari ei ihan pahvina liene jos kone on 2.3 ja tuollaiset lukemat antaa.
950 mreg viittaa laimeaan softaan tai väärin tehtyyn TCM:n antaman rajoituksen takia.
Tyhjäkäynnin täristys johtunee seosongelmista.
Ai niin. Garretti on vaihtunut mitsuun aiemmalla omistajalla ja softan pitäisi olla sen mukaan tehty. Onko imm sittenkin kaputt?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Touko 23, 2016 20:32
Kirjoittaja jooseppi78
Itse itselleni vastaten, kyllähän se imm rupesi vanha olemaan ja softakin on uusiutunut kiitos TTH:lle. Nyt on mair ja pinl kohdillaan. Jostain vissiin vetää ilmaa edelleen liikaa koska tyhjäkäynnillä lambda pyörii välillä 1800-2400. Heti kun lähtee liikkeelle ja veto on päällä niin lambda on sidin mukaan -500 ja +500 välillä. Amul jäi nyt 647:ään ja Ad85 850, softauksen yhteydessä koeajolla jopa 848 :lol:

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: La Heinä 16, 2016 19:43
Kirjoittaja konu
Noniin nyt haluttaisi saada omaan OG 9-3 aero saabiini stage 1+flexfuel softa. Eli kukahan näitä tekisi uudenmaan alueella? :D

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Syys 26, 2016 09:07
Kirjoittaja Telamiina
Tervehdys

Tuli viikonloppuna hankittua tuollainen 2009 2.0T xwd. Tätä foorumia lueskellessa olen tullut johtopäätökseen, että kyseinen kulkine vaatisi etanolitunnistimen tms palikan, jotta softaus onnistuu? Onko kyseessä sama palikka kuin esim. SAABCOMin flexifuel-ohjain vai puhutaanko nyt aivan eri asiasta? Ja mikä olisi pk-seudulla paras paikka saada auto muutettua etanolia hörppiväksi +stage1? Kiitos jo etukäteen vastauksesta.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Syys 26, 2016 09:17
Kirjoittaja jcarlson
Puhutaan aivan eri asiasta. Jos auton konvertoi tehdas-biopoweria vastaavaksi niin XWD:n tapauksessa niissä kuuluu olla etanolisensori. Esim. finjectorilta taisi saada saman anturin hieman edullisemmalla kuin saabin tiskiltä, lisäksi tarvitaan Biopower-mallin polttoaineputkea moottoritilaan jotta anturin saa kytkettyä sekä hieman johdotusta.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Syys 26, 2016 09:24
Kirjoittaja Telamiina
Kiitos vastauksesta

Osittain selkeni asia minulle. Jos kehtaan vielä kysyä, niin kuinkahan massiivisesta operaatiosta on kyse ja paljonkohan lystille tulee n. hintaa? Itselläni ei pahemmin asentajan taitoja löydy. Ja miksi ihmeessä xwd on pitänyt tehdä eri tavalla kuin muut? 8O

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Syys 26, 2016 09:35
Kirjoittaja Jzo
karg kirjoitti:Se piuha puuttuu vissiin lähinnä joistain alkupään 1998-mallisista femmoista.

Omassa 9-5 : ssa piuha oli ja kyseessä on 04/98 käyttöönotettu malli.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Syys 26, 2016 09:57
Kirjoittaja jcarlson
XWD:ssä on erikoisen muotoinen tankki takavoimansiirron viemän tilan vuoksi ja on ilmeisesti oltu sitä mieltä että tankkaukseen ja lambdasäätöön perustuva etaonliadaptaatio ei olisi tarpeeksi luotettava ja tarkka. Etuvedoissahan siirryttiin myös anturin käyttöön pelkän softan sijasta MY11 alkaen päästövaatimusten kiristyessä.

Ei se nyt aivan massiivinen operaatio ole, parissa tunnissa valmiit palikat asentuu osaavalta mutta kuten seuraavasta selviää niin paljon pikkujuttuja pitää ottaa huomioon.
Vastaavanlainen GM/Continental anturi (Saabin osanumero 13575050, vaikuttaisi olevan sama kuin GM 13577379) finjectorilta kuutisenkymppiä. Purkuosanakin tuota löytyy ainakin Ruotsin purkaamoilta. Voisi olla hyvä paikka myös polttoaineputkille (12843119 ja 12843120), ne on Saabin tiskillä aika kalliita (reilun satasen/kpl).
Anturi on pultattu kiinnikeraudalla tulipeltiin, EPC:n mukaan kiinnikenippelit on osanumeroilla (12843813 ja 12843814 kiinnikeraudat, 12843815 (x3) kiinnikekumit ja 11900451 (x6) mutterit). Jos noi nippelit on sikahintaisia niin ei liene kovin paha homma tekaista itse jokin kiinnitys.
Sähköjen osalta tarvitaan etanolisensorin liitin (finjectorilta löytyy anturin mukaan) sekä Trionic8 ecun liittimeen lisättävä pinni signaalille (tämän osanumeroa en nyt muista mutta niitä pienempiä ecun pinnejä kuitenkin). Anturin 12V käyttöjännite ja maadoitus pitää ryöstää jostain, esim. sulakerasialta tai jostain toisesta toimilaitteesta joka on jännitteellinen aina kun virrat on päällä.
Lopuksi vielä softa.