Itse olen jo niin syvällä sairaudessa että jos saabeista puhutaan niin se vaparihan on se "versio".aero kirjoitti:Se turboversio
9000+RE85
Re: 9000+RE85
Re: 9000+RE85
Joo. Kun on sopivasti pitoa, pääsee turbo-automaatti -yhdistelmällä korttelin päähän siinä ajassa kun almeerakuski vielä ihmettelee missä kohtaa se kytkin taas ottikaan kiinni...Minuteman kirjoitti:Ja samalla saatat saada kilpailijoita tajuamatta itse "kilpailevasi". Nääs keppivaihteet ja tavallisen monttu-auki-almeerakuskin refleksit, sekä ärsykkeenään edeltä "kaahaava" automaattipeli..
Eikä tosiaan tarvitse painaa kaasua mitenkään reilusti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: 9000+RE85
Mä oonkin nörtti, versio se on se oikeakin versio .Minuteman kirjoitti:Itse olen jo niin syvällä sairaudessa että jos saabeista puhutaan niin se vaparihan on se "versio".
Ei siihen tarvita edes turboa eikä automaattia, vaikka niillä luonnostaan helposti nopea lähtö tuleekin. Kun on sen verran hereillä, että nostaa jarrua ja/tai kytkintä ennenkö valot vaihtuu vihreältä keltaiselle, on jo hyvillä kirjoilla ja jos ajoittaa tuon toiminnan lähemmäs sitä hetkeä kun valot vaihtuu keltaiselta vihreälle, on jo lähes varma kaahar*khöh*voittaja.Mawerick kirjoitti:Joo. Kun on sopivasti pitoa, pääsee turbo-automaatti -yhdistelmällä korttelin päähän siinä ajassa kun almeerakuski vielä ihmettelee missä kohtaa se kytkin taas ottikaan kiinni...
Edit: ylläoleva teksti on ilmeisesti hieman epäselvästi kirjoitettu, se on tarkoitettu aika karrikoivaksi. Useimmat niistä kaaharia ihmettelevistä, mainituista Almera -kuskeista siis lähinnä "nukkuu" siinä valoissa eikä vaan lähde liikkeelle vihreän vaihtuessa. Jos on sen verran hereillä että seuraa valoja ja lähtee liikkeelle vihreän syttyessä, on suorastaan harmittavan todennäköisesti ekana risteyksen tuolla puolen, vaikka alla olisi litranen micra, jossa kytkin luistaa.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: 9000+RE85
Ilmiö ei ole ainoastaan risteyksistä/valoista tms. (paikaltaan) lähteminen. Tuntuu tuo kiihdyttäminen olevan monille melekonen mörkö, kun vauhdin kerääminen kestää ja kestää. Tai ehkä toi 1,2 litranen 60 heppanen fiude on vaan sen verran ferraarin sukua, että tehoa on reservissä raakasti liikaa ja siksi tulee koko ajan jengiä perä edellä vastaan, saa olla kiihdytyskaistoilla himmailemassa, polttaa päreensä siihen edellä menevien tahmaiseen kiihdyttämiseen jos useampi auto ohittaa jtn traktoria tms...aero kirjoitti:Jos on sen verran hereillä että seuraa valoja ja lähtee liikkeelle vihreän syttyessä, on suorastaan harmittavan todennäköisesti ekana risteyksen tuolla puolen, vaikka alla olisi litranen micra, jossa kytkin luistaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 21:09
- Paikkakunta: Laukaa
Re: 9000+RE85
Voikos tuon biopower-päivityksen tehdä jos haluaa säilyttää auton matalapaineisena? Tehot silloin 150 hv?
9-5 2,3t Vector -06
#4971
#4971
Re: 9000+RE85
Voihan sen niinkin tehdä, tehot ja vääntö pikkasen voi nousta mutta eipä kukaan ole käynyt dynottamassa vielä tuota yhdistelmää.
Jos siis tarkoitit tonnarin matalapainetta, siihenhän ei varsinaisesti biopower softaa saa vaan yksipolttoainemuutokset siten että E85 kelpaa pelkällä softapäivityksellä.
Jos siis tarkoitit tonnarin matalapainetta, siihenhän ei varsinaisesti biopower softaa saa vaan yksipolttoainemuutokset siten että E85 kelpaa pelkällä softapäivityksellä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 74
- Liittynyt: Pe Touko 27, 2011 21:09
- Paikkakunta: Laukaa
Re: 9000+RE85
Joo tuota allekirjoituksen kulkinetta. Lähinnä aattelin että kestäs vielä tuo pikkukytkin. Toisaalta kohta varmaan kytkinremontti eessä kun kilometrejä 237tkm. Eikä se lisäteho tietenkään pahaa tekis jos täyspaineiseks muuttas..
9-5 2,3t Vector -06
#4971
#4971
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
- Paikkakunta: Turku 10
Re: 9000+RE85
ja sit sanoo kytkin moro! ;8) mut sen saa laitettutonttu-ukko kirjoitti:Joo tuota allekirjoituksen kulkinetta. Lähinnä aattelin että kestäs vielä tuo pikkukytkin. Toisaalta kohta varmaan kytkinremontti eessä kun kilometrejä 237tkm. Eikä se lisäteho tietenkään pahaa tekis jos täyspaineiseks muuttas..
Sobrealimentación es la ostia.
Re: 9000+RE85
Mä otin tänään omaan tonnariini ekan kerran tuota 85 ja toimii hyvin kun säädätin sytkää sen myötä ja lähtee kylmänäkin hyvin käyntiin ja huomasin et lähtee paremmin muutenkin käyntiin paremmin kuin bensalla.
Autoni on vm:88 2.0 tic automaatti katilla varustettuna.
Autoni on vm:88 2.0 tic automaatti katilla varustettuna.
Re: 9000+RE85
Nyt maistuu kuittiMinuteman kirjoitti:Ja tokihan on sitten ne -93 2,3T:t pitkälohkolla mutta jo ensimmäisellä 5.2 Trionicilla (myöhempi "lyhytlohko" siis versio5.5), jotka ovat myös muutettavissa RE85:lle.
Pitkälohkoja en kyllä omien sekä ropaamieni kokemusten perusteella suosittele kenellekään, etenkään kylmiltäänpolkijoille..
Re: 9000+RE85
Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softallaMinuteman kirjoitti:Ja tokihan on sitten ne -93 2,3T:t pitkälohkolla mutta jo ensimmäisellä 5.2 Trionicilla (myöhempi "lyhytlohko" siis versio5.5), jotka ovat myös muutettavissa RE85:lle.
Pitkälohkoja en kyllä omien sekä ropaamieni kokemusten perusteella suosittele kenellekään, etenkään kylmiltäänpolkijoille..
Onko pitkälohkossa jotain erityistä varottavaa juuri kylmiltään poljettaessa?
Tuo on ollut uudesta saakka, ja ehkä on tullut varovasti poljettua, ainakin kylmänä, kun ei ole vielä hajonnut. Kilometrejäkään ei ole kyllä vielä kovin paljoa...
Re: 9000+RE85
Ei mitään autoa kannata polkea kylmänä, luulisi sen jo järkikin sanovan .
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 9000+RE85
Ihan mielenkiinnon heräämisen takia kysyisin, että miten on homma toiminut?Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla
Käynnistyykö aamulla? Tuntuuko ajossa mitenkään? Mitä tuli muutos maksamaan?
Itselläni -93 Griffin, siis 2.3T, jonka voisi softata myös sopivaksi RE85:selle.
Kannattaisiko ostaa ylimääräinen boksi?
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: 9000+RE85
Itse olen ihan "ylitarkka" tämän kanssa, ajan pappatyyliin kunnes vähän roikkuva neula on noussut sinne vajaaseen puoleen väliin...Coltti kirjoitti:Ei mitään autoa kannata polkea kylmänä, luulisi sen jo järkikin sanovan .
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: 9000+RE85
Hyvin on toiminut, tosin pientä säätöä kaipaisi vielä puolilämpimänä käynnistykseen. Muutaman kerran on sammunut tuolloin käynnistyksen jälkeen. Tilanne parani, kun otettiin vielä jcarlsonin uusimmat viritykset käyttöön, mutta 9000 käyttöön ne vaatisi vielä hiukan säätöä puolilämpimällä alueella, ne kun oli 9-3 T5:een optimoitu.XJ-JJJ kirjoitti:Ihan mielenkiinnon heräämisen takia kysyisin, että miten on homma toiminut?Tuollainen -93 2.3T pitkälohko tuli pari viikkoa sitten muunnettua RE85:lle vesa67:n pajalla. Siitä tuli "flexifuel", eli alkuperäinen 5.2 boksi takakonttiin mahdollisia bensa-ajeluita varten ja "uuteen" 5.5 boksiin etanoliviritykset, toki 5.2 softalla
Käynnistyykö aamulla? Tuntuuko ajossa mitenkään? Mitä tuli muutos maksamaan?
Itselläni -93 Griffin, siis 2.3T, jonka voisi softata myös sopivaksi RE85:selle.
Kannattaisiko ostaa ylimääräinen boksi?
Kylmänä lähtee kyllä hyvin käyntiin.
Ajossa tuntuu huomattavasti parempana alavääntönä, siinä 1000-1500 kierrosta. Alunperin noilla kierroksilla tuli helposti värinöitä, kun hiukan lisäsi kaasua, mutta ei enää.
Vääntöä ja teho tuli kyllä muutenkin rutkasti lisää, kun lisättiin samalla stage1 viritys. Täytyy vaan nyt vielä vähän enemmän varoa, ettei hajota paikkoja, varsinkaan kylmänä. Mutta tuntuu tuosta lisätehosta olevan iloa, vaikkei sitä pedaalia siellä pohjassa kovin usein käyttäisikään.
Itse halusin säilyttää alkuperäisen boxin varmuuden vuoksi, en tiedä tuleeko koskaan laitettua paikalleen bensa-ajelun takia. Toisaalta teki mieli kokeilla tuota 5.5 boxin sopivuutta, nuo 5.2 boxit on vähän vaikeammin saatavilla, varsinkin Suomen romuttamoilta.