Re 85 Softa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
tturku
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4774
Liittynyt: To Heinä 21, 2005 16:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja tturku » Su Tammi 17, 2016 22:54

Villi veikkaus, olisko fast throttle responce päällä softasta? Ex og9-3 aerossa kyseinen partsu teki isoilla vaihteella ajamisella sen että ahdot lähti pienestäkin kaasun painalluksesta nopeesti nousemaan ja agressiivisen kaasun vasteen.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
NG9-5 2.0Tid M6 Vector MY10 (KA), NG9-3 1.9Tid M6 Vector Hirsch Cab MY06 (HA), Volvo V60 D6 MY14 (paremmalla puoliskolla)
Ex: NG900 2.0T Cab by Rinspeed, OG9-3 2.2Tid, OG9-3 Aero, OG9-5 3.0Tid, parit OG900 ja 96

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9393
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ma Tammi 18, 2016 05:32

Herkempään tuntui kovalla pakkasella aukaisevan turbiinilukkoa tuossa miun kolkissa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

turskale
"Kaasari"
Viestit: 42
Liittynyt: To Loka 23, 2008 20:35
Paikkakunta: Kuopio

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja turskale » Ma Tammi 18, 2016 07:40

Pittää tässä tunnustella vielä ennen hätiköityjä päätöksiä. Ei kait se laatikkokkaa hyvin rasitu ku ei ihan koko aikaa sentää pykällä.
9-5 2.0t biopower -99
Lada 1200L -79, Chevrolet Blazer s10 4x4 -92, Chevrolet Astro AWD -92
Ex. 2x 9000, -90 900s -98

jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9119
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Umeå

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jcarlson » Ma Tammi 18, 2016 09:59

Sitä voisi tietysti kokeilla hieman muokata Trionicin väylään raportoimaa pedaalin asentoa ilmamassan funktiona, josko se alkupään 4-vaihteinen loota hieman vähemmän herkästi vaihtaisi pienempää vaihdetta silloin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9393
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Mertmi » Ke Tammi 20, 2016 12:51

Näyttäisi siltä että kylmä vaihteisto on syy. Nyt kovilla pakkasilla muutama kilsa ajettuna tekee turbiinilukon avauksen kickdown: in varsin herkästi ja kuumaksi ajettuna mair 1200 massoilla vielä pysyy lukko kiinni ja nelonen pesässä kun lisää maantienopeudessa esim. 90-110kmh.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

A_K_O
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Pe Huhti 03, 2009 14:35
Paikkakunta: Sastamala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja A_K_O » Su Tammi 31, 2016 15:00

Mitäs mieltä tietäjät olisi OG900 B202 T16 lucas ruiskun, jakajasytkän ja apc-boksin korvaamisesta Trionic 5:llä?

B204 stage1 Re85 ohjelma voisi olla passeli lähtökohta suht vakio B202 raudalle. Huippuahtoja/vääntöä voi varmaan vähän rajoittaa vaihteiston säästämiseksi. Ajatuksissa olisi pitää vakio välijäähdytin, 3" putki ja mitsu TE05-12B#6. Mitähän tuollaisella kokoonpanolla voisi irrota, 220hv/330Nm ?

Jos nälkä kasvaa syödessä, niin tuo T5 varmaan taipuisi suuremmalle kompressorille ja suuttimille, jos havittelisi tehoja tuonne 250hv luokkaan ilman, että vääntö pompsahtaa yli vaihteiston kipurajan.
9-3 Aero -01
9000 2.0t -97
900s 2.0t -90

kah
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2016 21:16

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja kah » Ti Helmi 23, 2016 21:23

Miten selvittää onko muutettu softaa 1.8t vm.2007?

Avatar
AZP
"Hölösuu"
Viestit: 8926
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja AZP » Ke Helmi 24, 2016 00:06


kah
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2016 21:16

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja kah » Ke Helmi 24, 2016 10:21

Löytyskö Oulusta asiaan perehtynyttä harrastajaa joka vois auttaa asiassa?

Repolainen
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Repolainen » Su Maalis 06, 2016 14:41

Tuli tässä hetki sitten autoon tuo biopower päivitys. Päivityksen yhteydessä todettiin muutaman huohotusletkun olevan uusimisen tarpeessa. Tilasin procarservice:ltä tarvittavat letkut ja ne tulikin hyvin nopsaan.

Pitäisikö tuossa kuvanmukaisessa letkussa oleva venttiili(harmaa) toimia jotenkin takaiskulla? vai mikä se mötikkä oikein on? Kun puhallan tätä uutta letkua niin ilma liikkuu molempiin suuntiin.

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 61610.html
9-5 linear Wagon 2.0t A -05
900i Combi Sedan 2.1 A -92

# 6286

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3259
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja suorsa » Su Maalis 06, 2016 14:46

Ilman kuuluukin kulkea molempiin suuntiin.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09, 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

Repolainen
Matalapaineturbo
Viestit: 194
Liittynyt: Ke Joulu 04, 2013 13:19
Paikkakunta: Pori

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja Repolainen » Su Maalis 06, 2016 15:07

suorsa kirjoitti:Ilman kuuluukin kulkea molempiin suuntiin.

Selvä homma, kiitos.
9-5 linear Wagon 2.0t A -05
900i Combi Sedan 2.1 A -92

# 6286

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 » Pe Touko 13, 2016 21:39

Miten lambdan pitäisi käyttäytyä adaptaation aikana? Tuntuu että lambda huutelee tonnin kieppeillä sidistä seurattuna ja ylikin adaptaation aikana. Välillä taas OK ja välillä enimmäkseen plussalla. Ongelmana on korkea amul 700-1100 ja Ad85 on etanolilla 850. Imuvuotoja on korjattu ja puhallustestillä pukkaa hyvin vastaan eikä vuotoja saippuavedellä lotrauksesta huolimatta enempää löydy. Mutta onpahan kohta puhdas konehuone... Liekö lambda jo väsynyt vaikka leima pari viikkoa sitten tulikin?

Kovassakaan vedossa ei puutumista eikä nykimistä tunnu ja mair seuraa mregiä pienellä viiveellä kunnes 3. vaihde vaihtuu ja kierrokset nousee 4000 huiteille. Sitten mennään kivasti tasatahtia. Kyseessä 4-lovinen automaatti siis. Lisäksi mreg ei nouse yli 950 ja pinl on ~1750 max. Sehän tosin voi johtua softan rajoituksista? Sytkäkasetti on mallia 3.7 C ja tulpat on OK. Tyhjäkäynti on välillä täristävää ja missejä kertyy, ajossa ei kerry.

Imusarjan nippelin (alipaineletku jarrutehostimelle ja alipainepumpulle) vaihdon jälkeen amul oli hetken jopa miinuksella vähän mutta taas jokin mättää ja alkaa mieli kallistua lambdan puolelle. Onko viisaammilla ehdotuksia?
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Avatar
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4238
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja vesa67 » Pe Touko 13, 2016 21:55

Ylimääräistä ilmaa jostain, liian vähän polttoainetta, suutinmalli persiillään tai tosiaan vanhentunut lambda (joka tosin näkyy jo kulutuslukemassa). Ilmamassamittari ei ihan pahvina liene jos kone on 2.3 ja tuollaiset lukemat antaa.
950 mreg viittaa laimeaan softaan tai väärin tehtyyn TCM:n antaman rajoituksen takia.
Tyhjäkäynnin täristys johtunee seosongelmista.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

jooseppi78
"Aero"
Viestit: 387
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: Re 85 Softa

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 » Pe Touko 13, 2016 22:13

Juu 2.3 kone. Kiitos vastaukseta! Pitänee vielä puhkua ilmavuotoja ja kokeilla kaverin lambdalla. Softa pitäisi saada uusi mutta ei ole auton seisotus mahdollista, eikä ecu ole orkkis että olisi saanut tarvittavat tiedot softaajalle jos olisi lähettänyt toisen purkin softattavaksi.
"Hevoseton" mies on huoleton mies

Vastaa Viestiin