Sivu 53/57

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Tammi 17, 2016 22:54
Kirjoittaja tturku
Villi veikkaus, olisko fast throttle responce päällä softasta? Ex og9-3 aerossa kyseinen partsu teki isoilla vaihteella ajamisella sen että ahdot lähti pienestäkin kaasun painalluksesta nopeesti nousemaan ja agressiivisen kaasun vasteen.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2016 05:32
Kirjoittaja Mertmi
Herkempään tuntui kovalla pakkasella aukaisevan turbiinilukkoa tuossa miun kolkissa...

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2016 07:40
Kirjoittaja turskale
Pittää tässä tunnustella vielä ennen hätiköityjä päätöksiä. Ei kait se laatikkokkaa hyvin rasitu ku ei ihan koko aikaa sentää pykällä.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ma Tammi 18, 2016 09:59
Kirjoittaja jcarlson
Sitä voisi tietysti kokeilla hieman muokata Trionicin väylään raportoimaa pedaalin asentoa ilmamassan funktiona, josko se alkupään 4-vaihteinen loota hieman vähemmän herkästi vaihtaisi pienempää vaihdetta silloin.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ke Tammi 20, 2016 12:51
Kirjoittaja Mertmi
Näyttäisi siltä että kylmä vaihteisto on syy. Nyt kovilla pakkasilla muutama kilsa ajettuna tekee turbiinilukon avauksen kickdown: in varsin herkästi ja kuumaksi ajettuna mair 1200 massoilla vielä pysyy lukko kiinni ja nelonen pesässä kun lisää maantienopeudessa esim. 90-110kmh.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Tammi 31, 2016 15:00
Kirjoittaja A_K_O
Mitäs mieltä tietäjät olisi OG900 B202 T16 lucas ruiskun, jakajasytkän ja apc-boksin korvaamisesta Trionic 5:llä?

B204 stage1 Re85 ohjelma voisi olla passeli lähtökohta suht vakio B202 raudalle. Huippuahtoja/vääntöä voi varmaan vähän rajoittaa vaihteiston säästämiseksi. Ajatuksissa olisi pitää vakio välijäähdytin, 3" putki ja mitsu TE05-12B#6. Mitähän tuollaisella kokoonpanolla voisi irrota, 220hv/330Nm ?

Jos nälkä kasvaa syödessä, niin tuo T5 varmaan taipuisi suuremmalle kompressorille ja suuttimille, jos havittelisi tehoja tuonne 250hv luokkaan ilman, että vääntö pompsahtaa yli vaihteiston kipurajan.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ti Helmi 23, 2016 21:23
Kirjoittaja kah
Miten selvittää onko muutettu softaa 1.8t vm.2007?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ke Helmi 24, 2016 00:06
Kirjoittaja AZP

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Ke Helmi 24, 2016 10:21
Kirjoittaja kah
Löytyskö Oulusta asiaan perehtynyttä harrastajaa joka vois auttaa asiassa?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Maalis 06, 2016 14:41
Kirjoittaja Repolainen
Tuli tässä hetki sitten autoon tuo biopower päivitys. Päivityksen yhteydessä todettiin muutaman huohotusletkun olevan uusimisen tarpeessa. Tilasin procarservice:ltä tarvittavat letkut ja ne tulikin hyvin nopsaan.

Pitäisikö tuossa kuvanmukaisessa letkussa oleva venttiili(harmaa) toimia jotenkin takaiskulla? vai mikä se mötikkä oikein on? Kun puhallan tätä uutta letkua niin ilma liikkuu molempiin suuntiin.

http://shop.speedparts.se/sv/prod/9-5-9 ... 61610.html

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Maalis 06, 2016 14:46
Kirjoittaja suorsa
Ilman kuuluukin kulkea molempiin suuntiin.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Su Maalis 06, 2016 15:07
Kirjoittaja Repolainen
suorsa kirjoitti:Ilman kuuluukin kulkea molempiin suuntiin.

Selvä homma, kiitos.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Pe Touko 13, 2016 21:39
Kirjoittaja jooseppi78
Miten lambdan pitäisi käyttäytyä adaptaation aikana? Tuntuu että lambda huutelee tonnin kieppeillä sidistä seurattuna ja ylikin adaptaation aikana. Välillä taas OK ja välillä enimmäkseen plussalla. Ongelmana on korkea amul 700-1100 ja Ad85 on etanolilla 850. Imuvuotoja on korjattu ja puhallustestillä pukkaa hyvin vastaan eikä vuotoja saippuavedellä lotrauksesta huolimatta enempää löydy. Mutta onpahan kohta puhdas konehuone... Liekö lambda jo väsynyt vaikka leima pari viikkoa sitten tulikin?

Kovassakaan vedossa ei puutumista eikä nykimistä tunnu ja mair seuraa mregiä pienellä viiveellä kunnes 3. vaihde vaihtuu ja kierrokset nousee 4000 huiteille. Sitten mennään kivasti tasatahtia. Kyseessä 4-lovinen automaatti siis. Lisäksi mreg ei nouse yli 950 ja pinl on ~1750 max. Sehän tosin voi johtua softan rajoituksista? Sytkäkasetti on mallia 3.7 C ja tulpat on OK. Tyhjäkäynti on välillä täristävää ja missejä kertyy, ajossa ei kerry.

Imusarjan nippelin (alipaineletku jarrutehostimelle ja alipainepumpulle) vaihdon jälkeen amul oli hetken jopa miinuksella vähän mutta taas jokin mättää ja alkaa mieli kallistua lambdan puolelle. Onko viisaammilla ehdotuksia?

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Pe Touko 13, 2016 21:55
Kirjoittaja vesa67
Ylimääräistä ilmaa jostain, liian vähän polttoainetta, suutinmalli persiillään tai tosiaan vanhentunut lambda (joka tosin näkyy jo kulutuslukemassa). Ilmamassamittari ei ihan pahvina liene jos kone on 2.3 ja tuollaiset lukemat antaa.
950 mreg viittaa laimeaan softaan tai väärin tehtyyn TCM:n antaman rajoituksen takia.
Tyhjäkäynnin täristys johtunee seosongelmista.

Re: Re 85 Softa

Lähetetty: Pe Touko 13, 2016 22:13
Kirjoittaja jooseppi78
Juu 2.3 kone. Kiitos vastaukseta! Pitänee vielä puhkua ilmavuotoja ja kokeilla kaverin lambdalla. Softa pitäisi saada uusi mutta ei ole auton seisotus mahdollista, eikä ecu ole orkkis että olisi saanut tarvittavat tiedot softaajalle jos olisi lähettänyt toisen purkin softattavaksi.