RE85 kulutus

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja karg »

Esim. risa lambda-anturi voi nostaa kulusta.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Kuten myös sopivasti höpöjään ECU:lle kertoilevat moottorin lämpötila-anturi ja imuilman lämpötila-anturi.
verski
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Huhti 20, 2012 13:18
Paikkakunta: kaavi

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja verski »

nyt ajellu n.5 tkm etanolilla josta suurin osa matkaajoa keskikulutus ollu 10. Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen? Saab 2.3t -06 ajettu 25000 tkm eli sisäänajovaihe menossa. Kuopiossa st1 hinta 1.04
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa oli jo og900 aikana Lucas ruiskullisissa ja taisipa tuo olla jo LH-jeteissäkin.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Frostwind kirjoitti:Polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa oli jo og900 aikana Lucas ruiskullisissa ja taisipa tuo olla jo LH-jeteissäkin.
Kyllä tuo oma pommi katkoo syötöt moottorijarrutuksella (testasin siinä pitkässä tohmiksen mäessa nollaamalla keskikulutuksen ja se pysyi 0,0:ssa mäen alle asti). Eikös tuo katkominen tullut katillisissa eli 2.4:ssa joka ei myöskään kierrostenrajoitinta vastin polkiessa polta putkessa vaan katkoo silloinkin syöttöä?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Henke
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ke Maalis 14, 2007 15:57
Paikkakunta: Kemi

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Henke »

Minuteman kirjoitti:Kuten myös sopivasti höpöjään ECU:lle kertoilevat moottorin lämpötila-anturi ja imuilman lämpötila-anturi.
Ahaa, voisiko noiden toimintaa vakoilla esim sid-infosta jotenkin? Minkälämpöistä esim imuilman pitäis olla noin esim +15 asteen ulkolämpötilassa ja normaalilämpöisellä koneella?

Lambdan arvot mun mielestä seilaa aika normaaleissa lukemissa, mitä nyt täältä olen lueskellut. Mutta pitääpä tsekkailla tarkemmin.
#5609 -*- Elämä on epävarmaa - syö jälkiruoka ensin -*-
Saab 900 2,1i-16 1992 - OE
Ford Focus 1.8 Wagon 2000 - tällä kuljetaan kun Saabit ei toimi...
Ja vielä M-B E320 cdi T A 2000 ... maantielaiva.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Joku perehtyneempi voi kertoa että saako SID:istä yksittäisen anturin antamia arvoja selville siinä muodossa että voisi verrata ohjearvoihin, mutta ainakin anturin (Bosch)numerolla löytyy googlaamalla pdf:inä kartat anturin ohjearvoista eri lämpötiloissa.
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Haza »

muppelo kirjoitti: Eikös tuo katkominen tullut katillisissa eli 2.4:ssa joka ei myöskään kierrostenrajoitinta vastin polkiessa polta putkessa vaan katkoo silloinkin syöttöä?
Muistaakseni 2.4 katkaisee, 2.2 ei katkaise. Tuskin menee pahasti pieleen jos sanoo että katilliset katkaisee, katittomat ei. (ennen 2.4 on myös ollut katteja..)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1427
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja HEV »

verski kirjoitti: Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen?
SID-infostahan tuo löytyy. Olin huomaavinani sellaisen ominaisuuden, että automaatissa kulutus menee nollaan, jos vaihde on lukittu, mutta jos vaihde on sen luistava kaveri, ei menekään (mikä on tietysti luonnollista - mikä konetta pyörittäisi, jos mekaanista yhteyttä vetopyöriin ei ole, muu kuin polttoaine ja onneton sammuisi kesken hyvän moottorijarrutuksen yrityksen).
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja oju »

Mitenkäs tuo adaptaatio vaikuttaa asiaan?
Huomaan ettei Amul muutu kuin maantiellä mutta jos tankillisen vetää
kaupungissa mennään noin nollalla koska arvo nollautuu tankatessa.

Jos oletamme että tankattava tavara on tasalaatuista, esimerkiksi
samalta pumpulta vedetään puoli tankillista parin päivän päästä edellisestä,
voiko tuo amulin nollaantuminen tankatessa aiheutta lisäkulutusta kunnes
arvot ovat kohdallaan?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yleensä Ad85 tai Amul muuttuminen kaupunki vs. maantie johtuu ilmavuodoista tai massamittariviasta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
oju
"Hirsch"
Viestit: 704
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 08:44
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja oju »

Näinhän se varmaan on. Pakosarjan ja turbon välisen liitoksen kanssa on ollut hieman harmia mutta uutta pakosarjaa odotellessa kiinnostus asiaan loppuu muttereiden kiristämiseen.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

HEV kirjoitti:
verski kirjoitti: Miten
muuten kannattaako saabilla moottorijarruttaa vai luikutella vapaalla tarvittaessa eli
meneekö kulutus niin sanotusti nollaan niinkuin uusimmilla autoilla on tapana.Saako sidissä näkymään hetkellisen kulutuksen?
SID-infostahan tuo löytyy. Olin huomaavinani sellaisen ominaisuuden, että automaatissa kulutus menee nollaan, jos vaihde on lukittu, mutta jos vaihde on sen luistava kaveri, ei menekään (mikä on tietysti luonnollista - mikä konetta pyörittäisi, jos mekaanista yhteyttä vetopyöriin ei ole, muu kuin polttoaine ja onneton sammuisi kesken hyvän moottorijarrutuksen yrityksen).
Minkäs niminen juttu tuo hetkellinen on sid infossa?
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
pukkonen
"Ruisku"
Viestit: 139
Liittynyt: La Huhti 21, 2012 10:00
Paikkakunta: Turku

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja pukkonen »

Fuel = hetkellinen kulutus, 0,1l tarkkuudella. Omassa autossa se löytyy Mode 1 takaa.
Polttoainetta tankissa:
Vfue = Fuel level in tank, litre. Resolution 0,1l Mode 7 takaa omassa autossa
NG 9-3SC 2008 biopower
ex. OG 9-3 2.0t 2001 RE85 Rek.nr. BZF-876
ex. 900 i 16 V vm. 1990 Rek.nr. EJJ-911
#5511
tomeka
"Tuplakaasari"
Viestit: 56
Liittynyt: La Maalis 03, 2012 11:29

Re: RE85 kulutus

Viesti Kirjoittaja tomeka »

Sunnuntaina ajoin etanolilla 100km Jyväskylä-Viitasaari välin 9,6 kulutuksella ajotietokoneen mukaan, ja aika lailla sitä satasta tuli ajettua. Eli onko paha kulutus automaatille?

Muuten ollut joku 10,2... 10,6 seassa ihan maantieajosta kaupunkipyöritykseen.
Vastaa Viestiin