Biopower & RE85 (og93/ng900)

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kannattaa harkita jos on mahdollisuus tankata lähes aina RE85/E85 polttoainetta. Muuten menee sen verran hankalaksi että parempi vaihtaa T7 autoon jolla saa ajaa aitona flexifuelina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

jcarlson kirjoitti:Kannattaa harkita jos on mahdollisuus tankata lähes aina RE85/E85 polttoainetta. Muuten menee sen verran hankalaksi että parempi vaihtaa T7 autoon jolla saa ajaa aitona flexifuelina.
Eli siis T7 9-3:sella voi oikealla softalla ajaa sekaisin E85:lla ja normi-98:lla?

Olen aiemmin näitä keskusteluita lukenut ja hämääntynyt näiden T5/T7-erojen takia luulemaan että tuollaista perus matalapaineturboa ei saisi helpolla toimimaan sekä-että mutta olen siis ollut väärässä? Jos olen ja tuon meidänkin 9-3:n (2.0t -01) saisi toimimaan myös etanolilla niin nykyisellä etanoli-bensa-hintaerolla voisi kiinnostaa. :P
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Rattivaihde kirjoitti: Olen aiemmin näitä keskusteluita lukenut ja hämääntynyt näiden T5/T7-erojen takia luulemaan että tuollaista perus matalapaineturboa ei saisi helpolla toimimaan sekä-että mutta olen siis ollut väärässä? Jos olen ja tuon meidänkin 9-3:n (2.0t -01) saisi toimimaan myös etanolilla niin nykyisellä etanoli-bensa-hintaerolla voisi kiinnostaa. :P
Taikasana on trionicin versio. T5 on "hankalampi", T7:an löytyy hyvät softat.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

T7 on aito flexifuel kunhan vain vaihtaa softan (Saabin oma Biopower). Tällöin lambdan avustuksella ja fiksulla algoritmilla päätellään jatkuvasti todellinen etanoliprosentti ja sekoitukset eivät ole ongelma.

T5 ei ole olemassa flexifuel toiminnallisuutta, vaan kartat pitää säätää joko bensalle tai etanolille ja polttoaineen tunnistusta ei ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Jep jep, tuli jo kanssasaabistilta aiheesta yv:tä eli täältäkin liitytään luultavasti pian viina-autoilijoiden joukkoon. :D (satkun taidan pitää jatkossakin mahdollisimman alkoholittomana, vain viisiprosenttista sille annan.)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mara[]
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 12, 2011 20:03

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Mara[] »

Pakkasongelmat viinan kanssa?! Omani lähti yön yli seisonnan jälkeen -27'c kelissä kerrasta käyntiin ja nätisti jäi hyrräämään. Hetken pyöri ~1500, mutta sitten tasoittui. Autona 9-3 aero ja Vesa67:n tekemä etanolisofta! kiitoksia hänelle!:)
Saab 9-5 Aero BioPower MY05
Projektitopic
#5245
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jstrang »

Mara[] kirjoitti:Pakkasongelmat viinan kanssa?! Omani lähti yön yli seisonnan jälkeen -27'c kelissä kerrasta käyntiin ja nätisti jäi hyrräämään. Hetken pyöri ~1500, mutta sitten tasoittui. Autona 9-3 aero ja Vesa67:n tekemä etanolisofta! kiitoksia hänelle!:)
Hyvin on pelannut täälläkin.
Kuluttaa sen 20-30% enemmän.

Hintaero on huima; RE85 maksaa Kokkolassa 0.999Euroa/L -10centtiä ST1:n etukortilla. 95E10 on jotain 1.56...


Viinan hinta ei muuttunut mihinkään veron myötä. Toivottavasti ei muutukkaan :wink:

Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja aero »

-10 senttiä?! Wtf, dieselistä ja bensasta saa käytännössä korkeintaan 2...

0,899e ei todellakaan ole paha hinta etanolilitrasta nykypäivänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
jeippo
"Hirsch"
Viestit: 775
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 02:14
Paikkakunta: Tre

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jeippo »

Kappas..itse olen saanut st1 kortilla hintaan 0,989€ vain :/
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Kait sitä joutunee polttoainepumpun vaihtaa et pääsee läträän tänki kaman kaa. Ei vaan oo saannu aikasex. Kaikki muuhan tuota olisi noin suunillee kuosis.
9-3.1972
jstrang
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 09:53
Paikkakunta: Kokkola
Viesti:

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja jstrang »

jeippo kirjoitti:Kappas..itse olen saanut st1 kortilla hintaan 0,989€ vain :/

Sori, pilkkuvirhe. Taitaa olla 1 centti siis se alennus. Mutta kuitenkin.

Janne
Janne

9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja core2 »

Cruor kirjoitti:Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Jotain on pielessä, ota piruttain yhteyttä nimimerkkiin "jcarlson".
Tässä yks hänen viesteistään omalla softalla ajelusta pakkasella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja Cruor »

core2 kirjoitti:
Cruor kirjoitti:Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Jotain on pielessä, ota piruttain yhteyttä nimimerkkiin "jcarlson".
Tässä yks hänen viesteistään omalla softalla ajelusta pakkasella.
Joo siis kyllä T5Suitella onnistuu tekemään toimivan softan, mutta T5Suiten "Convert to E85 (ethanol) fuel" -toiminto ei sitä tee :)
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
arto86
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: La Helmi 04, 2012 03:42
Paikkakunta: Kruunupyy

Re: Biopower & RE85

Viesti Kirjoittaja arto86 »

Mistä porukka haalii näitä "Biopower" softia autoihinsa? tekeekö joku foorumilainen?
Saab 9-3 2.0t -99
Vastaa Viestiin