Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Onko kellään kokemuksi bilteman pumpuista ja etanolista? Lähinnä mielessä olisi 52203. Tässä sitten kiinnoistaisi tietää onko miten bolt-on tyylinen ratkaisu vai pitää askarrella sen kanssa. Ei ole nimittäin mitenkään hinnalla pilattu niin voisi ostaa tuollaisen varalle, kun oma pumppu pettää aikanaan.
#6063
Nyk: Tesla Model Y LR -23
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
Nyk: Tesla Model Y LR -23
Ex: SAAB 9-5 2.3T Arc -02, SAAB 96 -70
Re: Biopower & RE85
9-5:ssä ollut tuo 52-200. Se on 9000:n pumppu ja 8mm lähdöllä. Joutuu askartelemaan letkulla liitoksen. Muutamilla muillakin on tuo ollut e85 käytössä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=150
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Biopower & RE85
Mites tällainen -96 Ng900 2.0 T / 185 hp tapaus, suuttimet alunperin tehtaalta lähtiessä lienee pienet mutta meneekö punaiset ( -98/-99) 9-5:sen suuttimet suoraan tilalle?jcarlson kirjoitti:Muistaakseni olen johonkin jo listannut ja onhan uusimpaan saabistiin tulossa myös.
9-5 kaikki 4syl T7, ja kaikki T7 og9-3 onnistuu ihan softalla
Pienemmät suuttimet löytyy 98-00 9-5 2,0t ja '00 og9-3 2,0T 185hv. Niillö teho rajoittuu alle 200hv etanolilla, kolkkiin sopii ihan normisuuttimet tilalle, 9-5 kaksiosaisella imarilla tarvii 98-99 9-5 2,3t punaiset.
9-3SS/SC 03-04 tarvii 05-> IDM-yksikön, 07-> ecun vähintään, suuttimet optionaaliset. 05-06 sama mutta IDM:ää ei tarvi vaihtaa. 07-> 9-3SS/SC menee pelkällä softalla
Trionic 5 autoja ei saa flexifueliksi mutta etanolille kyllä. T7 9-5 3.0 V6 ei saa flexifueliksi mutta on suunnitteilla tehdä etanolisofta.
Onko bensaämpärit näissä Ng900 / og 9-3 / 9000 / Og9-5 malleissa yhteneväiset?
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
T5 on eri asia, niissä on kaikissa (poikkeus M93 2.3T tonnari) samat 350cc/min suuttimet jotka riittää aika hyvin siihen mihin vakio T25:kin etanolilla.
Ämpärit ei ole kaikissa samoja, tarkemmin eroista en tiedä.
Ämpärit ei ole kaikissa samoja, tarkemmin eroista en tiedä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
Tämä oli hyvä tieto.jcarlson kirjoitti:T5 on eri asia, niissä on kaikissa (poikkeus M93 2.3T tonnari) samat 350cc/min suuttimet jotka riittää aika hyvin siihen mihin vakio T25:kin etanolilla.
Ämpärit ei ole kaikissa samoja, tarkemmin eroista en tiedä.
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
Bensaämpärit on samoja, pinnankorkeutta mittaavan kohon sanka eroaa mutta se on aina vaihdettavissa
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
Hyvää täsmätietoa, kiitokset!vesa67 kirjoitti:Bensaämpärit on samoja, pinnankorkeutta mittaavan kohon sanka eroaa mutta se on aina vaihdettavissa
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
Jzo kirjoitti:Hyvää täsmätietoa, kiitokset!vesa67 kirjoitti:Bensaämpärit on samoja, pinnankorkeutta mittaavan kohon sanka eroaa mutta se on aina vaihdettavissa
Siinä joo näytti pahasti alakanttiin polttoainemäärä ilman sangansäätöä tuossa 9-5:sen ämpäripaketti suoraan Ng900:seen tapauksessa.
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
Nyt olisi hyvä hetki päivitellä tuo 9-3 Aero 2001 biopoweriksi, jos sellaista aikoo. Vaikka auton hankinnan jälkeen sellainen ei ollut mielessä. Kun hankittuna on jo "normaaliin" hankinnan jälkeiseen huoltoon uusi alkuperäinen PA-suodatin, biokäyttöönkin sopivat tulpat ja öljypohjan puhdistusjutut, joten niistä ei tulisi lisäkuluja.
Tavoitteena ei olisi tehon lisäys, vaan enempi ympäristöystävällisyys (ja muutaman euron säästö 98:lla ajamiseen verrattuna). Ja normaalia varmatoimisuutta en halua menettää, joten löytyykö tähän B205R-koneeseen joltakin joku "tehtaan biopower"-softa vai ovatko kaikki enemmän tai vähemmän harrastajien omia koodauksia? Lisäksi öljynvaihdot jne. tulee joka tapauksessa riittävän usein. Näiden kaikkien puolesta biopower-muunnoksessa ei olisi huonoja puolia. Ja joka 5. tankki suunnitelmissa ajaa 98:lla, mikä vissiin oli se tehtaan biopower-autojen suositus.
Sen sijaan vaakakupin toisella puolella mietityttää keskusteluissa esille tulleet suuttimien tukkeutuminen ja jonkun pa-säiliön sisäsen letkun pehmeneminen? Lisäksi jotakin käyntiongelmia näyttää tässäkin topicissa mainitun, mutta jo vuosien takaa ja harrastajien tekemät softat lienee parantuneet siitä? Näillä kesäauton ajokilometreillä (arvio 5-10tkm/vuosi, kun ei vielä kokemusta paljonko tulee) ei ajelu 98:lla nyt budjettia kaada, joten sinällään mikään pakko ei olisi lähteä softaamaan luotettavuuden kustannuksella.
Tavoitteena ei olisi tehon lisäys, vaan enempi ympäristöystävällisyys (ja muutaman euron säästö 98:lla ajamiseen verrattuna). Ja normaalia varmatoimisuutta en halua menettää, joten löytyykö tähän B205R-koneeseen joltakin joku "tehtaan biopower"-softa vai ovatko kaikki enemmän tai vähemmän harrastajien omia koodauksia? Lisäksi öljynvaihdot jne. tulee joka tapauksessa riittävän usein. Näiden kaikkien puolesta biopower-muunnoksessa ei olisi huonoja puolia. Ja joka 5. tankki suunnitelmissa ajaa 98:lla, mikä vissiin oli se tehtaan biopower-autojen suositus.
Sen sijaan vaakakupin toisella puolella mietityttää keskusteluissa esille tulleet suuttimien tukkeutuminen ja jonkun pa-säiliön sisäsen letkun pehmeneminen? Lisäksi jotakin käyntiongelmia näyttää tässäkin topicissa mainitun, mutta jo vuosien takaa ja harrastajien tekemät softat lienee parantuneet siitä? Näillä kesäauton ajokilometreillä (arvio 5-10tkm/vuosi, kun ei vielä kokemusta paljonko tulee) ei ajelu 98:lla nyt budjettia kaada, joten sinällään mikään pakko ei olisi lähteä softaamaan luotettavuuden kustannuksella.
Saab 9-3 Aero Cabriolet '01 kesäpäivien fiilistelyyn ja BMW F31 320d päivittäiseen käyttöön
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
ex Saab 9-5 2.3t Wagon '99
Re: Biopower & RE85 (og93/ng900)
MY00 OG93 Aerolla tullut ajeltua RE85:lla ongelmitta jo helmikuusta 2013 lähtien. Bensatankkauksia neljän vuoden aikana vissiin kuusi. Toista vuotta meni välissä pelkällä RE85:lla, eipä tämä nykyaine noita suuttimia taida sotkea tai ainakaan itse en ole huomannut. Vakio bensapumppukin on vielä paikoillaan (tai ainakaan itse en ole sitä vaihtanut). JCarlsonin tekemä softa. Suosittelen. Hengettömän tuntonen laite bensalla kun viinaan tottuu.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00