9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Tulisko se kakkoskartta käyttöön jos ekalla ei pysy käynnissä? Tällänen muistikuva olis jostain.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tulikohan siitä koskaan selvyyttä, että mitä se suutinjankki on? Tuli vaan mieleen, että miksiköhän etanolista on poistettu se merkkiväri?
M97CSB234EFM57001 RE85
marvi
"Aero"
Viestit: 427
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 12:40
Paikkakunta: LeNpäälä

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja marvi »

Varmuudeksi laitettu se väri kun aine on ollut uutta ja sitten kun on todettu että tässä ei ole mitään väärinkäytön mahdollisuuksia niin on poistettu se väri?
In Memoriam: 900i ´86, 900S ´90 RE85, 900S ´91,9000i ´96 RE85 ja 9000CSE 2.0t ´95 RE85, 9000CSE Jubileum 2.3T ´97 RE85
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

marvi kirjoitti:Varmuudeksi laitettu se väri kun aine on ollut uutta ja sitten kun on todettu että tässä ei ole mitään väärinkäytön mahdollisuuksia niin on poistettu se väri?
Frostwind kirjoitti:St1:ltä vastattiin seuraavaa tiedusteluuni suuttimien tukkeutumisongelmasta
St1 kirjoitti:Olemme epäilleet, että RE85:een lisättävä väriaine olisi edesauttamassa tätä. Olemmekin päässeet tullin kanssa yhteisymmärrykseen siitä, että väriaine saadaan jättää pois tuotteesta. Toisaalta meillä on olemassa vuosien kokemus FFV-malleilla ajamisesta vuodesta 2009 alkaen ilman, että tällaista ongelmaa olisi esiintynyt
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?p=927380
rasvanäppi
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Su Loka 13, 2013 15:44
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Moro, ajattelin ohjelmoiduttaa tuon :saab: 9000 2.3t -96 vaunun wiinalle.
Mieluusti kuuntelisin näin talvenkin lähestyessä, minkälaisia miinuspuolia kyseisestä toimenpiteestä seuraa, esim. Lähteekö pakkasella käyntiin? Nouseeko/laskeeko tehot? Syöpyykö paikat? ( :D autossa)
Ja sitten kaikkein tyhmin kyssäri!!: autossani on bensa webasto, eihän sillä oo vaikutusta? Kai se re85 siellä samanlailla palaa :oops:

Onko muuten täällä pirkanmaan seudulla useampia heppuja jotka kyseisiä ohjelmointeja tekee, yhden jo löysin jolle yv:n jo lähetin.
ex-edustussaappi
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

rasvanäppi kirjoitti:Moro, ajattelin ohjelmoiduttaa tuon :saab: 9000 2.3t -96 vaunun wiinalle.
Mieluusti kuuntelisin näin talvenkin lähestyessä, minkälaisia miinuspuolia kyseisestä toimenpiteestä seuraa, esim. Lähteekö pakkasella käyntiin? Nouseeko/laskeeko tehot? Syöpyykö paikat? ( :D autossa)
Ja sitten kaikkein tyhmin kyssäri!!: autossani on bensa webasto, eihän sillä oo vaikutusta? Kai se re85 siellä samanlailla palaa :oops:

Onko muuten täällä pirkanmaan seudulla useampia heppuja jotka kyseisiä ohjelmointeja tekee, yhden jo löysin jolle yv:n jo lähetin.
http://re85-muunnos.wikidot.com/forum/t-570717

Webasto asuista.
Tehot nousee jos haluaa ja onnistuneilla säädöillä lähtee pakkasellakin käyntiin.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

Ekitheman kirjoitti: Ja siitäpä sitten toiseen huoleen: Eli öljytikusta haisteltuna haisee sprii eikä öljy, väriltään on kyllä öljyn näköistä. Haihtuahan sen etanolin pitäisi, mutta näin ei ilmeisesti ole käynyt, mitään pätkäajoa en kuitenkaan ole harrastanut. Voiko öljyt olla niin kylmät, ettei tuota haihtumista pääse tapahtumaan? Itse kone käy aika kylmänä maantieajossa ~70 c, mutta korreloiko veden ja öljyn lämmöt ylipäänsä mitenkään toisiaan? Onko nyt vaan välittömästi vaihdettava öljyt ja tankkiin sitä ehtaa 98:a?
Tulikos tähän vastausta, haihtuuko etanoli öljyn seasta?

Itselläni kävi niin , että tuossa tovin käyntivikaa etsiessäni sahasin useaan otteeseen kylmän koneen käyntiin ja sammuksiin ees taas. Uitin konetta ylirikkalla seoksella ja eiköhän etanolia kulkeutunut myös vastikään vaihdettuun öljyynkin väristä ja etenkin hajusta päätellen.

Kone pelaa nyt , mutta ei siis viitsisi vaihtaa juuri vaihdettuja öljyjä uudestaan, joten haihtuneeko tuo etanoli kun ajelee kuumalla koneella?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Kyllähän sen ainakin pitäisi haihtua. Ymmärrykseni mukaan myös aika vähäinen määrä saa jo tuon hajun aikaan, mutta tietysti jos värikin alkaa olla jotain muuta kuin öljy yleensä niin sitten varmaan kannattaa tarkkailla aika tiuhaan mitä tapahtuu. Pidemmän ajosession tuo haihtuminen tietysti vaatii. Ja jos luit eteenpäin, niin sama efekti oli kyllä bensallakin, eli haju tarttui samalla tavalla. Tuohan on tietysti seurausta ohivuodosta, jota nyt taitaa vanhemmissa (varmaan kyllä uudemmissakin) moottoreissa usein olla. Kun noita ohivuotojuttuja lueskelin, niin arvelin lopettaa huolehtimisen ja haistelun...
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 4x4 -20
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Nyt on ruvennu lähtemään kolmella käyntiin, vaikka lämpötila on vielä plussan puolella. Ekan kerran teki samaa joskus viime talvena, mutta silloinkin vaan kerran ja kovalla pakkasella. Pistin pitkästä aikaa läppärin kiinni ja tsekkasin adaptaatiot, inj_konsti +11%. En muista että olis koskaan ollu noin korkeella. Pitää ajella tankillinen tehopesua ja kattoa uudelleen onko muutosta.
M97CSB234EFM57001 RE85
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla tuohon kolmella käyntiin lähtöön auttoi aina tankillinen bensaa. Ilmeisesti suuttimiin kertyi sitä tahmaa mistä tälläkin foorumilla on ollut puhetta, bensa sitten putsasi sen pois.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mun ongelmat hävisi viime syksynä bensalla, tänä syksynä kansipahvin vaihdolla.
Saabiton saabisti
#1470
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Mitä mieltä porukka on. Autona 9000, -93. 2.3T ja kaiken lisäksi trionic. Kansiremontti tehty ja kansipahvi vaihdettu. Autolla ajetaan näillä näkymin ainoastaan kesällä. Ei ainakaan tänä talvena. Talvikäynnistyksistä ei siis ole huolta. Jos olisitte minun asemassani päivittäisittekö auton toiminaan etanolilla? Olis mukava ajella ne vähäisetkin kilometrit kesällä hiukan halvemmalla. Tässä kun nuo kaksi miinus seikkaa eli kylmäkäynnistykset ja kansipahvi on poissa pelistä...
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kyllähän se vähän niin on että viinalla ajellessa ei paskaakaan säästä. Hyötynä on lähinnä huomattavasti parantuva alavääntö ja viherpiiperöinti varauksin.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Kyllähän se vähän niin on että viinalla ajellessa ei paskaakaan säästä. Hyötynä on lähinnä huomattavasti parantuva alavääntö ja viherpiiperöinti varauksin.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Käytin suuttimet irti, viimeksi putsattu vain 4300km sitten. En muistanut kuvia ottaa, mutta nelonen oli pahiten tukossa niin kuin viimeksikin. Kakkonen sitten taas oli puhdas täysin (?) eli siis reikälevy täysin kirkas. Muut sitten siltä väliltä. Imukanavat ja lautaset aivan täysin puhtaat. Katoin piruuttani nakulaskurit; 10, 0, 3, 56. Noista vois jo päätellä jotain.
M97CSB234EFM57001 RE85
Vastaa Viestiin