9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kannattaa ehkä muokata hieman sitä Insp_mat!:iakin, ainakin jos näyttää että globaali adaptio lähtee kovasti muuttumaan kun nostat closed loop rajaa. Voi olla kartta turhan rikkaalla siellä isommilla kuormilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Juu, paksulla ollaan. Olis kiva tietää miten egt reagoi pontikalla seokseen. Jossain vaiheessa pitää se mittari väsätä, anturi olis jo.
M97CSB234EFM57001 RE85
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

EGT ei ole ongelma etanolilla, yli 100 astetta matalammat pakolämmöt tyypillisesti kuin bensalla vaikka lambda olisi laihemmallakin.

Tänään penkkikiskaisut omalla autolla, vakiosuuttimet tapissa paineensäädin hieman rusennettuna (3,5 bar paine): 274hv/451Nm. Lambda huipputehon kohdalla 1.07, sytytysennakko 22 ast. BTDC..

1.1 lambdan laihemmalla puolella alkoi jo hieman misfiren poikasta esiintymään, tehon kannalta olisi optimaalisempaa olla lähempänä 0.9, mutta kun suuttimet loppuu niin laihempi soppa ja enempi ahtoja antaa enemmän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

sytkä 22 astetta ???
Kokeilitko haarukoida tuon molemmin puolin, eli onko tuo tuolle konetyypille ihan optimaalinen sytkä tuolla kokoonpanolla ?
Ja kytkin sitten kesti vielä sulla :)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jep, 19 asteesta nosto 22 antoi vielä 4hv lisää. En enää kokeillut nostaa, tuskin olisi juuri saanut. Myöhäisempää toki turha kokeilla. :)

Ihmeellisesti kytkin kesti vielä, se tietysti auttaa että maksimiväännöt ei tule vielä alle 3k vaan lähempänä 4k.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

ahdot taitaa T25:lla pudota niillä virtauksilla jo 1 bar pintaan ? Onhan noissa omissa pohjissa sitten 5 astetta vielä helppo kiristää...

warmup sytkää tässä ihmettelen että on omituisen näköinen tuossa omassa e85 pohjassa, pitänee vertailla biopowerin karttoihin onko tuossa vaan joku typo pääsyt jäämään. Tosin mitään ongelmaa ei ole koska auto lähtee käyntiin ja jää tasaisesti käymään varsin kylmänäkin E85:lla
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei mulla ole T25 tässä autossa ollut enää vuosiin.. setuppi on 15T #6, 3" putkisto ja 040 boschilainen. Paineensäädin rutattu hieman jonnekkin n. 3,5 barin paineelle.

Ahdot joutui tiputtamaan hieman yli 1 bariin koska ei tuotto riitä suuttimissa. Trionictuningille olen postannut oman basen, siinä tosin ei ole penkissä tehtyä sytkän lisäkiristystä vielä. Warmup sytkää saa olla reippaasti, lämpeää kone nopeasti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kumi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 16:38

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja Kumi »

Nyt tuli 50 litraa ajettua viinaa pois, ja toimi yllättävän hyvin bensasoftallakin.
Kulutus nousi kaupungissa 12-16 litraan, ja maantiellä keskinopeus 92 km/h noin 8-11 litraan.
Mitään eroa ei huomaa kaasupolkimessa, eikä menohaluissa, kunhan lämpömittari on alueella.
Vastaavasti -10C lähtee kyllä heti käyntiin (jopa paremmin kuin bensalla), vaan sammuu sekunnin päästä, ja tekee ton 3-4 kertaa, jonka jälkeen jää käymään.
Urisee, ja mitään ei tapahdu, jos hiukan enemmän antaa bedaalia ennen lämpenemistä.
Sama vika mankku kiinni tai irti.
Älykone ei vielä ollut kiinni kun piuhat kateissa. Vaan ruokaahan tuo huutaa.
Tankkasin kuitenkin Vpowerit tilalle jotta ens viikon pääsee töihin.

Pitääpä harkita tota lämpöanturin huijausta ja paineiden nostoa seuraavaan viina tankilliseen ennen softaan kajoamista, kun ei ole toista lootaa enään.
Puristuskestävyys hyötyhän noilla jää saavuttamatta, vaan kaikkea pitää kokeilla.

T: Kurko
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Onko kukaan kokeillut paljonko päästöt muuttuu vakiosoftalla bensa->E85?

Pääisikö 3" nipinapin* KATilla heittämällä leimasta?



*Inssi saa polettaa v1tusti että saa takana olevan 3" KAT in riittävän lämpöseks, arvot jää muuten kymmenyksistä kiinni
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Eipä menny kokeilu römssöön malliin.

Pienimutoisen kokeilun ja muiden kokemuksesta innostuneena laskin kunnolla etanoolia tankkiin.

Kaikki hyvin n. 10km ennenkuin sytytti check egine valon. 6 välähdysta -> Lambda, tai virheellinen seos.

Ajoin sivuun ja nollasin ecun akkukaapelitempulla. Pääsin jatkanaan about saman verran kun selvästi tuntee että tehoja häviää ja valo syttyikin taas.

Ilmeisesti adaptaatio menee yli rajojen?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, vikakoodi tulee lambdasta jos korjaus menee yli 25%. Eiköhän se kannata E85:lle ohjelmoida jos sillä meinaa ajaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jotain tämäntapaista uumoilinkin.
Kuitenkin kun joillain mitä ilmeisemmin on "toiminut" etanoli bensasoftalla niin roihkaistuin kokeilemaan.

Mites, mennäänkö CE:n palessa pelkästään kartoilla, ilman lambdakorjausta?
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Tuotanoin, kyllä se käsittääkseni closed loopissa menee ihan normaalisti, mutta ilmottaa vaan että on korjattu jo liikaa. Taitaa adaptaatio pysähtyä myös siihen rajaan :?:
M97CSB234EFM57001 RE85
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Jännänä ilmiönä CE valoin syttymisen jälkeen oli se että auto muuttui todella tehottomaksi alle ~2500rpm.
Tuntuu kone jurisee ja auto ei tahdo kiihtyä. Pykälä pienemmälle, samanlainen kaaunpainallus ja ahdot ampui yli.
Tämä tuli toistettua muutaamaan otteseen kun CE-valoa nollailin.

Käytännössä niin 80kmh vauhdissa täytyi pitää pakkokolmonen päällä että jakso liikkua.
Ennen CE valon syttymistä jaksaa vetää aivan ihan eri tavalla.


Täytyy laittaa suite kiinni ja kattoo mitä koneessa tapahtuu.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4571
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9000+RE85

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Höh ! Jos sulla kerran suite (ja can-usb adapteri) on niin vaihdat sinne inj_konst!:iin 29 paikalleen ja jatkat matkaa. Sytkäkartat on edelleen epäoptimit.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin