9000+RE85

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Tremolo
"Turbo"
Viestit: 224
Liittynyt: Pe Huhti 22, 2005 09:17
Paikkakunta: Akaa

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja Tremolo » To Maalis 10, 2016 16:18

Itellä on vm.96 2.0t tonnari muutettu stage 1 softalle. Suuttimet vaihtui samalla Bosch 0280155968 (443 cc/min) malliin. Auto on kenvertoitu E85:lle eFlexFuel E85-muutossarjan kanssa. Paketti on pelannut kivasti. Tehot ei tunnu kärsivän lainkaan, vaikka softa on bensalle ja tankissa on etanoolia. Eli tällaista komboa uskallan ainakin suositella.

tupa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 10:45
Paikkakunta: Nikolainkaupunki

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja tupa » Ti Elo 30, 2016 13:33

Kysäsempä tässä ketjussa, en suoraan löytänyt ajankohtaista tietoa.

9000 CSE 2.0t '97 muutettu JC:n softalla etanolikäyttöseksi. Täyspaineisena kovemmalla kuormituksella alkaa prötäämään, onko se sitten tuota lean misfireä? Vaihdettu on bensansuodatin ja uudet tulpat. Kakkospytyn vanhasta tulpasta oli kärki ilmeisesti sulanut, joten laihalla taitaa mennä.

Suuttimen katsoin läpi ja niissä oli vähän tuota mustaa mönjää. Ajelin tankillisen bensaa välissä, mutta ei auttanut. Check engine syttyi jossain välissä, seittemän kertaa vilautti, joten adaptaatiota herjaa. Myös alkukesästä etanolilla ja matalapaineisena heitti saman vikakoodin.

Ajattelin seuraavana toimenpiteenä vaihtaa joko lambdan tai bensapumpun. Mikä pumppu sinne kannattaa laittaa, Motonetin walbro on ilmeisesti joku huono kopio?

Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 2865
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja Kupari » Ti Elo 30, 2016 20:14

Nuo 9-5 kuskit tuntuvat olevan tyytyväisiä etanolilla bilteman pumppuihin.
Motonet joskus muinoin saanu aidon walbron mutta mulla ainakin oli aikoinaan saatu "walbro" oikeasti scantech joka kesti vajaa 5tkm bensallakaan.

Jos itselle etanolisoftan hommaan (pn vakavassa harkinnassa) niin tulee joko uusi biltema samalla kun letkutkin uusittava bensaletkuista etanolikestäviin tai uusii nykyiseen aitoon walbron 255lpt vain letkut ja biltema talliin varalle.

Putsasitko siis tuon suuttimen vai kaikki? Itse olisin kokeeksi vaihtanu samalla sen kakkosen suuttimen toiseen kohtaan (mul noita ehjiäkin kylläkin on varalla) niin nähnyt muuttuuko sulaminen toiseen pyttyyn jos niin suutinvika ja jos ei muuta häröä. Jos siellä mönjää suuttimen sisällä niin ei se kunnolla voi kovin pitkään toimia.

Mulla ce:t 7adaptaatio ja 6 lambda takia ei uutta lambdaa tarvinnu kylläkään uusia, valkoinen piuha (mul abikoilla lambdan piuhat) liittimestä oli löysäl.
CS 2.3T manuaali -93 (t5.2 t7mod customsofta penkissä tehty by vesa67) , Volvo S40 2.0T (0,65bar) -00 , Jäsen # 2986 puh: 0405033979
Jeesiä: icarsoft vol2 volvo -96 ja Saab -98 eteenpäin obd-lukija viantsintään

tupa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 10:45
Paikkakunta: Nikolainkaupunki

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja tupa » Pe Syys 02, 2016 14:38

En putsannut suuttimia, kokeilin ajaa tankillisen bensaa josko sillä olis lähteny. Nyt etanolin seassa Redline SI-alcoholia.

Voishan sitä kai testata toisella suuttimella jos tuo sattuis olee susi. Kakkosen suutin tosin oli huomattavasti puhtaamman näköinen kuin ykkönen ja kolmonen.

Onkohan jompikumpi näistä sopiva pumppu? Nämä se ehdottaa rekkarin perusteella.
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000036967/

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/A ... 000036928/

Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 572
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Viesti:

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja Örkinrumilus » Pe Syys 02, 2016 17:40

Mulla on henkon 275lph pumppu skulannu etanolin kanssa 70tkm o.O Toki näistäkin susia löytyy seasta varmasti, mutta hinta taitaa pyöriä sielä 60-70e/kpl...
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -98 9-3 2.3, -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436

tupa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 10:45
Paikkakunta: Nikolainkaupunki

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja tupa » Pe Syys 16, 2016 10:57

Uusia oireita alkaa olemaan. Alkaa nykimään jo peruspaineiden puolella ja aamulla tasakaasullakin oli pientä nypytystä havaittavissa. Tekee tätä nyt vain sillon, kun on mankun piuha kiinni. Matalapaineisena menee ilman ongelmia.

Bensapumppu on vielä arvonnassa, kumman biltemasta ostaisin.

Kansipahvi alkaa myös jättämään hyvästejään, käynnistyy kolmella ja hukkaa nesteitä :mrgreen:

tupa
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Elo 10, 2014 10:45
Paikkakunta: Nikolainkaupunki

Re: 9000+RE85

ViestiKirjoittaja tupa » Pe Huhti 21, 2017 10:25

Kävin hakemassa Biltema 52-200 pumpun. Mitoiltaan näyttäs olevan samanmoinen kuin tankissa ollut Walbro. Mietin vaan, että onko tuo kyseinen bilteman pumppu riittävä "stage 1" e85 käyttöön? Oisko pitäny ottaa se 52-260 ja yrittää askarrella sen kanssa?

Edit. Pumppu nakattu paikalleen, sama ongelma jatkuu edelleen.

Edit2. Ongelma ratkesi saabistille niinkin arkisella asialla kuin sytkäkasetin vaihdolla. Käytetty orkkis SEM-kasetti harakiri Pro-shite-sweden-kasetin tilalle ja auto pelaa niinkuin pitää. Ei nyi eikä takeltele, lähtee kuin se kuuluisa mummo peltikatolta.
Eli tuo Bilteman 52-200 toimii E85 Stage 1 tonnarissa.