Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Ja tollaset hirssin lukemat bensalla vaatii sitten korkeaoktaanista bensaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja kaseva »

^^^En tiedä mikä on bensapaine Aerossa, mutta TÜV-lappujen mukaan 305 Hirschin regu on 4 bar. Ahdin Garret TB28–11.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

305hv Hirschistä on vanhempi versio T28 garrettilla jossa oikeastikkin on potentiaalia siihen tehoon, myöhemmissä on vakio aeron 15t ja 305hv on paskapuhetta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja kaseva »

^OK, mielenkiintoinen tieto. Nuo tiedot oli MY04 Hirschin sarjanumerolla tehtaalta tilatuissa papereissa. Piti tilata Tullia&Trafia varten kun ei meinannut saada sitä millään kilpiin Suomessa.

Sitä en koskaan tutkinut mikä puhallin siellä oli, autolla vain ajettiin ja huollot hoiti Saab Service.

edit: Tarkennettu tekstiä
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo my04 taitaa olla vielä garrettilla. Oliskohan my06 fl eteenpäin höpöhevosia vakiomitsulla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Joo my04 taitaa olla vielä garrettilla. Oliskohan my06 fl eteenpäin höpöhevosia vakiomitsulla.
Itsellä lukee todistuksessa 300hp/5610rpm
Vai höpöhevosia :cry: :lol:

No en mie jaksa käydä vaihtoremonttiin jos vaatii jopa turbon vaihdon,että etanolista olis jotain hyötyä...?muutakin että kukkahattutädiltä saa pil*u jos kehuu ajavansa viinalla...

Ryssä bensalla mennään ja aina sikäläistä 98,mitä lieneekään :roll:
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niin että missä todistuksessa? T28:lla hyvinkin tulee, 15T:llä bensalla ei koska hukkis ei vaan pysy tarpeeksi kiinni. Aivan sama kenen softa siellä on.
Etanolilla tulee ahtimesta riippumatta n. 7% lisää tehoa ja vääntöä jos vain suuttimet riittää. Vakiot 4 bar säätimellä ei riitä kuin n. 270hv.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Niin että missä todistuksessa? T28:lla hyvinkin tulee, 15T:llä bensalla ei koska hukkis ei vaan pysy tarpeeksi kiinni. Aivan sama kenen softa siellä on.
Etanolilla tulee ahtimesta riippumatta n. 7% lisää tehoa ja vääntöä jos vain suuttimet riittää. Vakiot 4 bar säätimellä ei riitä kuin n. 270hv.
Tarkotin sertifikaattia,jonka tilasin Hirschin päämajasta

Exhaust system
Software calibration
Catalyst
Fuel pressure regulator
Intake system
Type E0G6A

Nuo lukee siinä,eli on vissiin isompi bensaregu(?),mutta ahdin lienee mitsu ja suuttimista ei tietoa
Kannattaako tuohon alkaa siis konversiota tekemään,tehomielessä,ei polttoaineensäästökuluissa,koska polttoaine maksaa sen n.70s/l venäjän luvatussa maassa...
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo regu on vaihdettu mutta etanolilla se ei tosin riitä vaan pitäisi vaihtaa suuttimet ja pumppu. Eihän ne hirveän halpoja hevosia tuossa tapauksessa ole mutta toisaalta halvempiakaan ei ole tarjolla. Väännönlisäyksen huomaa parhaiten persdynolla, sitä voi tässä tapauksessa lisätä melkein 50Nm.
Realistisessa penkissä huipputeho noilla palikoilla ehkäpä n. 280-285hv eli etanolilla päästäisiin oikeastikin hieman yli 300hv :)

Mulla on noita Hirsch softia useita luettuna ja ei ne sinänsä huonoja ole mutta näkee niistä sen ettei ne Saabin oman porukan tehdastekoisia ole vaan muualla jälkiviritettyjä ja teholupaukset on jonkin verran liioiteltuja.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
kaseva
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:21

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja kaseva »

^^Listalta puuttuu ainakin (vai unohtui kirjoittaa?) turbo, jarrut, iskarit ja jouset jotka myös on listattu MY04 sertifikaatissa. Onko MY06-hirssiin (viirusilmä?) ollut sitten jostain syystä erilainen tuo paketti, en tiedä.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Costdown faceliftissä. :) Jostain kumman syystä on tosiaan enää vakioahdin niissä. Jarrut, iskarit ja jouset toki faceliftissä sen sijaan päivittyi jo muutenkin että ehkä niitä ei enää katsottu tarpeelliseksi vaihtaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

jcarlson kirjoitti:Costdown faceliftissä. :) Jostain kumman syystä on tosiaan enää vakioahdin niissä. Jarrut, iskarit ja jouset toki faceliftissä sen sijaan päivittyi jo muutenkin että ehkä niitä ei enää katsottu tarpeelliseksi vaihtaa.
Kyllä, ja jarrut on ne 321(?)mm tässä, eikä ne aeron 308mm...itsellä tuo turbo oli yllätys, mutta olkoot sitten mitsu siellä :)
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
tonza.h
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 16:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja tonza.h »

Kuva

Moi.
Tommonen ECU makailee hyllyllä, purettu 2003vm 9-3 ss.
Ei taida käydä 2008vm tehdas biopowerii?
Saab 9-3 BIOPOWER
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Voi käyttää kun tietää mitä tekee. Tarvii laajemman ohjelmoinnin kuin 2007- ecut
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
tonza.h
"Kaasari"
Viestit: 27
Liittynyt: Su Elo 24, 2008 16:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja tonza.h »

Mitenköhän toi muuttais menohaluja?
Saab 9-3 BIOPOWER
Vastaa Viestiin