Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Butterfly
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Heinä 02, 2009 14:06
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Butterfly »

Ja nopein avulias laittoikin viestiä Hyvä! :D
Saab 9-5 2.0t A Vector Wagon 2002 Biopower
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Sen verran että oma ei menny läpi pakokaasutestistä, liikaa häkää kun katti pois... ja broidilla katin kanssa ihan siinä rajan alla.
9-3.1972
Loyal
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: La Loka 15, 2011 15:50
Paikkakunta: Vantaa

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Loyal »

Mikä katti broidillas oli?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

taliaferron koko putkisto
9-3.1972
Jasuli
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Marras 21, 2012 22:24
Paikkakunta: Kuopio

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Jasuli »

Uuden (siis minulle uuden :lol: ) Saabin omistajana tämä Biopower / E85-softan päivittäminen kiinnostaa kovastikin. Oman "tulppaanipuimurin" konvertoin jo etanolilla kulkevaksi Flexitunen sarjalla, mutta :saab: odottaa vielä.

Missäs Kuopiossa tai lähialueilla voisi ko. softan saada asennettua? Kohteena olisi vuosimallin 2001 9-5 Aero, automaatti.
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Nyt magnaflow 3" katilla päästöt:

co: 0 saa olla 0,2
co2: 13,9
hc 24 saa olla 100
o2: 0,6
9-3.1972
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kurttuisella mikälie 3" urheilukissalla tuli seuraavat arvot T5 kolkista 875cc dekoilla

tyhjäkäynnillä

CO: 0,1
HC: 31
O2: 2,4
CO2 12,5

2000rpm

CO: 0,2
HC: 23
O2: 0,7
CO2: 14,0
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Muistaakseni a-alt-avgassin 200cel rosterikatti siinä kolkissa jos on vielä sama kuin minkä asensin aikoinaan. Taisi olla aika takana eli bensalla ainakin sai lämmittää jonkin verran että meni läpi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kyllä se katsuri tuota jonkun aikaa lämmitteli nytkin
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
TTH
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja TTH »

Itellä on JT:n 3" rööri 630cc dekoilla T5-koneisessa satkussa ja tyhjäkäynnillä meni HC aika nopeasti yli rajojen kun alko katti jäähtyyn yli 2000rmp-päästöarvojen jälkeen. Kuitenkin oli BCPR7ES-11 tulpat (normisti BCR8ES), Masinolia puol litraa 1/4-tankillisessa ja uusi lambda..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kuten jo tuolla toisessa ketjussa todettiinkin, masinolin apu on vähintäänkin merkityksetön koska nykybensiini sisältää 5-10% etanolia, jotan masinolikin hyvin pitkälti on.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Boxeri
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 26, 2013 08:33

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Boxeri »

Terveeksi Saabistit

Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.

Foorumia on tullut ahkerasti selailtua, mutta ihan varmuutta en ole tähän saanut. Olenko ymmärtänyt oikein, että tuon ikäisellä ja mallisella Aerolla se olisi tarkoittaisi seuraavien päivitystä: Softa, ECU, Tulpat?

Tehoa ei kaipailla tässä vaiheessa lisää, joten muuta rautamuutoksia ei tarvisi tehdä?

Olenko pahastikin väärässä? Viisaammat auttakaa miestä mäessä ja Pirkanmaalla luotettavia tekijöitä voi osoittaa
pka
"Saabisti"
Viestit: 101
Liittynyt: Su Huhti 21, 2002 19:35
Paikkakunta: Suur-Tampere

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja pka »

Boxeri kirjoitti: Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Eipä taida 2.8T koneesta löytyä Trionicia, joten päivitys ei onnistu.
Saab 9-5 2.3T Aut '07
Saab 9-3 Aero Cab Aut Hirsch '01
Saab 9000 Aero Man '97
"It wasn't very pretty, but god it was good."
Boxeri
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Heinä 26, 2013 08:33

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja Boxeri »

pka kirjoitti:
Boxeri kirjoitti: Tässä vähän mielessä vm 2006 9-3 2.8T Aero päivittäminen viinajuopoksi.
Eipä taida 2.8T koneesta löytyä Trionicia, joten päivitys ei onnistu.
Joo, näin sain jo kuulla. No onneksi auto vielä hankinnan asteella ja tuli asia selvitettyä. Katse siis kohti "perus aeroja" kun haluaa polttoainevalikoimaa laajentaa
fogaz
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: To Tammi 03, 2013 16:51
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: Biopower softan päivittäminen 9-3 tai 9-5:seen

Viesti Kirjoittaja fogaz »

Hei, tuli lueskeltua tämä ja muutama muukin Biopower-ketju mutta avoimia kysymyksiä ja varmistuksia jäi vielä.

Eli mietteissä olisi muuttaa emännän 2007 9-5:nen (2.3T, automaatti) viinalaitteeksi. Hommahan itsessään on suht simppeli, softa sisään, tulpat vaihtoon ja tyytyväistä ajoa ymmärtääkseni.
Kysymyksiä mitä tuli mieleen:
-Kuka tekisi näillä seuduilla tuon ohjelmoinnin? (Sijainti on noin 70km Tampereesta ja 60km Porista)
-Tarvitseeko tämä viiru myös tuon imusihdin/öljypohjan puhdistuksen? Ja onko prosessina samanlainen kuin vanhemmassa korimallissa?
-Tarvitseeko tulevaisuudessa käyttää joitain erikoisöljyjä vai kelpaako samat mitä ennenkin? (Öljyt on vaihdettu 10tkm välein jo nyt)
-Laillisuus? Tarvitaanko muutoskatsastusta? Periaattessa ei, mutta voiko esim. katsastuksessa huomatessaan etanolin käytön TraFi läväyttää jotain hienoja 9000€ maksuja?
-Entä säilyykö esim. kolaritilanteessa kaikki ennallaan, vai voiko vakuutusyhtiö vedota etanolin käyttöön ja todeta ettei korvaa mitään koska auto ei ole vakio?

Terveisin
Hämmentynyt :D
Vastaa Viestiin