E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Jos sallitaan sen kuuluisan "järjen" käyttöä kuitenkin niin avaa sen venttiilikopan sieltä avautuu aivan riittävä näkymä siihen että kannattaako alkaa käyttämään etanooli pohjaisia polttoaineita.
Toisin sanoen jos näyttää "likaiselta" eli karstaiselta niin kanattaa harkita kahteen kertaan että kuinka aikoo toimia ...
Ja oikotietä onneen ei ole tässäkään asiassa ... jos tarve vaatii niin laitetaan se moottori kuntoon.
Toisin sanoen jos näyttää "likaiselta" eli karstaiselta niin kanattaa harkita kahteen kertaan että kuinka aikoo toimia ...
Ja oikotietä onneen ei ole tässäkään asiassa ... jos tarve vaatii niin laitetaan se moottori kuntoon.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Jees. Taidan alkaa tankata etanolia vasta sitten, kun sitä saa tältäkin perältä.
Lomareissulla vielä vähemmän mukava jos rämähtää se sihti tukkoon parin ekan tankillisen jläkeen .
Lomareissulla vielä vähemmän mukava jos rämähtää se sihti tukkoon parin ekan tankillisen jläkeen .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Tankkaat sitten kun olet ajelemassa kotia kohti lomareissulta.. :)Saabatti kirjoitti:Jees. Taidan alkaa tankata etanolia vasta sitten, kun sitä saa tältäkin perältä.
Lomareissulla vielä vähemmän mukava jos rämähtää se sihti tukkoon parin ekan tankillisen jläkeen 8).
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Semmonen typerä kysymys vielä, että niin kauan kun tuota etanolia nyt ei ole saatavilla, niin onko se E5 tälläkin softalla parempi vaihtoehto kuin E10?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Riippuu mitä hakee. 95E10 toimii ihan hyvin, 98E5:llä voi saada ainakin lämpimillä keleillä vähän enemmän tehoja irti, mutta ei mitään mikä oikeasti tuntuisi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
95 polttoaineella on äkkiä nakuvarot päällä jos softa on kunnollinen.. Aeroihinkin vakiona suositellaan 98:sia.. Tottakai toimii 95:llakin mutta minä en muutaman sentin litralta takia alkais leikkimään 95:lla. Erot polttoaineissa 95vs98 tulee siinä kohtaa kun 95nen alkaa nakuttaa ja softa laskee pyyntöä sen takia.. Ero voi olla suurikin tilanteesta riippuen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Näillä keleillä alkaa jo olemaan sama tankata 95 tankkiin. Kylmällä ei nakuttele sekään.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Niin ja onko se 95:llä ajaminen mitään "leikkimistä"? Softa laskee pyyntöä ja sillä selvä, ei sillä koneeseen mitään vaurioita saa aikaiseksi, ja kuten yllä mainittiin, talvikeleillä ero tehoissakin on lähinnä mitätön.
Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
AZP kirjoitti: Se on äkkiä 98:n ja 95:n hintaeron vaikutus polttoainekustannuksiin yhtä iso kuin mitä RE85:llä ajaminen tuottaa säästöä nykyhinnoilla. Jokainen voi sitten itse päättää onko se paljon vai vähän.
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Jaahas, eli tästä(kin) asiasta vallitsee eri koulukuntia! Pahus .
Tuleeko vielä muita mielipiteitä puolesta tai vastaan? Vähän kyllä off-topic oli tämä kysymykseni, pahoittelen!
Tuleeko vielä muita mielipiteitä puolesta tai vastaan? Vähän kyllä off-topic oli tämä kysymykseni, pahoittelen!
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Ei tässä mitään koulukuntia ole, vaan faktaa on se, että kunnossa oleva kone toimii kyllä 95:lla, 98:lla ja etanolilla. Se on sitten jokaisen oma päätös haluaako ne viimeiset hevoset mukaan ja onko kymppi paljon vai vähän. Enkä minä ainakaan tuomitse ketään valinnastaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Kylmällä ilmalla ei ole eroa 95 vs 98, ne viimeisetkin hepoiset saa myös ensin mainitulla. Pito-ongelmat on pikemminkin se rajoittava tekijä tehojen hyödyntämisessä.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Pari kuukautta edellisestä operaatiosta ja taas ulvoo kylmänä. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi puuhaa muutenkin.siili69 kirjoitti:Tuli aika puhdistaa taas oma sihti, lähes tasan kaksi vuotta edellisestä kerrasta ja nyt muutama kuukausi E85:llä takana.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Oletko varma ettei se ole öljynsuodatin joka ulvoo ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
En ole, koitin töistä lähtiessä kuulostella mutta aamulla pitää yrittää uudestaan. Ja pitää muistaa sulkea konepelti kunnolla, vaikka tuulihaka piti kyllä hyvin satasen vauhdissakin.
Tarvikesuodatin on tällä kertaa, aiemmin ollut niitä Motonetin "alkuperäisiä".
Olisi se vähän yllättävää, että näin lyhyen ajan kuluessa olisi taas tukossa kun ennen edellistä putsausta tuli kai ajettua hiukan pitempään etanolilla kuitenkin.
Tarvikesuodatin on tällä kertaa, aiemmin ollut niitä Motonetin "alkuperäisiä".
Olisi se vähän yllättävää, että näin lyhyen ajan kuluessa olisi taas tukossa kun ennen edellistä putsausta tuli kai ajettua hiukan pitempään etanolilla kuitenkin.