E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Eri linkki, eri tekstit
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-9551
Kumpikohan noista on sitten oikea. Täytyy varmaankin käydä katsomassa purkin kyljestä.
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=59-9551
Kumpikohan noista on sitten oikea. Täytyy varmaankin käydä katsomassa purkin kyljestä.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Purkin kyljestähän se varmiten selviää. Luultavasti luokitus on päivittynyt, mutta tietoa ei ole päivitetty sivuille.
Muita öljyjä:
http://www.finnoleum.fi/ajankohtaista.php?id=100
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... 5W-40.aspx
Ja tarkemmin katsottuna myös monista Mobil 1 -öljyistä löytyy luokitus:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW ... bil-1.aspx
Muita öljyjä:
http://www.finnoleum.fi/ajankohtaista.php?id=100
http://www.mobil.com/Finland-Finnish/Lu ... 5W-40.aspx
Ja tarkemmin katsottuna myös monista Mobil 1 -öljyistä löytyy luokitus:
http://www.mobil.fi/Finland-Finnish-LCW ... bil-1.aspx
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Tai sitten Motonetin myymät 5 litran tonkat ovat vanhaa erää ja ne tosiaan ovat SM-luokituksen kamaa kun taas tuo 20 litranen tulee varmaankin tehdastilauksena ja on varmasti viimeisintä huutoa.
Auton perässä olevissa pöntöissä luki SM, ovat viime viikolla sinne lentäneet suoraan Motonetista.
Auton perässä olevissa pöntöissä luki SM, ovat viime viikolla sinne lentäneet suoraan Motonetista.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Öljy uudistunut ja samalla luokitus päivittynyt. Castrollilla näyttää edge täyttävän myös API SN luokituksen.
0w40
http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071361
5w40
http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071360
Jos tuo motonetin kamppanja, "halutaan myydä vanhat pois" ennenkuin uudet tulevat tilalle
0w40
http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071361
5w40
http://www.castrol.com/castrol/bodycopy ... Id=7071360
Jos tuo motonetin kamppanja, "halutaan myydä vanhat pois" ennenkuin uudet tulevat tilalle
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Joo, näyttää tossa GM:n purkissa mikä itellä on tallissa "dexos 2" kullitettun värinen purnukka olevan API SM. Purkissa pvm vuodelta 2009.
Ilmeisesti tosi vanhassa hopean värisessä purkissa GM super synteettinen 5w-30, jota isä käyttänyt korean letukassa oli SL samoin kuin oli tänä vuonna ostettussa teboil diamond 5w-30 purnukassakin. Tossa hopeanvärisessa GM:ssä oli kuitenkin GM LL hyväksynnät niin kuin uudemmassakin.
Ilmeisesti tosi vanhassa hopean värisessä purkissa GM super synteettinen 5w-30, jota isä käyttänyt korean letukassa oli SL samoin kuin oli tänä vuonna ostettussa teboil diamond 5w-30 purnukassakin. Tossa hopeanvärisessa GM:ssä oli kuitenkin GM LL hyväksynnät niin kuin uudemmassakin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Mistä löytäis Mobil 1 5w-50 Api sn luokituksella?
Motonet sm luokituksella oli purkit ja valmistettu 2/2012 ja Prismat sm luokituksella valmistettu 2011. Tokmannit sm luokituksella. Saakohan Suomesta vielä sn kamaa ollenkaan...nimenomaan loppupään viskositeetilla 50.
Motonet sm luokituksella oli purkit ja valmistettu 2/2012 ja Prismat sm luokituksella valmistettu 2011. Tokmannit sm luokituksella. Saakohan Suomesta vielä sn kamaa ollenkaan...nimenomaan loppupään viskositeetilla 50.
9-3 Aero 2001 T7 2.3, B&W EFR 7163 G, Quaife, E85 yms. Muutoskatsastettu tekniikalle. Stage: Monster. Ruosteeton kesäauto&ensimmäinen omistaja Suomessa vuodesta 2006.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Terve,
Onkos juttu periaatteessa niin, että jos moottori on putsattu ja ajellaan pelkällä E85:lla, niin öljylietettä ja muuta mömmöä ei öljypohjaan ja imusihdille kerry? Eli voiko huohotivammasta aiheutuvat ongelmat silloin käytännössä unohtaa? Suositus normaalia tiheämmästä öljynvaihtovälistä perustuu kaiketi etanolin öljyä "laimentavaan" vaikutukseen (?)
Onkos juttu periaatteessa niin, että jos moottori on putsattu ja ajellaan pelkällä E85:lla, niin öljylietettä ja muuta mömmöä ei öljypohjaan ja imusihdille kerry? Eli voiko huohotivammasta aiheutuvat ongelmat silloin käytännössä unohtaa? Suositus normaalia tiheämmästä öljynvaihtovälistä perustuu kaiketi etanolin öljyä "laimentavaan" vaikutukseen (?)
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
En osaa sanoa konverteeratusta moottorista onko se näin, mutta BioPoweri jolla on ajettu vain E85:lla ja vain jokunen tankillinen bensalla, kun sellaisen koneen aukaisee se on sisältä kuin uusi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Tarkoitatko "moottorin putsauksella" sitä että avataan ölypohja ja putsataan sen pohjalle kertynyt lika ja laitetaan se takaisin. Vanha (T7) moottori ei tällä konstilla tule putsatuksi.
Niin kauan kun näin toimitaan niin sitä putsattavaa kertyy sinne öljypohjaan.
Eli öljypohjan putsaaminen ei poista varsinaista syytä sille miksi sinne kertyy putsattavaa.
Öljypohjan putsaamisesta voi vain päästä eroon selvittämällä syyn miksi se likaantuu ja tietysti korjaamalla se sitten kuntoon.
Yksi putsaus konsti monista on se että konvertoidaan moottori E85:lle ja sen jälkeen seurataan öljypohjan kuntoisuutta avaamalla se määrä välein. Siinä on toki riskinsä.
Helpottamaan öljypohjan kuntoisuuden seurantaa voi tehdä tai hankkia tällaisen öljypohjan ja kun tekee ton tarkastus aukon kannen läpinäkyvästä materiaalista niin onhan homma helppoa.
Niin kauan kun näin toimitaan niin sitä putsattavaa kertyy sinne öljypohjaan.
Eli öljypohjan putsaaminen ei poista varsinaista syytä sille miksi sinne kertyy putsattavaa.
Öljypohjan putsaamisesta voi vain päästä eroon selvittämällä syyn miksi se likaantuu ja tietysti korjaamalla se sitten kuntoon.
Yksi putsaus konsti monista on se että konvertoidaan moottori E85:lle ja sen jälkeen seurataan öljypohjan kuntoisuutta avaamalla se määrä välein. Siinä on toki riskinsä.
Helpottamaan öljypohjan kuntoisuuden seurantaa voi tehdä tai hankkia tällaisen öljypohjan ja kun tekee ton tarkastus aukon kannen läpinäkyvästä materiaalista niin onhan homma helppoa.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Terve,core2 kirjoitti:En osaa sanoa konverteeratusta moottorista onko se näin, mutta BioPoweri jolla on ajettu vain E85:lla ja vain jokunen tankillinen bensalla, kun sellaisen koneen aukaisee se on sisältä kuin uusi.
Ruotsalaisessa tutkimusraportissa kerrotaan, miten E85 käyttö vaikutti konvertoidun Saab 9-5 2,3T vm. 2004 moottorin kuntoon, kun autolla ajettiin konversion jälkeen n. n. 50 tkm E85:lla (väli 60 tkm - 110 tkm). Ks. http://www.best-europe.org/upload/BEST_ ... 100121.pdf (Appendix 5). Puhtaampana pysyi saapikkaan moottori tuossa tutkimuksessa. Raportista lainaus:"The oil pan show no residue and one can conclude that E85 in general results in less residue inside the engine compared to using gasoline". Muutenkin moottorin kunto pysyi hyvänä.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Kirjoitin noin koska en tiedä kuinka tarkkoja näiden konverteerattujen autojen omistajat ovat sen jälkeen.pilkkitikka kirjoitti: Terve,
Ruotsalaisessa tutkimusraportissa kerrotaan, miten E85 käyttö vaikutti konvertoidun Saab 9-5 2,3T vm. 2004 moottorin kuntoon, kun autolla ajettiin konversion jälkeen n. n. 50 tkm E85:lla (väli 60 tkm - 110 tkm).
Aidoista BioPowereista taas tiedän sen ettei tarvitse öljypohjia aukoa koska se olisi aivan turhaa työtä, olen näitä BP:n esisarja autojen moottoreita useammankin nähnyt avattuna ja ne olivat kuin niillä ei olisi koskaan ajettu. Edes ulos tehtaalta.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Vaikuttaa siis siltä, että viina vie huolet pois....siis mitä öljylietteen muodostukseen ja imusihdin tukkeutumiseen tulee - edellyttäen kumminkin, että viinan käyttö aloitetaan "puhtaalta pöydältä". Muuten voipi käydä kuten tämän ketjun alussa kerrotaan.
Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihtejä !
Melkein näin voidaan sanoa.pilkkitikka kirjoitti:Vaikuttaa siis siltä, että viina vie huolet pois....siis mitä öljylietteen muodostukseen ja imusihdin tukkeutumiseen tulee - edellyttäen kumminkin, että viinan käyttö aloitetaan "puhtaalta pöydältä". Muuten voipi käydä kuten tämän ketjun alussa kerrotaan.
E85'lla ajamisen edellytys saabin valmistajan mukaan on taajempi öljyjenvaihto väli 10000 km. tämä on kehoitus tehtaan BP valmisteiseen autoon, mutta myös suositeltava jälkikäteen konversoituun autoon, jälleen edellyttäen, että tämä toimenpide on tehty erittäin huolellisesti tarkoittaen öljyn/filtterin, polttoainefiltterin vaihtoa sekä öljypohjan tutkimista/puhdistusta, polttoaine filtteri on syytä vaihtaa uudelleen noin vuoden kuluttua konversiosta täällä saab merkkiverstaat neuvovat näin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.