Sivu 12/19

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 19:30
Kirjoittaja 3J
Ja ota vielä huomioon, että sen lisäksi että öljyt pitää ajaa lämpimäksi jonnekin sinne 70 asteen paremmalle puolelle jotta haihtuminen ensiksi alkaa, niin pitäähän sillä ajaa vielä senkin jälkeen jotta ne tavarat huohottuu pois. Ei se vielä riitä että öljyt lämpiää ja sitten kone seis. Huohotus ottaa myös aikaa.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 20:31
Kirjoittaja Mertmi
Talvioptiona saisi olla öljynlämmitys näissä. Kesäasennossa voisi olla poissa päältä.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Helmi 22, 2015 22:33
Kirjoittaja 3J
Eipä hassumpi idea. Lisäksi vielä edelliseen, niin etanoli haihtuu huonommin pois öljystä kuin bensiinijäämät, ja jos on T7 niin vaatinee vieläkin enemmän aikaa ja ajoa huohottuakseen kunnolla.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Syys 20, 2015 21:19
Kirjoittaja Minä itte
Saiskohan tuosta http://www.rypsienergia.fi/arcticfox.php Arctic Foxista rakenneltua lohkarin ja sisäpistokkeen rinnalle jotain. Nytkun on merkkikohtasia lämppärin liittimiä... Haasteellista. Sai näitä vissiin useammilla jännitteillä ...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: To Loka 29, 2015 15:37
Kirjoittaja jannes123
Itsellä olisi tarkoitus vaihtaa biopower softaan tossa viikonloppuna ja kyseessähän og9-3 aero vm2001 manuaali lootalla. Autosta vaihdettu 2007 116tkm kohdalla kone takuuseen(entiedä onko uusi vai korjattu pata kyseessä) ja tämänjälkeen löytyy kuitti samaltareissulta missä tehty huohotin päivitys jne. Liikkeessä. Öljyjä vaihdeltu kuittien perusteella 10tkm välein uudesta asti!

Tässä alkoi vaan pelottamaan että pitäisikö tostakin avata öljypohja sen jälkeen kun on hetken rullaillut viinalla? Ja autossa pyörähti juuri 220tkm mittarissa? Alunperin ajattelin vaan parintankin jäljiltä vaihtaa öljyt ja suodattimen kun vanhoilla about 5tkm ajettu.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Su Marras 01, 2015 14:04
Kirjoittaja Fakiiri
Kyllä se imusihdin aukaisu kannattaa, jos ei sieltä mitään löydy niin saa ainakin nukuttua paremmin :D

Ja katsomattahan ei selviä missä kunnossa se on , ainakaan ennenkuin on liian myöhäistä...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Ma Marras 02, 2015 23:43
Kirjoittaja jtvirtanen
Kysytääs tyhmiä, mutta menkööt...

Eli kun minulla on autossa uusi moottori B235R ja sillä on ajettu uudesta lähtien re85:lla, niin onko tuon imusihdin tukkeutumisen suhteen vaaraa? Moottori on my06 mallia eli pitäisi olla huohotukset kunnossa. Kun en näistä niin hyvin tiedä, niin kysyn. Tuli vaan mieleen että onhan esim bensatankki vanha ja siellä on toki ollut bensaa aiemmin ja mahtaako re85 sieltä liuottaa moskaa. Toki bensasuodatin välissä ja sitäkin vaihdettu useamman kerran. No juu mutta tämmösiä ajatuksia mielessä, kun ei ole varma...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Ti Marras 03, 2015 08:50
Kirjoittaja jcarlson
Ei ole vaaraa. Öljyliete syntyy longlife-vaihtovälien (jos ei ajeta vain pitkää matkaa), bensalla ajamisen ja huonosti toimivan vanhan huohotinjärjestelmän summana.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: Pe Marras 13, 2015 10:18
Kirjoittaja moilanen88
Oma kulkine on pajalla tällä hetkellä öljypohjan puhistuksessa ja oon vähän mietiskelly että miten uskaltaako tulevaisuudessa siirtyä etanoliin,ajettu 316tkm ja huohotinpäivitys tehty viime keväällä.

Eli jos jossain vaiheessa siirryn e85 käyttöön,kannattaako ö-pohja aukasta uudemman kerran vai voiko nyt huoletta ajella bensalla ja normi 10tkm öljyn vaihtovälillä siihen asti kunnes siirtyy viinaan?

Ja semmonen vielä,eräs pieksämäen ( ? ) saabisti kun kajaanissa kävi,oli puhetta kun auto pölläyttää kylmänä silloin tällöin niin taisi mainita semmosta että tankkiin pistää n.20l viunaa ja loppu 98 niin pitäsi helepottaa,vaan oireileeko tuo kulkine mitenkä jos niin tekee,tulpat on 6es11 tällä hetkellä.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Marras 14, 2015 18:59
Kirjoittaja Mertmi
Jos moottori oli suhteellisen puhdas sisältä, eli imusihti ei ollut viittävaille tukossa, näkisin biopower -softan ihan turvallisena päivityksenä. Kovin karstainen moottori on tietenkin riski. Porukat ovat täällä foorumilla raportoineet viinalla ajamisen irroittavan karstaa. Karstaa kertyy vuosien mittaan lohkoon, jakopään koteloon ja venttiilikoppaankin, jos öljynvaihtovälit ovat päässeet venymään pitkiksi ja autolla on ajettu paljon lyhyttä matkaa. Ne kertymät voivat tosiaan alkaa irtoamaan ja imusihti voi tukkiutua. Moottorin puhtautta voi tarkkailla öljynsuodattimen avaamisella. Kovin röppöinen kone likaa suttarinkin. Olisikin hyvä tehdä pieni tutkimus omaan autooni jonka öljyt eivät edes mustu 10tkm ajolla, kuinka puhdas ölppäsuttari on saman ajosuoritteen jälkeen.

Kylmänä savutus on näin syksyllä hankala todeta, kun muutenkin pakokaasu näkyy niin selvästi. Lämpimällä kuivalla säällä öljysavutus erottuu selvästi ja syy voi olla viallinen turbo, huohotuksen vika tai/ja kuoleentuneet männänrenkaat. Tuskinpa E85/bensasekoitus korjaa vian...

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Marras 14, 2015 19:10
Kirjoittaja Saabinsti
Eikös sitä sanottu, että öljy on huonoa, jos se ei vaihtovälillä mustu? Että öljyn yksi tehtävä on kerätä epäpuhtauksia, minkä takia se tummuu.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Marras 14, 2015 19:12
Kirjoittaja Mertmi
E85:llä kun tarpeeksi kauan ajaa, niin ei mustu enää. Kokemusta on.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Marras 14, 2015 19:39
Kirjoittaja ng900aero
Tuontietanolia tuosta RE85E:sta suurin osa on, joten suurta ympäristöhaittaa ei tee normibensalla ajavat, vaan hyvin mielin voi ajella menemään bensalla! :)
En kyllä ymmärrä miksi pitäisi sillä etanolilla ajella jos on bensaakin vielä myynnissä.

Re: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imusihte

Lähetetty: La Marras 14, 2015 19:50
Kirjoittaja vesa67
Ootko nukkunu hyvinkin pari vuotta ? http://www.st1.fi/tuotteet/re85

Enpä usko että julkisilla yhtiön nettisivuilla noin pahasti valehtelisivat.

Re: Vs: E85:n käyttöön siirtyneet varokaa tukkeutuneita imus

Lähetetty: La Marras 14, 2015 19:51
Kirjoittaja Tobbana
ng900aero kirjoitti:Tuontietanolia tuosta RE85E:sta suurin osa on.
Mihin perustat tuon väitteen?