Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Joo ei näytä noissa Matin suuttimissa olevan tuota mähmää olenkaan. Odottelen vielä yhtä suutin sarjaa ennen ku alan noita Matin lähettämiä testaamaan.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1032
- Liittynyt: To Huhti 07, 2005 19:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Joo löytyipä missfirelle selitys. Omat suuttimeni näyttivät juurikin sellaisilta, kuin tässä ketjussa löytyvässä kuvassa. Puhdistamalla rupesi heti toimimaan. Yks tankillinen varoiks bensalla ja taas jatkuu viinaralli.
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Jaahas, ei tää RE85 sitten olekaan pelkkää iloa ja säästöä.
Hieman kyllä näiden tukkeutuvien suutinjuttujen perusteella alkaa arveluttamaan tuo biopoweriksi päivittäminen.
Onkos näissä tämän ketjun tapauksissa vaihdettu etanolipäivityksen yhteydessä uudet isommat suuttimet vai onko alkuperäiset N kilometriä ajetut?
t. Mika
Hieman kyllä näiden tukkeutuvien suutinjuttujen perusteella alkaa arveluttamaan tuo biopoweriksi päivittäminen.
Onkos näissä tämän ketjun tapauksissa vaihdettu etanolipäivityksen yhteydessä uudet isommat suuttimet vai onko alkuperäiset N kilometriä ajetut?
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4070
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Itse en kyl ole kovin huolissaan, yli 200 tkm ajettuun autoon voi tulla pikkuvikoja vaikkei ajaisikaan etaonlilla. Ja suutinten hinnan säästää 5 tankillisessa. Ja sit jos joutuu vaihtaa ne niin voi vaihtaa isommat tilalle ja puristaa lisää tehoa koneesta
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ja muistetaan, että ongelmahan koskee myös alkuperäisiä Biopower-malleja, samat systeemit niissä on suuttimia myöten.
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Nyt olis oiva tilaisuus testata jonkun tota SI-Alcoa jolla on jotain suutinoiretta. Koko pullo tankilliseen ja kuulostella tapahtuuko mitään. Sit jos vielä käyttäis ruutat irti ni näkis auttaako.
M97CSB234EFM57001 RE85
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Vaan mikä on se pahin, mitä tässä voi tapahtua, jos suuttimet menee liimasta täysin jumiin?
Auto sammuu ja ei lähde käyntiin ?
Auto sammuu ja ei lähde käyntiin ?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Ainakin mulla tukkeutuneet olivat alkuperäiset suuttimet, ajettu 188tkm.mikan kirjoitti: Onkos näissä tämän ketjun tapauksissa vaihdettu etanolipäivityksen yhteydessä uudet isommat suuttimet vai onko alkuperäiset N kilometriä ajetut?
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Tuntuu kyllä oudolta miten se sen tukkoon saa, sehän ampuu jatkuvasti tavaraa siitä läpi? Sammuksissa se kökkö jämähtää siihen? Vai se ite venttiilin neula jumii?
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
DI-kasetin ja asentoanturin lisäksi joka Saabin peräloosteriin suutintukkipaketti niin matka jatkuu? (sori huono)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Mitä öljyä tehdas käytti/suositteli käytettäväksi alkuperäisiin biopower malleihin?
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Unohdit bensapumpunng900aero kirjoitti:DI-kasetin ja asentoanturin lisäksi joka Saabin peräloosteriin suutintukkipaketti niin matka jatkuu? (sori huono)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Voiko tuo suuttimia liimaava aine olla jotain vuosien saatossa kerääntyneiden bensajäämien ja E85:n muodostamaa yhdistettä? Vaikea varmaan tietää kuinka mikin lisäaineistettu nykybensa ja E85 suhtautuvat toisiinsa? Olisiko tuo suutinongelma lähinnä vain kertaluonteinen, eli esiintyisi vain joissain yksilöissä aika pian bensasta etanoliin siirryttäessä?
Harmi jos tuollaisia ongelmia ilmenee, kun nyt olisi autonvaihto ajankohtainen E85:llä toimivaan Saabiin
Harmi jos tuollaisia ongelmia ilmenee, kun nyt olisi autonvaihto ajankohtainen E85:llä toimivaan Saabiin
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Terve.G-mies kirjoitti:Joo, tuli tuossa Kokkolan merkkihuollossa vastaan tapaus, jossa -06 Aeroon oli laitettu biopower softa ja ajeltu jonkin aikaa. Vaihdettu takaisin bensaan ja suuttimet menneet tukkoon. Eivät kertoman mukaan saaneet mitään läpi suuttimista. Sain kyseisen auton bensakiskon suuttimineen pällisteltäväksi(oli jo menossa roskiin) ja ajattelin selvitellä mitä oikein on tapahtunut. Meinaan kysellä Alppilan autohuollosta jos katsoisivat suuttimet, kun itsellä ei ole aikaa eikä taitoa. Meinaan kyllä kokeilla syöttää 12V suuttimelle ja kuunnella napsuuko se edes. Netissäkin on pyörinyt näitä tee-se-itse suuttimien puhdistuksia, mutta katsotaan jaksaako alkaa värkkäämään.
Matti
G-mies kirjoitteli, että "vaihdettu takaisin bensaan ja suuttimet menneet tukkoon". Sehän viittaa siihen mahdollisuuteen, että bensan tankkaus on aiheuttanut jonkin E85:een liukenevan aineen saostumisen tai että tankkiin jääneet E85-jämät ovat aiheuttaneet normaalibensaan liukenevan aineen (hartsit?) saostumisen. Suuttimista ja niiden toiminnasta en tiedä yhtään mitään, mutta jos niissä tapahtuu polttoaineen haihtumista tai lämpötilan laskua, niin siinä on otollinen paikka niukkaliukoisen aineen saostumiselle. Onkos vielä voimassa suositus, jonka mukaan E85:n ohella olisi hyvä käyttää bensaa (joka viides tankkaus bensaa tms.)? Eikös Ruotsissa ole kertynyt näistä viinakulkineista jo aika paljon kokemusta...
Re: Tapaus suuttimet tukkoon RE85 konvertoidussa autossa
Öljysuositukset samat kuin bensamalliin mutta vaihtoväli 10tkm.Juhaska kirjoitti:Mitä öljyä tehdas käytti/suositteli käytettäväksi alkuperäisiin biopower malleihin?
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.