Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
No tuota Gulfia edelleenkin. Pitää kuunnella konetta ja jos rupee kalkattamaan aiemmin, niin vaihdan öljyt jo 7tonnissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Itsellä vaihdettu öljyt n.1500km sitten ja nyt sid ilmoitti, että check engine oil tms...
Katsoin öljyt ja mielestäni öljyä oli tikun ylärajaan asti. Mistäköhän tuo vois johtua?
Onko jokin öljyä mittaava tunnistin rikki vai mitä?
Katsoin öljyt ja mielestäni öljyä oli tikun ylärajaan asti. Mistäköhän tuo vois johtua?
Onko jokin öljyä mittaava tunnistin rikki vai mitä?
Jäsen 5614
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Saab 9-3 2.0t BioPower stage3
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
-Pari tonnia ajettu nyt viinalla, auto -97 2l tonttu.eka öljy + suodin vaihto;aattelin vaihtaa kaksi kertaa tiuhaan,nyt tuli kauheet kurat pihalle ruskeeta tököttiä eli puhdistuminen hyvässä vauhdissa,pistin halvat joku ****lite tai jotain synteettinen 5w50 19,90/5l tokmannilta ,kuiteskin api sn. jos ajelis tonnin,ja vaihtas taas.Pirssihän on nähnyt maailmaa ties kuinka paljon,mittaristo oli vaihdettu,joten kilsoista ei muuta hajua,kun että paljon...jatkoajalla mennään
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Jos kyse on OG9-3:sta, ilmoitus tulee jossain huoltovälin puolessavälissä ja sen saa nollattua painamalla SIDin clearia pitkään. Tämän ominaisuuden pitäisi olla vain joidenkin vuosimallien dieseleiden SIDeissä, joten SID ehkä vaihdettu, mutta ei ohjelmoitu. Minullakin antoi saman ilmoituksen ja ensimmäisellä kerralla kävi mielessä kaikenlaisia asioita propun momentteja myöten . T7 koneessahan ei tuollaista anturia ole. NG9-3:ssa taitaa olla.Loyal kirjoitti:Itsellä vaihdettu öljyt n.1500km sitten ja nyt sid ilmoitti, että check engine oil tms...
Katsoin öljyt ja mielestäni öljyä oli tikun ylärajaan asti. Mistäköhän tuo vois johtua?
Onko jokin öljyä mittaava tunnistin rikki vai mitä?
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Kävinpä tuossa Tuusulan Puuilon öljyhyllyillä tutkailemassa, etsimässä vaihtoehtoja GM:n omalle öljylle jossa ei edelleenkään näy olevan tuota paljon puhuttua API SN -luokitusta.
Yllätyin - olivat päivittäneet joskus aiemmin käyttämäni Teboil Diamond 5w40 -tuotteen etiketin! Oli API SN ja dexos2 -sertit. Tuo dexos2 oli kyllä jo vanhassakin purnukassa... Mutta eikös tuo nyt sitten olisi omiaan näihin etanolivehkeisiin ja vielä kohtuuhintaistakin, olikohan tuo nyt 26,90 tai 27,90 € / 4 litraa.
Samalla katsoin myös muita purkkeja:
- Shell Helix Ultra 5w40, API SN -sertifioitu, ei dexos2, 27,90 € / 4 litraa,
- Castrol Magnatec 5w40, API SN, dexos2, 27,90 € / 4 litraa.
Tuo Teboilin öljyhän olisi toki suomalaisten prosessoimaa, eli olisi saumat vetää kotiinpäin ja halvempaa kuin Nesteen tavara!
Linkki purkkien etikettien kuviin.
Yllätyin - olivat päivittäneet joskus aiemmin käyttämäni Teboil Diamond 5w40 -tuotteen etiketin! Oli API SN ja dexos2 -sertit. Tuo dexos2 oli kyllä jo vanhassakin purnukassa... Mutta eikös tuo nyt sitten olisi omiaan näihin etanolivehkeisiin ja vielä kohtuuhintaistakin, olikohan tuo nyt 26,90 tai 27,90 € / 4 litraa.
Samalla katsoin myös muita purkkeja:
- Shell Helix Ultra 5w40, API SN -sertifioitu, ei dexos2, 27,90 € / 4 litraa,
- Castrol Magnatec 5w40, API SN, dexos2, 27,90 € / 4 litraa.
Tuo Teboilin öljyhän olisi toki suomalaisten prosessoimaa, eli olisi saumat vetää kotiinpäin ja halvempaa kuin Nesteen tavara!
Linkki purkkien etikettien kuviin.
np: Skoda Octavia 2.0 TDI vm. 2014
Ex: Saab 9-5 Vector Wagon 2.3t A vm. 2004 BioPowered+St1 by Nappe
Jäsen #6239
Ex: Saab 9-5 Vector Wagon 2.3t A vm. 2004 BioPowered+St1 by Nappe
Jäsen #6239
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Katoppa vaan. Eivät ole saaneet kuitenkaan vielä päivitettyä kyseistä tieto sivuilleen.Anteeni kirjoitti:Kävinpä tuossa Tuusulan Puuilon öljyhyllyillä tutkailemassa, etsimässä vaihtoehtoja GM:n omalle öljylle jossa ei edelleenkään näy olevan tuota paljon puhuttua API SN -luokitusta.
Yllätyin - olivat päivittäneet joskus aiemmin käyttämäni Teboil Diamond 5w40 -tuotteen etiketin! Oli API SN ja dexos2 -sertit. Tuo dexos2 oli kyllä jo vanhassakin purnukassa... Mutta eikös tuo nyt sitten olisi omiaan näihin etanolivehkeisiin ja vielä kohtuuhintaistakin, olikohan tuo nyt 26,90 tai 27,90 € / 4 litraa.
Linkki purkkien etikettien kuviin.
http://www.teboil.fi/tuotteet/voiteluai ... vot/kevyt/
Tai sitten kyseessä on väärennös!
Autot kulkee bensalla ja raktorit diisselillä.
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Ihan näin omaa kokemusta viimeiseltä 45tkm:n matkalta Re85-käytössä on vain GM:n oman ja Castrolin Magnatec 5W-40 öljyjen osalta. pirssinä on ~280tkm ajettu T7-moottorinen og93.
GM:n öljy alkaa tuoksumaan "oudolle" 1000-1500km:n jälkeen, ilmeisesti kylmästarttien vuoksi ja koneen yleisen kuluneisuuden vuoksi palotilasta pääsee läpi etanolia öljyn sekaan ja SM-speksin mukaisen öljyn sekaan alkaa kehittymään etikkahappoa etanolin ja öljyn sekoittumisesta, joka alkaa haista läpi.
Magnatecin öljyn kanssa tätä samaista öljyntuoksun muuttumista ei ole ollut havaittavissa, ainakaan samoilla kilometreillä. SN-speksatun öljyn ei pitäisi etikoitua niin suuresti, johtuen koostumuksesta...
koneen väljyydestä sen verran että öljyä menee 0,5 - 1,5litraa /10tkm:n matkalle laskennallisesti, riippuen ajotyylistä.
huom. tämä on vain mutu-perusteista sököttelyä, oikeastihan T7-koneen ei pitäisi kunnossa ollessaan
A: päästää läpi lainkaan pytyistä polttoainetta öljytilaan
B: kuluttaa lainkaan öljyä.
tällaista olen jostain Esson paarista kuullut
GM:n öljy alkaa tuoksumaan "oudolle" 1000-1500km:n jälkeen, ilmeisesti kylmästarttien vuoksi ja koneen yleisen kuluneisuuden vuoksi palotilasta pääsee läpi etanolia öljyn sekaan ja SM-speksin mukaisen öljyn sekaan alkaa kehittymään etikkahappoa etanolin ja öljyn sekoittumisesta, joka alkaa haista läpi.
Magnatecin öljyn kanssa tätä samaista öljyntuoksun muuttumista ei ole ollut havaittavissa, ainakaan samoilla kilometreillä. SN-speksatun öljyn ei pitäisi etikoitua niin suuresti, johtuen koostumuksesta...
koneen väljyydestä sen verran että öljyä menee 0,5 - 1,5litraa /10tkm:n matkalle laskennallisesti, riippuen ajotyylistä.
huom. tämä on vain mutu-perusteista sököttelyä, oikeastihan T7-koneen ei pitäisi kunnossa ollessaan
A: päästää läpi lainkaan pytyistä polttoainetta öljytilaan
B: kuluttaa lainkaan öljyä.
tällaista olen jostain Esson paarista kuullut
EX: SAAB 9³ SE My01 BIOPower (oma), "Tsaabi", Saab 9³ Turbo Jubilee My02 "Sini-savustaja"
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Ford Galaxy 2,0TDCi -09
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Fixus-ketjun uudessa mainoslehdessä 5W-40 API SN -kanisteri 5L ja hintana 18,90.
http://i.imgur.com/ve6ZtKU.png
"voimassa 31.5.2015 saakka tai niin kauan kuin erää riittää"
http://i.imgur.com/ve6ZtKU.png
"voimassa 31.5.2015 saakka tai niin kauan kuin erää riittää"
En osaa, olen saabisti
Re: Mitä moottoriöljyä Biopowerissa
Gulf formula G 5W40 spekseihin on tullut SN. Pitäneekin seuraavalla kertaa tallilla käydessä katsoa, onko viimeisimmäksi tulleessa öljytynnyrissä jo uudet merkinnät?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01