Etanolin myynti alas Ruotsissa

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13216
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Etanolin myynti alas Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tavalliselle autoilijalle kaikki huoltamiset ja öljyjen vaihdon on riesa, kun pitää auto viedä pajalle, löytää se vapaa hetki virastoaikoina, maksaakin jotain jne jnpp. Moni suhtautuu puolittuneeseen öljynvaihtotarpeeseen melko negatiivisesti suhteessa meihin autoharrastajiin, joille se öljyn vekslaaminen on ihan pikkujuttu. Ja ne tavalliset autoilijat on jotain 95 % autonomistajista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Etanolin myynti alas Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tuon takiahan ja niitä tavallisia autoilijoita vartenhan ne öljynvaihtovälit on venytetty sinne 30tkm tienoille. Maksavat sitten vaan sen ilon kerralla pois kun tulee koneremppa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aero
-
Viestit: 8694
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Etanolin myynti alas Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja aero »

Georges27 kirjoitti:En ole vielä yhdelläkään autollani raaskinut ajaa suositusten mukaan, vähintään kerran vuoteen vaihto vaikka omilla kahdella saabilla yhteensä 12tkm tänä vuonna toistaiseksi.
Minkä Saab-mallin suositus on ajaa samoilla öljyillä yli vuosi?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Etanolin myynti alas Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja Timon »

^Suosituksesta en osaa sanoa, mutta ainakin Sport Sedanissa on öljynvaihtoväliksi ilmoitettu maks 30 000 km tai 2 vuotta. Varmaan aika moni työsuhdeautoilija on noita longlife-huoltovälejä noudattanutkin. Omani huoltokirjassa on leimat noin 30 tkm välein ajalta 0-200 tkm, jolloin sen ostin. Itse olen vaihtanut kerran vuodessa, vaikka ajoa tuleekin vain reilu 10 tkm/vuosi.
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
aero
-
Viestit: 8694
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Etanolin myynti alas Ruotsissa

Viesti Kirjoittaja aero »

Okei. Mä kun muistelin että SC:n manuaalissa olisi höpisty 30tkm/1v - tosin nekin voi erota keskenään, mun SC oli MY09 TiDS. Muistisääntönä mulla se, että ainoa auto, johon valmistaja on aikaväliksi yli vuoden öljynvaihto- tai huoltoväliä, on ollut Audi (siinä oli tuo 30tkm/2v).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Vastaa Viestiin