E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Otetaan ajomääräksi vaikka 40tkm ja normitulppien vaihtoväliksi 10tkm (toimii paljon pidempäänkin). Tuossa ajassa iridiumeilla mennään koko ajan samoilla siinä missä normitulpilla on neljä kertaa käytössä uudet tulpat. Ilman minkäänlaista tieteellistä pohjaa väittäisin 30tkm kohdalla uuden normitulpan toimivan paremmin kuin käytetyn iridiumin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Kalliiksihan se tulee, jos on käsissä niin paljon hallitsematonta voimaa, että vääntää aina jengat kannesta murusiksi
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
No siinä tapauksessa on viisainta jättää myös öljyt vaihtamatta tai ainakin olla koskematta öljyproppuun.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Onko kukaan huomannu nakutunnistuksessa eroa iridium vs. normi? Muuten vois kokeillaki mut vähän mietityttää et mitäs jos meneeki kalibraatio metsään...
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Aika puhtaana pysyy joo: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103 ... %C3%A4.jpg
Tosin on tuo sen verran kuuma paikka, että ei sinne bensallakaan paljoa jää...
Tosin on tuo sen verran kuuma paikka, että ei sinne bensallakaan paljoa jää...
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Polttoainepumpun syöttöletkut olivat haurastuneet erittäin paljon ja aiheuttivat polttoaine vuodon tankkiin.
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Ei tainnut olla tehtaan jäljiltä letkut?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
ei oli edellinen omistaja pumpun vaihtanut ja letku oli jotain kuraaAZP kirjoitti:Ei tainnut olla tehtaan jäljiltä letkut?
Re: Vs: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Eikös tällaisiin postauksiin voisi heti kertoa että on letkut vaihdettu kuraan? Kun tiedossa, ettei alkuperäisistä kyse.rasvaaja kirjoitti:Polttoainepumpun syöttöletkut olivat haurastuneet erittäin paljon ja aiheuttivat polttoaine vuodon tankkiin.
Ettei tule väärinkäsityksiä. Tietenkin jos ketjun tarkoitus ei ole käsitellä alkuperäisosien kestoa niin sitten asia erikseen.
Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Kaverin turbo-MX-5 männät alle 15tkm viinalla ajamisen jälkeen. Männät 1 ja 4 koskemattomia, 2 ja 3 hieman puhdistettu:
https://www.dropbox.com/s/8m88z6bh9o6hq ... _E85_2.jpg
https://www.dropbox.com/s/etpka0olkj9u4 ... ns_e85.jpg
Ei paha
https://www.dropbox.com/s/8m88z6bh9o6hq ... _E85_2.jpg
https://www.dropbox.com/s/etpka0olkj9u4 ... ns_e85.jpg
Ei paha
EX: 9³SS BioPower
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Pakoputken liitin kahden vuoden jälkeen. Onko muut havainneet pakoputken murenevan e85 käytöllä. Muut putken osat olivat ehjiä. RSTdp ja alkuperäinen loppu putki vuodelta 2002. Voihan tuo olla myös huonoa laatua. Ei alkuperäinen osa vaan puuilosta ostettu
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Onko galvaaninen pari tuttu termi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Joo. Laitan sinkki evän putken päähän niin vaihtelen sitä
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Tai vaihdat dp:n mustaan rautaan ja minä voin ostaa sen rosterimutkan edullisesti pois
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja
Ei raaski on niin hyvä patina viiden vuoden jälkeen, että näyttää jo tehdasasenteiselle
Houkuttele mossemies taas vääntämään kimppatilaus. One more pipe
Houkuttele mossemies taas vääntämään kimppatilaus. One more pipe
9-3 ss -03
Sotkamo
Sotkamo