Sivu 5/7

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 09:01
Kirjoittaja suorsa
Miksi yleensäkään biopowerissa on iridium-tulpat?

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 09:34
Kirjoittaja AZP
Mono kirjoitti: Mä ajoin NGK standardeilla paria tankkausta lukuunottamatta RE85:llä n. 30tkm ja vaihdoin sitten muun huollon yhteydessä.

No ei ollu Saappi eikä turboa. :)
HEV kirjoitti:Tuskin kovin yksilöllistä. 15 tkm on jo hyvä saavutus ja 10 tkm hyvä suositus. Kyllä yhden tai yli yhden baarin ahtopaineella on jotain merkitystä tulppien kestoon - ehkä paljonkin. Lisäksi Trionic 7 käyttää tulppia muuhunkin kuin seoksen sytyttämiseen, joten ne on oltava kunnossa.
Vaikken asiasta mitään tiedä, niin näin minäkin uskoisin. Trionicin sytytysjärjestelmä on nirso tulppien suhteen, ja turbokoneessa rasitus on kovempaa. Tavallisessa vaparissa riittää, että kipinää syntyy vähän sinnepäin, ahdetuissa biopowersaabeissa vaatimus on eri luokkaa, ja pahimmillaan heikosti toimivat tulpat rikkovat sytytyskasetin.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 18:53
Kirjoittaja Nypa
Mitenköhän T8-kone? Ja tuohon baarin paineisiin niin eihän sitä jatkuvasti ole... Itse kun tässä aloitin työt joka vaatii noin 140-150km päivässä matkaa niin millaisellahan vaihtovälillä uskaltaa mennä. Ajatuksena kyllä oli 15tkm välein tulpat öljyjen ohella kun ei maksa juuri mitään, niin suosituksien puitteissa tossa mennään. Eikä sitä väliä oo syytäkään paljoa venyttää, kahdesti vuodessa huoltoa noiden puitteissa.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 23:26
Kirjoittaja Fakiiri
suorsa kirjoitti:Miksi yleensäkään biopowerissa on iridium-tulpat?
Ei ole tehtaan jäljiltä iridiumeja biopowereissa. Iridiumseiska on NGK:n antama vaihtoehto
tuolle tavanseiskalle....

Vaihtamalla iridiumeihin saa kytkynä paremman ajettavuuden :lol:
http://www.ngk.de/nc/fi/tuotehaku/produ ... -11/17828/

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Tammi 07, 2015 23:38
Kirjoittaja Mono
Iridium tulppa näyttäisi maksavan Motonetissä 4 kertaa tavallisen hinnan... ihme jos ei tulppa kestä enempää kuin 10-15tkm.. :?:

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: To Tammi 08, 2015 19:04
Kirjoittaja Koskimaa
Itsellä kestää ngk bcpr7es-11 yleensä aika tarkalleen 15 tuhatta kilometriä etanolilla. Ajo on maantiepainotteista. Ensimmäiset oireet on yht'äkkinen sytytyksen pätkiminen isoilla vaihteilla kun pytyt paineistaa sinne 1,5bariin. Joskus on kestänyt moitteetta 15t ja silloin tulee vaihdettua jokatapauksessa.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Pe Tammi 09, 2015 11:53
Kirjoittaja Rahikainen
Mono kirjoitti:Iridium tulppa näyttäisi maksavan Motonetissä 4 kertaa tavallisen hinnan... ihme jos ei tulppa kestä enempää kuin 10-15tkm.. :?:
Noita iridiumtulppia sai kesällä saabin outletistä jotain alle 10€ setti.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 03:24
Kirjoittaja 009baas
Mistäs näitä BCPR7EIX-11 sitten sais halvalla? Jotkut niitä on kuitenkin tilailleet mutta linkkejä ei näkyny.Jenkeistä sais jollain alle 8 dollarilla mut toimituskuluista en ole ottanu selvää.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 10:40
Kirjoittaja Nypa
Otapa selvää toimituskuluista niin kannat kortesi kekoon.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 12:19
Kirjoittaja 009baas
Nypa kirjoitti:Otapa selvää toimituskuluista niin kannat kortesi kekoon.
Lähinnä kiinnostaisi nämä sumuisten saarten linkit, koska jenkeistä tulee pikkupaketillekin helposti hintaa parikytdollarii lisää.. Mut otan selvää.

Lähetinkin tuonne jo kyssärin http://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9296

Ei ois pahanhintaset, 7.83$ kpl eli 6.63e/kpl

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 13:12
Kirjoittaja jmaatta

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Tammi 11, 2015 14:02
Kirjoittaja 009baas
jmaatta kirjoitti:Veroineen £9.35: http://www.sparkplugs.co.uk/ngk-iridium ... cpr7eix-11
12e/kpl ja lähetyskulut 18e ,ei jumangi. Kyllä näyttäis että jenkeistä pitää tilata.Noihin Brittien lähetyskuluihin on sitten sama hakea motonetista 15.90/kpl Ja tulee niin itseasiassa halvemmaks, ainakin jos yksityiseen käyttöön tilaa.Jos taas tilais esim 20 kpl niin lähetyskulut alkaa tulla reippaasti halvemmaks suhteessa, yllätys.

Edit: Jenkeistä tulee lähetyskuluja 42 dollaria, eli senkin voi unohtaa suosiolla.Jos joku löytää noita vielä halvemmalla/halvemmilla lähetyskuluilla niin kiinnostusta ois.Myös jonkinlaisen kimpan vois värkätä jos tulee kymppejä säästöä.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 13:46
Kirjoittaja Saab.96
Tätä lueskellessa ei mulle ihan täydellisesti auennut noiden iridium tulppien hyöty?

Omassa 01 femmassa on BioPower Stage 1 "Nappe" ja mietin onko mitään hyötyä vaihtaa noin paljon kalliimpiin tulppiin, etenkin jos niiden kestävys on samaa luokkaa tavallisten tulppien kanssa?

Nykyään tulpat vaihdan n. 10 tkm välein samalla kun öljyt ja ö-suodatinkin vaihtuu...

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 13:49
Kirjoittaja AZP
Fakiiri kirjoitti: 50tkm kun ajelis niin tulisi jo halvemmaksi kuin normitulpat, 40tkm menis noin samoihin.
Tuossahan se kai kokeilun idea on, ja tulppien vaihdon suuren ja mahtavan työn vältteleminen :lol:

Itse en lähtisi testailemaan (jos olisi itselle enää ajankohtaista), kun tietää miten nirso T7 sytkäkasetti on tulpille ja sytytyshäiriöille, ja niiden ilmaantuessa pahimmassa tapauksessa hajoaa koko kasetti

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ma Tammi 12, 2015 14:54
Kirjoittaja 3J
No tosiaan... Neljä ruuvia auki, DI-kasetti ylös, vanhat tulpat pois, uudet tilalle, paina kasetti takaisin ja ruuvit kiinni. Kustannus noin 15€ per 10000km (vertailuna etanolia on tankattu samalla matkalla noin 1000€:lla ajosta riippuen tietenkin). Tulee kallis kokeilu jos hajottaa DI-kasetin. Helpompaa kuin öljyn vaihto ja sopiva väli on siinä öljyn valumista odotellessa.