E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3306
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Otetaan ajomääräksi vaikka 40tkm ja normitulppien vaihtoväliksi 10tkm (toimii paljon pidempäänkin). Tuossa ajassa iridiumeilla mennään koko ajan samoilla siinä missä normitulpilla on neljä kertaa käytössä uudet tulpat. Ilman minkäänlaista tieteellistä pohjaa väittäisin 30tkm kohdalla uuden normitulpan toimivan paremmin kuin käytetyn iridiumin.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Kalliiksihan se tulee, jos on käsissä niin paljon hallitsematonta voimaa, että vääntää aina jengat kannesta murusiksi :lol:

3J
"Hölösuu"
Viestit: 1400
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja 3J »

No siinä tapauksessa on viisainta jättää myös öljyt vaihtamatta tai ainakin olla koskematta öljyproppuun. :D
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Onko kukaan huomannu nakutunnistuksessa eroa iridium vs. normi? Muuten vois kokeillaki mut vähän mietityttää et mitäs jos meneeki kalibraatio metsään...
M97CSB234EFM57001 RE85

ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Aika puhtaana pysyy joo: https://dl.dropboxusercontent.com/u/103 ... %C3%A4.jpg

Tosin on tuo sen verran kuuma paikka, että ei sinne bensallakaan paljoa jää...
M97CSB234EFM57001 RE85

rasvaaja
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 11:40
Paikkakunta: jyväskylä

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja rasvaaja »

Polttoainepumpun syöttöletkut olivat haurastuneet erittäin paljon ja aiheuttivat polttoaine vuodon tankkiin.

AZP
"Hölösuu"
Viestit: 9921
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ei tainnut olla tehtaan jäljiltä letkut?

rasvaaja
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: To Heinä 22, 2010 11:40
Paikkakunta: jyväskylä

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja rasvaaja »

AZP kirjoitti:Ei tainnut olla tehtaan jäljiltä letkut?
ei oli edellinen omistaja pumpun vaihtanut ja letku oli jotain kuraa

SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: Vs: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

rasvaaja kirjoitti:Polttoainepumpun syöttöletkut olivat haurastuneet erittäin paljon ja aiheuttivat polttoaine vuodon tankkiin.
Eikös tällaisiin postauksiin voisi heti kertoa että on letkut vaihdettu kuraan? Kun tiedossa, ettei alkuperäisistä kyse.

Ettei tule väärinkäsityksiä. Tietenkin jos ketjun tarkoitus ei ole käsitellä alkuperäisosien kestoa niin sitten asia erikseen.





Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)

jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Kaverin turbo-MX-5 männät alle 15tkm viinalla ajamisen jälkeen. Männät 1 ja 4 koskemattomia, 2 ja 3 hieman puhdistettu:

https://www.dropbox.com/s/8m88z6bh9o6hq ... _E85_2.jpg
https://www.dropbox.com/s/etpka0olkj9u4 ... ns_e85.jpg

Ei paha 8)
EX: 9³SS BioPower

kalle
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja kalle »

Pakoputken liitin kahden vuoden jälkeen. Onko muut havainneet pakoputken murenevan e85 käytöllä.Kuva Muut putken osat olivat ehjiä. RSTdp ja alkuperäinen loppu putki vuodelta 2002. Voihan tuo olla myös huonoa laatua. Ei alkuperäinen osa vaan puuilosta ostettu
9-3 ss -03
Sotkamo

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4348
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko galvaaninen pari tuttu termi ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

kalle
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja kalle »

Joo. Laitan sinkki evän putken päähän niin vaihtelen sitä :D
9-3 ss -03
Sotkamo

vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4348
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Tai vaihdat dp:n mustaan rautaan ja minä voin ostaa sen rosterimutkan edullisesti pois :)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

kalle
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2010 19:33
Paikkakunta: Sotkamo

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Viesti Kirjoittaja kalle »

Ei raaski :) on niin hyvä patina viiden vuoden jälkeen, että näyttää jo tehdasasenteiselle :D

Houkuttele mossemies taas vääntämään kimppatilaus. One more pipe :D
9-3 ss -03
Sotkamo

Vastaa Viestiin