Sivu 7/7

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: La Syys 28, 2019 15:01
Kirjoittaja Mertmi
Kai tommosen liitospalan ruostumattomana jostain saisi? Molemmissa meidän Saabeissa on rosteriset puolisarjan. Ei nuo ole usean vuoden aikana irronneet mustarautaisesta etuosasta...

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: La Syys 28, 2019 16:56
Kirjoittaja Pakari
Epätäydellisen E85 polttoaineen palamisen seurauksena syntyy lopputuotteena mm. etikkahappoa. Tämä aiheuttaa nopeampaa korroosiota pakoputkistoissa verrattuna bensiiniin.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Syys 29, 2019 08:56
Kirjoittaja petrisa
Edellinen autoni oli -03 ja vuodesta -11 asti tähän kesään ajettu lähes täysin vain E85:lla. Alkuperäinen pakoputkisto.
Eipä tainnut tuossa B207 moottorissa sitten kovin epätäydellistä palamista tapahtua tai "hapot" olleet kovin tehokkaita :D .

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Syys 29, 2019 09:42
Kirjoittaja vesa67
Sulla vaan on täydellistä etanolin palaminenkin. Kyllä orkkisputkistot on ihmeen pitkäikäisiä, hyvin pinnoitettuja ilmeisesti

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Su Syys 29, 2019 11:13
Kirjoittaja aero
Laadukas ja yhteneväinen materiaali voi tosiaan olla merkittäviä taikasanoja orggiksen kestävyydessä. Kyllähän metallin saa parhaiten katoamaan, kun yhdistää eri tekijät - huonon materiaalin, galvaaniset parit, heikon palamisen vaikutukset jne.

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Huhti 07, 2021 15:07
Kirjoittaja Jan89
Kysytääs nyt täällä, että onko öljypohja syytä puhdistaa myös 9-3 sport sedan malleissa, siirtyessä etanoliin?

Re: E85 vaikutukset moottorin eri osiin, havaintoja

Lähetetty: Ke Huhti 07, 2021 15:23
Kirjoittaja AZP
Ei siitä haittaa ole koskaan, mutta ei ole NG-kolkissa niin kriittistä kuin T7-koneisissa. En muista kuulleeni umpeen karstoittuneista sihdeistä T8-koneissa. Huoltohistoria toki vaikuttaa.