Trionic 5 & Etanoli

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5642
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Trionic 5 & Etanoli

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Mahdollisuudet ja muutostarpeet pähkinänkuoressa Trionic 5 moottorinohjaustyypille. Tästä ei suoraan saa ns. BioPoweria, eli flexifuel autoa. Trionic 5:sen saa softaamalla ns. singlefueliksi eli se voidaan muuttaa softapäivityksellä käyttämään pelkästään E85:sta tai bensiiniä tai niiden ennaltamäärättyä sekoitusta. Softassa ei ole automaattista sekoitussuhteen tunnistusta kuten myöhemmissä Trionicin kehitysversioissa on.

Trionic5:sta löytyy versiot 5.2 ja 5.5.

Trionic 5:set löytyvät seuraavista malleista:

- Saab 9000 Vuosimalli 1993, 2.3T tai Aero (Trionic 5.2)
- Saab 9000 Vuosimallit 1994-1998 nelisylinteriset, turbot ja vapaastihengittävät (Trionic 5.5)

- Saab GM900 2,0 turbo vuosimallit 1994-1998

- Saab 9-3 2,0 turbo vuosimallit 1998-2000 (pl. viggen joka on Trionic7:lla, siitä osiossa Trionic 7 & Biopower)

Tällähetkellä on ns. vaihtoecu menetelmä käytössä. Toisessa ecussa on E85softa ja toisessa bensasofta. Polttoainetta vaihtaessa vaihdetaan ecua.

Muutostarpeet etanolille:
-E85Softa
-Sytytystulpat (NGK BCPR7ES-11)

Laadittu yhteistyössä aktiivisten foorumilaisten ja softaajien kanssa.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Lukittu