BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja Pakari »

petrisa kirjoitti:Pakari, mulla tuo starttaus kaasu pohjassa ei mene noin kuin kerroit.
Jos painaa kaasun pohjaan ja starttaa, niin silloin käyttäytyy samoin kuin ei painaisi kaasua ollenkaan. Eli ei katkaise polttoainesyöttöä, vaan lähtee käyntiin ja jää tyhjäkäynnille, vaikka poljin pohjassa. Kun päästää polkimen ylös, niin sitten alkaa tuo poljin taas toimia.

Niin, sitä en sitten kyllä tiedä, että onko aluksi syöttö pois ja hetken päästä alkaa suuttimet toimia. Tarkemmin kun ajattelee niin tuolla tavalla poljin pohjassa tuntuu käynnistyminen hivenen pitemmältä kuin normaalisti.
Mielenkiintoista. Minun ex-auto kuului siihen lohkolämmitin ongelmaiseen kastiin ja silloin ennen kuin asiaan oli ratkaisua niin tuota keinoa koitin kun auto ei lähtenyt käyntiin useamman yrityksen jälkeen, tulpat todennäköisesti kastuivat. Kaasu pohjaan ja 10s startti (aivankuin tulpatonta mopoa olis polkenu oli ääni), ja sitten kaasu ylös ja normistartilla kerrasta käyntiin, "lievän" bensankatkun saattelemana kylläkin..

Koska ainakin 2003-vuosimallin ohjekirjassa sivulla 125 sanotaan seuraavaa:
http://www.vadengmpp.com/owners-manual/ ... b-9-3M.pdf
Useful tips on starting the engine
If the engine has failed to start after several
attempts in very cold weather, proceed as
follows:
1 Turn the ignition switch to ON (it is
essential that you turn the ignition to
ON before depressing the accelerator).
2 Press the accelerator to the floor and run
the starter motor for 5-10 seconds. This
will prevent the engine being flooded
(fully depressed accelerator cuts off the
fuel supply).
3 Now start the engine in the normal way
- do not touch the accelerator.
If the engine stalls immediately after starting
(e.g. if the clutch was released too quickly),
do not touch the accelerator when restarting
the engine
Okei, olin unohtanut mainita että avain pitää olla käännettynä ON asentoon ennenkuin kaasu painetaan pohjaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eikös tuolla kaasun pohjaan painamisella ennen starttia saa "kalibroitua" kaasuläppäkotelon? Tämmöstä oli ainakin ehdotettu tuolla jenkkisaiteilla.
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4622
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Juuri niin olen kokeillut joskus, että kaasu pohjaan ja sitten virrat päälle.
Toisella tavalla, että virrat päälle ja vasta sitten kaasu pohjaan en muistaakseni ole testannut.

Samaa huhua olen kuullut minäkin, että tuolla testaamallani tavalla kaasuläppä resetoituu. Ja varmaankin Pakarin mainitsemalla tavalla tapahtuu tuo "tulppien kuivaus".
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja supersaab »

Eilen kävi kylmällä koneella etanolilla niin, että sammui ekan käynnistyksen jälkeen ja toisellakin tuntui tukkoiselta vähän aikaa, tänään sama uudestaan. Ajossa ei mitään ongelmaa, mutta sytytti CE valon ja koodina P0171 System Too Lean (Bank 1), tankissa 1/5bensa, loput etanolia. Tarkoittaako tämä siis, että ei ole adaptoitunut kunnolla vai epäilettekö muuta vikaa?
jusahh
"Hölösuu"
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti Elo 27, 2013 15:34
Paikkakunta: PK-seutu

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja jusahh »

Siltä kuulostaa kyllä, ettei ole adaptoitunut / ehtinyt adaptoitua. Olitko ajanut bensalla ennen, tankannut ja lyhyen ajon jälkeen sammuttanut koneen? Vai jo pidempään tällä tankillisella?
EX: 9³SS BioPower
supersaab
"Viggen"
Viestit: 531
Liittynyt: Ma Heinä 15, 2013 21:02
Paikkakunta: Kuopio

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja supersaab »

jusahh kirjoitti:Siltä kuulostaa kyllä, ettei ole adaptoitunut / ehtinyt adaptoitua. Olitko ajanut bensalla ennen, tankannut ja lyhyen ajon jälkeen sammuttanut koneen? Vai jo pidempään tällä tankillisella?
Tuli noin 100km ajettua etanolin tankkaamisen jälkeen.

edit: ja noin 200km etanolilla ajon jälkeen tuli tuo CEL. Sen jälkeen käytin F2 sulakkeen pois, nyt ei ole ainakaan vielä tullut mitään uutta vikakoodia. Huomenna aamusta testailen miten starttaa taas kylmänä.
SA9000AB
"Viggen"
Viestit: 591
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 07:58
Paikkakunta: Raisio

Re: BioPoweroitu NG9-3 ei adaptoidu, vm -03/ -07 ECU

Viesti Kirjoittaja SA9000AB »

Tutulta kuulostaa. Tuon nollauksen lämpimällä koneella pitäisi auttaa, ainakin itellä auttanut.

Lähetetty minun GT-N7105 laitteesta Tapatalkilla
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Vastaa Viestiin