2.8 V6 etanolille?

BioPowerit, BioPoweroinnit ja Etanolimuutokset. Keskustelua etanoliautoiluun liittyvistä asioista.
eeskola
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue

2.8 V6 etanolille?

Viesti Kirjoittaja eeskola »

Tähän asti olen ollut luulossa, että tuota 9-3:n kenguru-V6:sta ei flexifueliksi saa, mutta sitten osui BSR:n sivuilla silmään kommentti heidän ”Stage 3:ssaan”, että ” Tämä Stage mahdollistaa autossa (millä tahansa suhteella), sekä bensan että E85 käytön.” Alemmissa stageissa moista mainintaa ei ole.

Satsi itsessään on sen verran kallis sisältäessään kaikenlaista (myös suutinta, ahdinta), ettei se vanhoihin autoihin mitenkään houkuttele. Mutta mitenköhän tuo flexfuel on leivottu Motroniciin ja onko kukaan kuullut, miten ovat saaneet toimimaan?

Toki kaiken kaikkiaan elämä on helpompaa (monestakin syystä), kun pysyy nelisylinterisissä, mutta jostain syystä kotihengettären mielestä 9-3 olisi kuulemma kivempi kuin 9-5 ja yhdistelmää 9-3+Aero+farkku+nelisylinterinen taitaa löytyä vasta noin vuosimallista -08 alkaen. Nuo V6:t sinänsä on sangen halpoja masiinoita, vastapainona tietysti ainakin mahdolliset ketjuongelmat ja nelisylinteristä suurempi kulutus niin paperilla kuin käytännössä.

E