Moro,
mites se kansa on tehnyt noitten alkuperäisten biopower Saabien kanssa, oletteko putsailleet öljypohjaa samalla tavalla kuin uudelleen softatuissa. Käytetyn sellaisen kun menee ostamaan, niin eihän sitä voi tietää kummalla polttoaineella edellinen on ajellut. Jos jatkuvasti Bensalla niin karstat taas etanoli intoilijan riesana.
Tehtaan biopower
Tehtaan biopower
Saab 9-5 2,3t Vector BP sedan autom. vm.-07.
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Ex-Saab 9-5 2,3t SE autom. vm.-99
Ex-Saab 99 2,0 vm.-80
#6829
Re: Tehtaan biopower
Vastasin näin tuolla femma vitjassa kysymykseesi, mutta pistän vastauksen myös tänne BP vitjaan jonne se paremmin kuuluisi:
No joo tässä joitakin eroja E85 ja bensa saabien välillä:
Etanoolihan tunnetaan siitä, että se sekoittuu veteen ja myös siitä, että se on aggressiivinen polttoaine muunmuassa kuparia ja messinkiä vastaan, mutta myös joitakin kumi ja muovi tuotteita vastaan.
Saabin moottoriin on tehty joitakin muutoksia verrattuna bensiinimotikkaan varsinkin kestävyyttä ajatellen.
Esimerkiksi kovemmat venttiiliseetit sekä eri imuventtiilit myös venajouset ovat kovemmat eli jäykemmät.
Polttoainetankki on erilainen kuin bensa vehkeessä sitä kutsutaan US-tankiksi sisältäen ORVR:n joka tarkoittaa On Board Refuelling Vapor Recovery systeemi. Jolla saadaan aikaan ejektori toiminto tankatessa niin, että tankatessa ei pääse paljoa ilmaa tankkiin vaan ainoastaan etanolia tällä systeemillä halutaan poistaa etanolin kykyä absorbeerata vettä ilmasta.
Suurin osa tiivisteistä ja letkuista on valmistettu materiaalista nimeltä Viton eli se on eräänlaista synteettistä kumia/Fluormuovia ja soveltuu erinomaisesti aggressiivisille aineille.
Niin oli unohtua jotta messinki ja kupari aineitten tilalle on valittu ruostumaton teräs.
No joo tässä joitakin eroja E85 ja bensa saabien välillä:
Etanoolihan tunnetaan siitä, että se sekoittuu veteen ja myös siitä, että se on aggressiivinen polttoaine muunmuassa kuparia ja messinkiä vastaan, mutta myös joitakin kumi ja muovi tuotteita vastaan.
Saabin moottoriin on tehty joitakin muutoksia verrattuna bensiinimotikkaan varsinkin kestävyyttä ajatellen.
Esimerkiksi kovemmat venttiiliseetit sekä eri imuventtiilit myös venajouset ovat kovemmat eli jäykemmät.
Polttoainetankki on erilainen kuin bensa vehkeessä sitä kutsutaan US-tankiksi sisältäen ORVR:n joka tarkoittaa On Board Refuelling Vapor Recovery systeemi. Jolla saadaan aikaan ejektori toiminto tankatessa niin, että tankatessa ei pääse paljoa ilmaa tankkiin vaan ainoastaan etanolia tällä systeemillä halutaan poistaa etanolin kykyä absorbeerata vettä ilmasta.
Suurin osa tiivisteistä ja letkuista on valmistettu materiaalista nimeltä Viton eli se on eräänlaista synteettistä kumia/Fluormuovia ja soveltuu erinomaisesti aggressiivisille aineille.
Niin oli unohtua jotta messinki ja kupari aineitten tilalle on valittu ruostumaton teräs.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.